سایر تحقیق و پژوهش

مبارزه با شوری خاک

shori-khak-8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبارزه با شوری خاک”

مبارزه با شوری خاک

اسلاید 1: مبارزه با شوری خاک  استاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهشوری خاک (EC) به میزان نمک موجود در خاک اشاره دارد و می توان با اندازه گیری هدایت الکتریکی (EC) یک محلول استخراج شده از آن تخمین زده شود. مشکلات شوری بیشتر در مناطق خشک و نیمه خشک وجود دارد اما مناطق تحت تأثیر نمک نیز در آب و هوای نیمه مرطوب و مرطوب بخصوص در مناطق ساحلی مشاهده می شوند. همچنین در مناطقی که از آبهای زیرزمینی با میزان نمک بالای برای آبیاری استفاده می شود ، یک مشکل جدی برای خاک به حساب می آید.

اسلاید 3:

اسلاید 4: اندازه گیری  استاندارد شوری خاک توسط عصاره خمیر اشباع تعیین می شود و سپس EC به صورت ECe )EC عصاره اشباع) نوشته می شود. عصاره به کمک دستگاه سانتریفیوژ به دست می آید. این خاک ها دارای PH بالاتر از 8.3 می باشند.همچنین می توان به راحتی و بدون سانتریفیوژ خاک را با نسبت 2: 1 یا 5: 1 با آب مخلوط نمود و سپس  هدایت الکتریکی آن را توسط دستگاه ای سی متر اندازه گیری نمود. ارتباط بین ای سی عصاره اشباع و (EC 1:2) حدود 4 است:(1:2) ECe = 4 ECدر تصویر زیر نمونه ای از دستگاه EC متر آورده شده است . البته این دستگاه در شکل ها و اندازه های مختلفی موجود می باشد.

اسلاید 5: طبقه بندی خاکها از نظر شوری

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید