madrese_hooshmand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدرسه هوشمند”

مدرسه هوشمند

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع:مدرسه هوشمندمدرس:تهیه کننده:فلاح زاده

اسلاید 3: مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته بازسازی شده تا کودکان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاددهنده و یادگیرنده را برعهدهدارند. در این مدرسه، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه هوشمند روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهمساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشی های مدرسه هوشمند است.فرهنگ جامعه و دیدگاه جامعه نسبت به فناوری اطلاعات می تواند یکی از مسائل تاثیر گذار و مهم در توسعه مدارس هوشمند به شمار رود.منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

اسلاید 4: مدرسه هوشمند چیست؟مدرسه هوشمند مدرسه ای است که که کنترل و مدیریت آن بر اساس تکنولوژی کامپیوتر و شبکه بوده است. بطور کلی مفهموم مدرسه هوشمند در سال ۱۹۸۴ توسط دیوید پرکینز در دانشگاه هاروارد معرفی شد که بعد از آن به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوریکه امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته ، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند.

اسلاید 5: یکی از خصوصیات برجسته مدارس هوشمند این است که فرایند یادگیری محدود به ساعات خاصی از روز نمی باشد و میتوان گفت مدارس هوشمند هیچگاه تعطیل نخواهند بود. در این مدارس هر دانش آموز می تواند در هر ساعت از شبانه روز از طریق اینترنت و شبکه و یا نرم افزار ها به یادگیری پرداخته و در کلاس های آموزش از راه دور حضور داشته باشد. مدارس هوشمند از قوانین سنتی مدارس که به همراه داشتن جزوات و کتب درسی می باشد مستثنی هستند. در یک مدرسه هوشمند، دانش آموزان برای شرکت در یک کلاس تنها نیازشان، یک لپ تاپ و یا تبلت می باشد که از طریق آن بتوانند مباحث درسی را دنبال نمایند. اغلب در مدارس هوشمند، ارزیابی ها بصورت آنلاین و بلادرنگ انجام می شود و همین امر سبب می شود که دانش اموز همیشه برای آزمون های متفاوت آماده باشد. همچنین این امر سبب می شود که معلمان بسیار ساده تر به ارزیابی دانش آموزان پرداخته و دیگر نگران تصحیح اوراق امتحانی متعدد نباشند. یکی دیگر از مزایای یک مدرسه هوشمند، حضور غیاب هوشمند می باشد. دانش آموزان با استفاده از کارت هایی که در اختیار دارند، ورود خود به مدرسه را ثبت می کنند و از این طریق به درستی تعیین می گردد که دانش آموز در چه ساعتی وارد و در چه ساعتی از مدرسه خارج شده است. این امر می تواند تا حد زیادی از نگرانی های والدین در خصوص اینکه آیا فرزندشان به مدرسه رسیده است یا خیر بکاهد. از آنجا که ارتباطات دیجیتالی بسیار ساده و در دسترس می باشد، یک دانش آموز در مدرسه هوشمند می تواند به راحتی با اساتید و معلمین خود ارتباط برقرار کرده و سوالات درسی و پژوهشی خود را با آن ها در میان بگذارد.خصوصیات مدرسه هوشمند:

اسلاید 6: تغییر شیوه یادگیری از روش مبتنی بر حافظه به روش مبتنی بر تفکر و خلاقیتتولید نیروی متفکر، خلاق و آشنا با تکنولوژی های روزتوسعه و پرورش فیزیکی ،ذهنی ،احساسی و معنوی دانش آموزانارائه و فراهم سازی فرصتهایی برای بهبود توانایی ها و استعدادهایی دانش آموزانافزایش مشارکت همگانی با تجهیزات مدرسه هوشمند در زمینه آموزشاهداف مدارس هوشمند:

اسلاید 7: معایب مدارس هوشمند:بطور کلی مدرسه هوشمند یک پدیده مفید و کارآمد می باشد. اما گاهی اوقات برخی شرایط ایجاد می گردد که می تواند از کیفیت آموزش در این مدارس بکاهد. این شرایط در زیر لیست گردیده اند.بالا بودن تعداد دانش آموزان در مدرسه و کلاسسطح بسیار پایین زبان انگلیسی دانش آموزان که باعث می شود روند آموزش با کندی مواجه گردد.ناهماهنگی بین مسئولین و همچنین عدم ایجاد زیرساخت های مناسب برای کوچ کردن به این نسل جدید از مدارسنبود زیرساخت اینترنتی مناسب و پشتیبانی نکردن از اینترنت با سرعت بالا در بسیاری از اماکن آموزشیزیاد بودن مطالب درسی

49,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید