کسب و کار فروش و بازاریابی

مدل رشد گرینر Greiner’s growth model

Greiners-growth-model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل رشد گرینر Greiner’s growth model”

مدل رشد گرینر Greiner’s growth model

اسلاید 1: مدل رشد گرینرGreiner’s growth model

اسلاید 2: عنوانمدل رشد گرینرنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزیموضوعتغییرات و سازمان / مالی و سرمایه گذاری / بازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اغلب شرکتها تمام مراحل رشد، اعم از رکود یا افول را در زمانهای بحرانی پشت سر خواهند گذاشت. اگر به تصمیماتی که قبلا اتخاذ شده نگاهی بیافکنیم به خوبی اثر زمان را که موجب تحول و تکامل سازمانها طی مراحل رشدشان می‌شود را می‌توان مشاهده کرد. بسیاری از مشکلات سازمان‌های در حال رشد ریشه در راه‌حلهای مسائل قدیمی دارد.«گرینر» معتقد است که سازمان­های در حال رشد، پنج مرحلۀ تدریجی تکامل را طی می‌­کنند که هر مرحلۀ آن از یک دورۀ آرامش و یک دورۀ بحران تشکیل شده است و به یک انتخاب ختم می­‌گردد.در هر دورۀ آرامش از یک سبک مدیریتی غالب استفاده می‌­شود که موجب رشد سازمان می‌­گردد. هر دورۀ بحرانی حاکی از وجود یک مسأله در مدیریت سازمان است که تداوم رشد سازمان در گرو حل آن است. به این ترتیب، در هر دورۀ بحرانی نیز از یک سبک مدیریتی غالب استفاده می‌­شود که ضمن حل بحران، رشد سازمان را تضمین می‌­کند.­دورۀ اول: رشد از طریق خلاقیت که به بحران رهبری منجر می­‌شود.دورۀ دوم: رشد از طریق هدایت که به بحران استقلال منجر می­‌شود.دورۀ سوم: رشد از طریق توزیع اختیارات که به بحران کنترل منجر می‌­شود.دورۀ چهارم: رشد از طریق هماهنگی که به بحران بروکراسی و تشریفات اداری منجر می­‌شود.دورۀ پنجم: رشد از طریق همکاری که به بحران­های بعدی منجر می­‌شود. (شاید بحران توسعه، بحران بازار و ...)اخیرا گرینر مرحله ششم را هم به مدل خود اضافه کرده است دوره ششم: رشد از طریق راه‌حل‌های برون‌سازمانی (ترکیب، ادغام، شبکه های سازمان)مدل رشد گرینر ابتدا در سال 1972 منتشر شد و هنوز هم کاربرد زیادی در درک مشکلات مرتبط با رشد سازمان داشته و راه‌حل‌های پیشنهادی این مدل نیز اغلب موثر است. اگرچه همواره این خطر وجود دارد که راه‌حل‌ها گاهی قابل استفاده نباشند؛ بهرحال افراد باید بدانند که این مدل بیشتر به دنبال ارائه درک صحیحی از شرکت است نه اینکه بهترین راه‌حل را نشان دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمراحل رشد گرینر Growth Phases Greinerمزایاکمک به پیش‌بینی رشدهای بعدی، درک علت رشد نکردن سازمان و داشتن راه‌حل‌هایی آماده، اصلی‌ترین مزیتهای این مدل می‌باشد. این مدل بیشتر به دنبال ارائه درک صحیحی از شرکت است نه اینکه بهترین راه‌حل را نشان‌دهد.کاربردهامدل رشد گرینر یک مدل توصیفی است که به شرکتها کمک می‌کند تا بفهمند چرا سبک‌های مدیریتی و ساختارهای سازمانی خاص و مکانیزم‌های هماهنگی در مراحل مختلف توسعه یک شرکت بهتر یا بدتر عمل می‌کنند. راهبردهایی جهت بکارگیری به شرح زیر می‌باشد:بدانید که سازمان شما در کجا قرار دارد.محدودیتهایتان را شناسایی کنید.راه‌حلهایی را شناسایی کنید که ممکن است مشکلات آینده‌تان را مرتفع سازد.مدل رشد گرینر در مورد فهمیدن رشد سازمان شما کمک می‌کند و لذا می‌توانید در خصوص رشدهای بعدی برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.معایبدر مدل گرینر فرض بر اینست که تمام سازمان‌ها بدنبال رشد سیستماتیک می‌باشند که این فرض از محدودیت‌های این مدل محسوب می‌گردد. عدم علامتگذاری واضح و روشن در بین مراحل نیز از دیگر مشکلات این مدل می‌باشد. همچنین این مدل مبتنی بر زمان است در حالیکه هیچ پایانی برای زمان در مدل وجود ندارد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان