علوم مهندسی معماری و عمران

قراردادها و مبانی حقوقی

gharardadha-va-mabani-hoghooghi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 24 اسلاید گام‌های فرآیند مدیریت دعاوی به شرح زیر می‌باشند: مقایسه برنامه اصلی و اولیه پروژه (Plan) با برنامه واقعی پروژه (Actual) ایجاد مسئله (Issue) در صورت وجود مغایرت بین Actual و Plan بررسی Issue‌های ایجاد شده در جلسه حل اختلاف با حضور طرفین در صورت توافق طرفین در مورد Issue، تبدیل آن به تغییر (Change) و اضافه نمودن آن به قرارداد به عنوان الحاقیه (Addendum) در صورت عدم توافق طرفین در مورد Issue، تبدیل آن به دعوی (Claim) و شروع فرآیند مدیریت دعاوی ترجمه Claim به هزینه با توجه به موارد زیر: هزینه مستقیم ایجاد شده توسط Claim هزینه تاخیر زمانی ایجاد شده توسط فعالیت مورد Claim هزینه تاخیر زمانی کلی ایجاد شده در طول پروژه به واسطه موضوع Claim هزینه ایجاد شده توسط فرآیند مدیریت Claim (منابع و زمان) ارسال پرونده Claim همراه با مکتوبات و مستندات کافی به دفتر حقوقی پروژه
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2375 بازدید, 13 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قراردادها و مبانی حقوقی”

قراردادها و مبانی حقوقی

اسلاید 1: سید حسین عمادی ولیکیمهندسی اجرایی عمرانپروژه مدیریت ادعا claimمهندس صائمیانقرارداد ها و مبانی حقوقیپاییز 97

اسلاید 2:

اسلاید 3: مدیریت ادعا در پروژه

اسلاید 4: ادعا يا Claim در استانداردهاي PMI به اين صورت تعريف شده است: تقاضائي از سوي يک طرف قرارداد در ازاي وجود دلايلي اصولا صحيح و يا به گمان متقاضي صحيح که معمولا به خاطر اقدامات، دستورات و يا تغييرات اعمالي نامنطبق با مفاد قرارداد پروژه از سوي طرف ديگر قرارداد به وجود آمده و از لحاظ اقتصادي بين طرفين قابل حل و فصل نمي باشد.به عنوان مثال کارفرما مدعی است که پيمانکار از برنامه اجرائي و پيشرفت مورد انتظار پروژه فاصله قابل توجهي دارد و متناسب با شرايط عمومي و خصوصي پيمان، به دليل تاخير در بهره برداري آتي پروژه ادعاي خسارت مي نمايد. و يا پيمانکار مدعي است وضعيت پيشرفت پروژه همچنان بر اساس برنامه ريزي مصوب اوليه در جريان مي باشد. در فرآيند مديريت پروژه تعاملاتي في مابين ادعا و تغيير(Change) وجود دارد.  در پروژه هاي ساخت، جبران خسارت معمولا از جنس پرداخت هزينه، کلیم مالی، تمديد زمان اجرا و کلیم زمانی يا ترکيبي از هر دو است. وجه تمايز تغيير و ادعا در عدم توافق و اجماع طرفين قرارداد در خصوص درستي يا نادرستي موضوع مي باشد. اگر در خصوص ادعا (که در ابتدا يک Issue محسوب مي‌گردد) طرفين به اجماع برسند، ادعا تبديل به تغيير(Change order) خواهد شد و در فرآيند مديريت تغييرات پيگيري مي گردد. در غير اينصورت موضوع ادعا در فرآيند مديريت ادعا و در چارچوب ”مذاکره“، ”ميانجي گري“، ”حکميت“ و نهايتا ”دعوي قضائي“ حل و فصل خواهد شد. يک مثال از تغيير در پروژه : پيمانکار ساختماني به دليل تاخير فراوان پيمانکار نصب مخزن در جريان ساخت(during construction) ادعاي خسارت هزينه‌اي نموده است. کارفرما با بررسي مستندات ارائه شده توسط پيمانکار و تطابق آنها با مفاد قراردادي، علاوه بر لحاظ متمم هاي هزينه اي، تمديد زماني قرارداد پيمانکار را نيز تاييد مي نمايد. همچنين در فرآيند مديريت پروژه تعاملاتي في مابين ادعا و موضوعات (Issue) وجود دارد.  در ادبيات PMI، موضوع، به مفهوم هر موردي که في مابين برخي از ذي نفعان، محلي از مناقشه بوده و اجماع وجود نداشته باشد تلقي مي گردد. موضوعات حل و فصل نشده مي توانند منبعي براي طرح ادعاهاي آتي قلمداد گردند. کلیم به عنوان يکي از ابزارهاي قراردادي براي حل و فصل موضوعات زمان و هزينه مورد نظر مي باشد.

اسلاید 5: انواع ادعاها ادعاهای پروژه به روش های گوناگونی دسته بندی می شوند. اما یکی از مهم ترین دسته بندی های آن، تقسیم بندی ادعاهای پروژه از دیدگاه مستندات و تحلیل انجام شده در لایجه ادعا می باشد که در این حالت به سه دسته ذیل تقسیم بندی می شوند.•    ادعاهای فنا شونده : ادعاهائی هستند که احتمال پذیرش آن از طرف مقابل بسیار کم است؛ چرا که مستندات و تحلیل انجام شده در لایجه ادعا، از اعتبار کامل و کافی برخوردار نیست.•    ادعاهای به حق : ادعاهائی هستند که احتمال پذیرش آن از طرف مقابل بسیار بالاسات؛ چرا که مستندات و تحلیل انجام شده در لایجه ادعا، از اعتبار کامل و کافی برخوردار است•    ادعاهای مشکوک : ادعاهائی هستند که احتمال پذیرش آن از طرف مقابل مشخص نیست و به نوع مستندات و تحلیل انجام شده در لایجه ادعا، بستگی دارد.

اسلاید 6: مدیریت ادعا مشتمل برچهار فرآیند به شرح زیر می باشد : 1-شناسایی ادعا2-کمی کردن ادعا3-ممانعت از ادعا4-راه حل یاتوافق ادعا

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید