کسب و کار فروش و بازاریابی

قیمت گذاری انتقالی

gheymat_gozariye_enteghali_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قیمت گذاری انتقالی”

قیمت گذاری انتقالی

اسلاید 1: قیمت گذاری انتقالی Transfer pricing

اسلاید 2: 1.تعریف 2.سازمان های غیر متمرکز وتمرکز زدایی 3مرکزهزینه،سود،سرمایه 4قیمت گذاری انتقالات داخلی وتصمیم گیری 5.رویکرد ارمزلنت 6.موارد اهمیت قیمت گذاری انتقال داخلی 7.اهداف قیمت گذاری انتقالی 8اهداف بین المللی قیمت گذاری انتقالی 9.حداقل کردن مالیات های محلی وبین الملی 10حداقل ساختن هزینه مشتری-محدودیت های ارزی-خطر مصادره دارایی ها 11.روش هایقیمت گذاری انتقالی 12.مشکلات تعیین قیمت مبتنی بر بازار 13.قیمت گذاری دو مرحله ای 14.مقایسه مزایا ومعایب روش های قیمت گذاری 15.نحوه گزینش روش صحیح قیمت گذاری انتقالی 16.اداره امورقیمت های انتقالی 17جنبه های بین المللی قیمت گذاری انتقالی 18استاندارد ارمزلنت 20.روش قیمت مقایسه ای 21.روش فروش مجدد 22روش بعلاوه قیمت تمام شده 23.قراردادهای قیمت گذاری توافقی فهرست

اسلاید 3: انتقال کالا وخدمات بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی بزرگ که به شکل غیرمتمرکز اداره می شود،از دیدگاه حسابداری نوعی رویداد یا مبادله محسوب می گردد که باید در سوابق ومدارک حسابداری انعکاس یابد.ارزشی را که به این گونه مبادلات ورویدادها تخصیص می یابد،اصطلاحا قیمت انتقالی می نامند وبه فرایند تخصیص ارزش،اصطلاحا قیمت گذاری انتقالات داخلی بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی گفته می شود.تعریف

اسلاید 4: قیمت گذاری انتقالی عبارت است از تعیین قیمت مبادله ای برای یک محصول یا خدمت در مواقعی که واحدهای تجاری اقدام به مبادله در داخل یک شرکت می نمایند. این محصول می تواند محصول نهایی فروخته شده به مشتریان خارج از شرکت یا محصولات واسطه ای باشد.قیمت گذاری انتقالی نه تنها مستقیما هدف های استراتژیک شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه مستلزم ایجاد هماهنگی در میان وظایف بازاریابی، تولید و مالی نیز هست. قیمت گذاری انتقالی تصمیم گیری درباره برون سپاری تامین مواد و قطعات، برنامه ریزی مالیاتی و بازاریابی محصولات واسطه ای و نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اسلاید 5: سازمان های غیر متمرکز و تمرکز زداییدراغلب سازمان ها وموسسات کوچک تصمیمات مهم عموما توسط یک نفرکه در راس سازمان یا موسسه قرار دارد،اتخاذ می شود.اما همین که سازمان بزرگ شد و توسعه یافت،تصمیم گیری در تمامی زمینه ها تنها توسط یک شخص منحصر به فرد غالبا دشواروحتی گاه غیر ممکن می شود.راه حل:تفویض اختیار همراه با تفویض اختیارموضوع مسئولیت مطرح می شود. بدین معنا که مدیران تصمیم گیرنده در قبال تصمیماتی که اتخاذ می کنند،مسئول وجوابگو هستند.اختیارات تصمیم گیری باید با مسئولیت های خواسته شده،متناسب باشد.

اسلاید 6: مرکزهزینه: به قسمت یا واحدی از سازمان گفته می شود که مدیر ان تنها در قبال هزینه هایی که در محدوده ان قسمت یا ان واحد واقع می شود و بر ان کنترل دارد مسئول وجوابگو است.مرکز سود: به واحد یا قسمتی از سازمان اطلاق می شود که مدیر ان مسئولیت هم هزینه ها وهم درامد های ان را عهده دار است.مرکز سرمایه: به واحد یا قسمتی از سازمان گفته می شود که مدیر ان در قبال بازده سرمایه به کار رفته در ان،مسئولیت دارد.

اسلاید 7: قیمت گذاری انتقالات داخلی و تصمیم گیریازلحاظ نظری قیمت انتقالی صحیح برای مقاصد تصمیم گیری را می توان کمابیش مشخص کرد.اما این قیمت انتقالی شامل هزینه فرصتی است که به دلیل انتخاب یک راه حل ودر نتیجه، فدا کردن راه حل دیگر از دست می رود.این قیمت انتقالی برابراست با:هزینه تفاضلی یا افزایشی(که در اغلب موارد تقریبا برابر با هزینه های متغیراست)،به اضافه هزینه فرصتی که واحدانتفاعی از دست می دهد.مقصود از هزینه تفاضلی یا افزایشی یا نهایی،اختلاف بین هزینه های دو راه حل مختلف و جایگزین است.

اسلاید 8: قيمت انتقالي بايد چنان باشد كه:اطلاعات مربوطه را به هر مركز در مورد رابطه بين هزينه‌ها و درآمدها ارائه دهد. سود بايد نشان دهنده تفاوت واقعي بين درآمدها و هزينه‌ها باشد. بايد هر مركز سود با ماكزيمم كردن سود مركز خود به ماكزيمم كردن سود شركت كمك كند. سودي كه توسط هر مركز نشان داده مي‌شود، بايد معرف كمك آن مركز به سود كل مؤسسه باشد.

اسلاید 9: رویکرد ارمز لنت با توجه به اهمیت تصمیم گیری در رابطه با میزان اعطا تفویض اختیار مطلوب برای ایجاد انگیزش در واحدهای تجاری در استقرار قیمت گذاری انتقالی بین واحدها استفاده از رویکرد آرمزلنت مناسب است. در این رویکرد واحد تجاری به عنوان یک نهاد تجاری مستقل عمل می کند. این شیوه قیمت گذاری انتقالی از دید مدیریت و اهداف مالیاتی هردو مطلوب است. استفاده از رویکرد آرمزلنت همواره ممکن نیست به ویژه در مواقعی که هیچ فروشنده دیگری در بازار وجود ندارد.

اسلاید 10: موارد اهمیت قیمت گذاری انتقالی انتقال محصولات و خدمات بین واحدهای تجاری در شرکت هایی که ازخصیصه ادغام عمودی با درجات بالا برخوردار می باشند بیشتر از بقیه معمول است. شرکت های فعال در ادغام عمودی، در فعالیت های ایجاد ارزش در بخش هامختلف زنجیره ارزش درگیر هستند. تولید کنندگان محصولات چوبی، غذایی و مصرفی مثال های بارز این واحدهای تجاری را تشکیل می دهد. برای مثال یک تولیدکننده کامپیوتر درصورتی که سازنده تراشه، بورد و سایر قطعات بوده و به مونتاژ کامپیوتر بپردازد باید از قیمت های انتقالی استفاده نمایند.

اسلاید 11: اهداف قیمت گذاری انتقالی

اسلاید 12: 1-ترغیب مدیران . 2-ایجاد انگیزش مناسب در مدیران برای اخذ تصمیم درآرمان های واحد تجاری . 3-ارائه مبنایی مناسب برای پرداخت حق الزحمه منصفانه به مدیران . برای نیل به این اهداف در تعیین قیمت انتقالی همچنین باید آرمان های استراتژیک در مجموعه شرکت نیز مورد شناسایی قرار گیرد. برای مثال یک هدف مهم استراتژیک در قیمت گذاری انتقالی حداقل کردن مالیات های محلی و بین المللی است. هدف استراتژیک دیگر قیمت گذاری انتقالی توسعه مشارکت استراتژیک واحدها است. هدف های قیمت گذاری انتقالی

اسلاید 13: اهداف بین المللی قیمت انتقالی باتوجه به جهانی شدن تجارت، جنبه بین المللی قیمت گذاری انتقالی به یک مساله حساس به ویژه بابت مالیات ها بدل شده است. سایر اهداف قیمت گذاری بین الملل عبارتند ازحداقل ساختن هزینه مشتری، مقابله با محدودیت های ارزی و برخورد با ریسک مصادره در مدیریت ارتباط با هرکشور. حسابدار مدیریت باید تلاش کند یک نوع موازنه استراتژیک بین این اهداف بعضا متضاد برقرار سازد.

اسلاید 14: حداقل کردن مالیات های محلی و بین المللی شرکت می تواند از طریق تعیین قیمت انتقالی بالا برای کالای ارسالی به کشوری با مالیات بالنسبه بالا سطح بدهی مالیاتی را تقلیل دهد. این عمل باعث افزایش قیمت تمام شده و به تبع آن کاهش سود واحد خریدار در کشور با مالیات بالا گردیده و به حداقل کردن مالیات در محل منجر می شود. درهمان زمان سود بالای گزارش شده در واحد فروشنده (ناشی از قیمت انتقالی بالا) در کشور فروشنده در معرض نرخ مالیاتی پایین تر قرار می گیرد.

اسلاید 15: حداقل ساختن هزینه مشتری قیمت انتقالی می تواند بهای تمام شده کلی شامل هزینه های مشتری مربوط به کالای وارده از یک واحد خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال، چنانچه هزینه های گمرکی مربوط به قطعات و اجزا وارداتی توسط واحد ساخت داخلی قابل ملاحظه باشد، قیمت انتقالی بالنسبه پایین تر شرکت داخلی برای همین اقلام به کاهش هزینه های مشتری می انجامد.

اسلاید 16: محدودیت های ارزیهمزمان با انباشت سود در یک واحد خارجی، در برخی کشورها محدودیت هایی را بر مبلغ و یا زمان ارسال این سود به شرکت اصلی اعمال می نمایند. یکی از راه های مقابله با محدودیت های ارزی تعیین قیمت انتقالی به گونه ای است که سود نسبتا پایینی در واحد خارجی انباشت شود. اجرای این هدف باید به دور از سایر اهداف قیمت گذاری باشد.

اسلاید 17: خطر مصادره دارایی ها زمانی که خطر مصادره دارایی ها بالاست شرکت می تواند با انجام اقدامات مقتضی از قبیل محدود کردن سرمایه گذاری جدید، بهبود رابطه با دولت خارجی و تعیین قیمت انتقالی مناسب به سرعت اقدام به خروج وجه از واحد خارجی نماید.

اسلاید 18: روش های قیمت گذاری انتقالی

اسلاید 19: روش های قیمت گذاری انتقالی1.هزینه متغیر2.هزینه کامل3.قیمت بازار4.قیمت توافقی

اسلاید 20: 1. هزینه متغیر در این روش قیمت انتقالی برابر با هزینه متغیرواحد فروشنده تعیین می شود.این روش زمانی مطلوب است که واحد فروشنده ظرفیت اضافی داشته و هدف اولیه تعیین قیمت انتقالی پاسخگویی به تقاضای دریافت کالا در داخل واحد تجاری باشد. در این حالت قیمت انتقالی بالنسبه پایین باعث ترغیب خرید کالا از داخل شرکت می شود. این روش زمانی که واحد فروشنده یک SBUسود یا سرمایه گذاری است مناسب نیست، زیرا به سود فروشنده به شدت لطمه وارد می شود.

اسلاید 21: 2. هزینه کامل در این روش قیمت انتقالی برابر با هزینه متغیر به اضافه سهم ثابت واحد فروشنده تعیین می شود. مزایای این روش درک مناسب و وجود اطلاعات در سوابق حسابداری است. ایراد اساسی این روش نیز در نظر گرفتن هزینه های ثابت است که می تواند منجر به اخذ تصمیم نادرست شود.

اسلاید 22: نحوه تعيين هزينه نحوه محاسبه سود Mark up در تعيين قيمت انتقالي بر پايه هزينه دو تصميم مهم مطرح است:

اسلاید 23: تعیین هزينه پایه: معمولاً هزينه را بر اساس هزينه استاندارد تعيين مي‌كنند چون:هزينه استاندارد كارآئي پائين يك واحد را به واحد ديگر منتقل نمي‌كند.در صورت استفاده از هزينه استاندارد بايد استانداردها را بالا تعيين كرد. در تعيين استانداردها ممكن است مذاكره و چانه‌زني بين واحدها و يك كميته حل اختلاف لازم باشد.اگر قيمت انتقالي توسط ستاد مركزي تعيين شود، مديران واحدها ممكن است احساس كنند روي سود واحد كنترلي ندارند..

اسلاید 24: تعیین پايه درصد سود (Profit Markup) :دو نكته در تعيين درصد سود وجود دارد:پایه تعيين سود چه باشد؟چه سطحي از سود مجاز است؟يك پايه تعيين سود، درصد هزينه است. در اين گزينه ميزان سرمايه مورد استفاده به خوبي در نظر گرفته نمي‌شود.يك روش ديگر، تعيين سود بر اساس درصد سرمايه بكار گرفته شده است.ممكن است ميزان سود مجاز بر اساس سرمايه لازم (دارائي‌هاي ثابت به قيمت جايگزيني و انبارها) براي واحد خريدار تعيين شود.

اسلاید 25: قيمت‌هاي انتقالي نبايد واحدهاي توليدي را نسبت به برقراري و رعايت استاندارهاي بالا در هزينه و بهره‌وري بي‌رقيب كند. عدم كارآئي يك واحد نبايد در قالب قيمت‌هاي انتقالي به واحد ديگر منتقل شود. اگر قرار باشد مراكز مسئوليت سود در مذاكره قيمت‌هاي انتقالي را تعيين كنند بايد رويه‌هاي مشخصي در زمينه مباني تعيين هزينه و سود تهيه شود.به طوركلي اگر قيمت‌هاي رقابتي دردسترس نباشد، پيچيدگي‌هاي تعيين مراكز مسئوليت به صورت مركز سود زياد است و شايد گزينه مركز هزينه، براي آنها بهتر باشد.

اسلاید 26: قیمت گذاری دو مرحله ای در اين روش قيمت انتقالي دو جزء خواهد داشت:1 .هزينه‌هاي متغيير مربوط به هر واحد از محصول به واحد خريدار منتقل ميشود.2.هزينه‌هاي دوره‌اي (معمولاً ماهانه) معادل هزينه‌هاي ثابت تجهيزاتي كه براي تأمين نياز واحد خريدار در نظر گرفته شده است بعلاوه سود منابع يا سرمايه‌اي كه براي تأمين نياز مزبور در نظر گرفته شده‌است.

اسلاید 27: 3. قیمت بازار در این روش قیمت انتقالی برابر با قیمت جاری فروش محصول در بازار واحد فروشنده تعیین می شود. مزیت استفاده از این روش عینیت آن است. همچنین این روش به بهترین نحو با استاندارد آرمز لنت سازگاری دارد. ایراد اساسی این روش به خصوص در مورد کالاهای واسطه ، موجود نبودن قیمت بازار است. قیمت بازار، از ان جا که سود کل شرکت را حداکثر می سازد بهترین قیمت انتقالی است البته به شرطی که دو مورد زیر صادق باشند. الف)قیمت بازار رقابت امیزی وجود داشته باشد ب)واحد ها از یکدیگر مستقل بوده و به همدیگر وابسته نباشند.

اسلاید 28: درصورت عدم تحقق هر کدام از موارد الف وب،قیمت بازار به اخذ تصمیمات اقتصادی مطلوب در شرکت منجر نخواهد شد.

اسلاید 29: مشکلات تعیین قیمت مبتنی بر بازار

اسلاید 30: مشکل 1: مازاد يا كمبود ظرفيت صنعت اگر مركز فروشنده كالا به علت ظرفيت اضافي صنعت نتواند همه توليدات خود را بفروشد و مركز خريدار از بيرون بنگاه بخرد، كل بنگاه سود خود را ماكزيمم نخواهد كرد. از طرف ديگر اگر مركز خريدار نتواند تمام نياز خود را به علت كمبود ظرفيت خريداري كند و مركز فروشنده قسمتي از محصول خود را به بيرون بفروشد نيز بخشي از ظرفيت بنگاه خالي مي‌ماند و سود كل بنگاه ماكزيمم نخواهد شد.

اسلاید 31: در چنين مواقعي، برخي شركت‌ها در امور بين مراكز دخالت نمي‌كنند، به خصوص اگر موقعيت موقتي باشد. حفظ استقلال مراكز سود را مهم‌تر از بالا بردن استفاده از ظرفيت‌هاي موجود يا مضار حاصل از دخالت ستاد مركزي مي‌ دانند. در برخي شركت‌ها، واحدي كه ظرفيتش بلااستفاده مي‌ماند، مي‌تواند به يك شخص يا كميته مركزي در شركت مراجعه تا آن مركز با ملاحظه صلاح كل شركت تصميم‌گيري و حكميت كند. در صورت دخالت حكم و اجبار به خريد از داخل، قيمت انتقالي همان قيمت رقابتي خواهد بود.

اسلاید 32: مسئله ديگر وقتي پيش‌مي‌آيد كه قيمت انتقالي معادل قيمت‌هاي رقابتي تعيين مي‌شود ولي در آخرين واحد زنجيره توليد، سودآوري پائين است و لذا آن واحد (ها) براي افزايش توليد انگيزه ندارد و ظرفيت توليد بالادست خالي مي‌ماند.مشکل 2.هزینه های یکپارچه

اسلاید 33: در بيشتر شركت‌های integrated یا مجتمع ها، بازار خريد و فروش مراكز سود محدود است چون: در مجتمع‌ها ( نظير فولاد سازي وكاغذسازي‌ها …) ظرفيت‌هاي خط توليد در توازن است و واحدهاي توليدي مي‌توانند مقدار كمي تقاضاي خارجي را پاسخ دهند.به علاوه اگر شركت محصول خاصی راتولید کند ممكن است ظرفيت بيروني براي توليد اجزأ آن محصول خاص وجود نداشته باشد.مشکل3 .بازارمحدود

اسلاید 34: حتي با وجود بازار محدود، قيمت رقابتي به دلايل ذيل مي‌تواند بهترين قيمت انتقالي باشد:. قيمت رقابتي كمك و اثر هر مركز سود را به كل سودآوري شركت نشان مي دهد.قيمت رقابتي عملكرد يك مركز سود را در مقايسه با رقيب مشخص مي‌كند. قيمت رقابتي از شرايط داخلي مستقل است.قیمت بازار

اسلاید 35: مسئله آن است كه اگر شركت محصول نيمه نهائي را در بازار آزاد خريد و فروش نكند، چگونه بايد قيمت انتقالي را بدست آورد؟ راه‌حل‌هاي ممكن عبارتند از:1- قيمت بازار توسط مراكزي اعلام و منتشر مي‌شود، در اين صورت فقط بايد مواظب بود كه:الف- قيمت منتشر شده واقعاً پرداخت شودب- قيمت منتشر شده براي شرايطي متناسب با شرايط داخلي شركت باشد.

اسلاید 36: 2- قيمت بازار از طريقه مناقصه بدست آيد. لازمه اين كار خريد مقداري از محصول مياني از بازار از طريق مناقصه است. 3- قيمت بازار مشابه قيمت محصول ديگري كه واحد فروشنده به بازار مي‌فروشد برقرار شود : مثلاً هزينه به علاوه درصدي سود. 4- اگر واحد خريدار محصول مشابهي را از بيرون مي‌خرد ممكن است قيمت رقابتي را بر اساس قيمت آن محصول و برآوردتفاوت هزينه‌هاي آن از هزينه‌هاي محصول مورد نظر محاسبه كرد. اگر راهي براي محاسبه قيمت رقابتي وجود ندارد، گزينه ديگر محاسبه قيمت انتقالي بر پايه هزينه است.

اسلاید 37: 4. قیمت توافقی روش قیمت توافقی شامل یک فرایند مذاکره و در برخی موارد پذیرش حکمیت واحدها است این روش زمانی مطلوب است که واحدها پس از یک دوره تضاد سرانجام با مذاکره بر سر قیمت به توافق می رسند . محدودیت استفاده از این روش نیز لطمه زدن به اختیارواحدهاست. درشرکت ها معمولا از دو یا چند روش قیمت گذاری با نام قیمت گذاری دوگانه استفاده می شود.

اسلاید 38: مزایا و ایرادات روش های قیمت گذاری انتقالی

اسلاید 39: نحوه گزینش روش صحیح قیمت گذاری انتقالیسه عامل کلیدی در انتقالات داخلی و تعیین قیمت انتقالی موثرند: 1- آیا برای محصول مورد نظر در خارج ازشرکت فروشنده ای وجود دارد؟2- آیا هزینه متغیر واحد فروشنده پایین تر از سطح قیمت بازار است؟3- آیا واحد فروشنده در سطح ظرفیت کامل فعالیت می کند؟

اسلاید 40: 1- آیا برای محصول مورد نظر در خارج ازشرکت فروشنده ای وجود دارد؟ اگر فروشنده خارجی وجود ندارد برای محصول مورد نظر هیچ گونه قیمت بازار موجود نیست. از این رو بهترین قیمت انتقالی بر مبنای قیمت تمام شده یا قیمت توافقی تعیین می شود. چنانچه برای محصول مورد نظر فروشنده خارجی وجود دارد لازم است هزینه متغیر واحد فروشنده داخلی با قیمت بازار عرضه کننده خارجی از طریق پاسخ دادن به پرسش دوم مقایسه گردد.

اسلاید 41: 2- آیا هزینه متغیر واحد فروشنده پایین تر از سطح قیمت بازار است؟ اگر هزینه متغیر واحد فروشنده بالاتر از سطح قیمت بازار است هزینه های فروشنده داخلی بسیار بالاست و واحد خریدار باید از فروشنده خارجی خرید نماید. چنانچه هزینه متغیر واحد فروشنده کمتر از سطح قیمت بازار است لازم است ظرفیت واحد فروشنده از طریق پاسخ دادن به پرسش سوم تحقیق شود.

اسلاید 42: 3- آیا واحد فروشنده در سطح ظرفیت کامل فعالیت می کند؟ چنانچه پاسخ منفی است یا به عبارت دیگر صدور سفارش از سوی خریدار باعث از دست رفتن سایر فرصت های فروش برا ی فروشنده نمی شود، واحد فروش باید سفارش را برای خریدار داخلی و به قیمت انتقالی مابین هزینه های متغیر و قیمت بازار تامین نماید. برعکس اگر واحد فروشنده در سطح ظرفیت کامل قراردارد، شرکت باید اقدام به تعیین و مقایسه صرفه جویی هزینه ناشی از فروش داخلی در برابر هزینه فرصت از دست رفتن فروش از سوی واحد فروشنده است، واحد خریدار باید از بیرون خرید نموده و قیمت انتقالی درست همان قیمت بازار است.

اسلاید 43: اداره امور قیمت های اتتقالیبرقراري قيمت‌هاي انتقالي مستلزم قضاوت‌هاي نظري است كه با مذاكره و انعطاف طرفين (واحد خريدار و واحد فروشنده) حل و فصل مي‌شود. مديران واحدهاي توليدي بهتر از سايرين از ماهيت و مقدار هزينه‌ها و قيمت محصول خود مطلعند. اگر ستاد مركزي قيمت‌هاي انتقالي را برقرار كند، مسئوليت مديران مراكز سوددهي نسبت به سودآوري واحد خود كاهش مي‌يابد. ولي ستاد مركزي مي‌تواند يا گاهي لازم است مقررات و قواعدي را براي مذاكره و تعيين قيمت انتقالي توافقي برقرار نمايد.

اسلاید 44: جنبه های بین المللی قیمت گذاری بین المللی در بیشتر کشورها هم اکنون مدل قرارداد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی مورد پذیرش قرارگرفته و برطبق آن قیمت های انتقالی باید برمبنای استاندارد آرمز لنت مورد تعدیل قرارگیرند. به موجب این استاندارد قیمت انتقالی باید از سوی جناح های مستقل مقرر گردد. مدل این قرارداد در سطحی گسترده قابل قبول تشخیص داده شده اما روش اجرای آن درکشورها بایکدیگر متفاوت است. بااین وجود پشتیبانی جهانی از رویکردی که طی آن شرکت های چندملیتی از هرگونه تلاشی در جهت کاهش تعداد مالیاتی از طریق استقرار قیمت های انتقالی که متفاوت با اصول آرمز لنت است منع شوند قوی است.

اسلاید 45: Arm’s Length Standard

اسلاید 46: استاندارد آرمزلنت به موجب استاندارد آرمزلنت قیمت های انتقالی باید منعکس کننده قیمت مقرر از سوی جناح های مستقل و غیر وابسته باشد. استاندارد آرمزلنت به شیوه های مختلفی اجرا می شود که در این میان سه روش: قیمت مقایسه ایفروش مجدد و بعلاوه قیمت تمام شده از بقیه معمول تر است.

اسلاید 47: روش قیمت مقایسه ایاستفاده از این روش بیشترین طرفداران را دارد و از نظر مقامات مالیاتی نیز بهترین روش است. در این روش یک قیمت آرمزلنت از طریق استفاده از قیمت های فروش محصولات مشابه از سوی شرکت های غیروابسته در نظر گرفته می شود.محدودیت این روش آن است که موفقیت آن به در دسترس بودن قیمت های قابل مقایسه و غیر وابسته بستگی دارد.

اسلاید 48: روش فروش مجددروش فروش مجدد در مورد واحد های بازاریابی و توزیع و زمانی که یک ارزش مختصر به قیمت محصول اضافه شده و عملیات ساخت قابل توجهی بر روی محصول صورت نمی گیرد مورد استفاده قرار می گیرد.به موجب این روش قیمت انتقالی بر مبنای یک حاشیه سود مناسب با استفاده از سود ناخالص شرکت های غیروابسته و فروشنده محصولات مشابه مقرر می گردد.

اسلاید 49: روش بعلاوه قیمت تمام شدهدر این روش قیمت انتقالی بر مبنای هزینه های فروش به علاوه یک درصد سود ناخالص از طریق مقایسه واحد فروشنده به جناح های غیر وابسته یا جناح های غیروابسته به جناح های غیر وابسته دیگر مقرر می گردد.

اسلاید 50: قراردادهای قیمت گذاری توافقی PricingAgreementAdvanceقراردادهای قیمت گذاری توافقی (APAs) عبارتند از قراردادهایی که بین اداره درآمد داخلی (Internal Revenue Service) و شرکت هایی که از قیمت گذاری انتقالی استفاده می نمایند در رابطه با تفاهم برسر قیمت انتقالی منعقد می گردد. این قرارداد معمولا قبل از انتقال محصول صورت می گیرد.هدف از اجرای برنامه APA حل مشکل قیمت گذاری انتقالی در زمان مناسب و جلوگیری از هرگونه ورود به منازعات حقوقی پرهزینه درمراحل بعدی است. این برنامه مقرم بر روش های معمول در حل مناقشات از طریق اداری، حقوقی و سازو کارهای مربوط به تفاهم دوجانبه است.

اسلاید 51: منابع1.سایت NOORMAGS.COM2.سایت MAGIRAN.COM3. کتب دانشگاهی4.کتابخانه5.سایر

اسلاید 52: و باتشکرآرزویتوفیق

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید