کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت و رفتار سازمانی (کاربرد هوش هیجانی در مدیریت)

karborde_hushe_hayejani_dar_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت و رفتار سازمانی (کاربرد هوش هیجانی در مدیریت)”

مدیریت و رفتار سازمانی (کاربرد هوش هیجانی در مدیریت)

اسلاید 1: حمید اصغری پور به نام خدامدیریت و رفتار سازمانی( کاربرد هوش هیجانی در مدیریت )مديريت تشكيلات بهبود روشها و آموزش

اسلاید 2: اهمیت مدیریت رفتار سازمانیرفتار سازمانی Organizational Behaviourطرز فکر ، رفتار و فعالیت های افراد داخل سازمان را در ارتباط با وظایفی که بر عهده دارند ، رفتار سازمانی گویند.

اسلاید 3: مدیریت و تحکیم روابط سازمانی جو اعتماد و اطمینان . دوست داشتن و ارزش قائل شدن برای کارکنان .ایجاد فضای آزاد برای بیان افکار ، عقاید ، نقطه نظرات و پیشنهادات .احساس همبستگی بین مدیر و کارکنان . شرکت در تصمیم گیری ها و احساس وجود کردن .احساس تعلق به سازمان . رازداری مدیریت . اغماض از بعضی خطاها . رعایت عدالت در رفتار ، تشویق و تنبیه . رعایت ادب و نزاکت .

اسلاید 4: مدیریت و تحکیم روابط سازمانیطرز سخن گفتن . احترام به افکار و احساسات همکاران .حفظ خونسردی و متانت در مسائل بحرانی . پذیرش غیر شرطی انسان به عنوان فرد دارای ارزش . خوب گوش دادن .از صمیم قلب دلسوزی کردن .کوشش برای برآوردن نیازها و رفع گرفتاری های کارکنان.استفاده از مقررات به نفع کارکنان. خود را به جای دیگران قرار دادن و درک مشکلات آن ها .

اسلاید 5: 5 رهبري يك سازمان براي انطباق با تغييرات و به منظور رشد در محيط هاي جديد، ويژگيهاي خاصي را مي طلبد كه عموماً مديران براي پاسخ به آنها با مشكلات بسياري مواجه مي شوند. يكي از مهمترين خصيصه ها كه مي تواند به رهبران و مديران در پاسخ به اين تغييرات كمك كند، هوش هيجانی است. هوش عاطفی موضوعي است كه سعي در تشريح و تفسير جايگاه هيجانات، احساسات و عواطف در توانمنديهاي انساني دارد. مديران برخوردار از هوش عاطفی، رهبران مؤثري هستند كه اهداف را با حداكثر بهره وري ، رضايتمندي و تعهد كاركنان محقق مي سازند. با توجه به اهميت هوش هيجاني درمديريت، اين سخنرانی به بررسي ابعاد هوش هيجاني درمديريت، رشد وتوسعه رهبري درمحيط کار و روش آموزش هوش هيجاني در سازمان می پردازد.کاربرد هوش هیجانی در مدیریت

اسلاید 6: 6هوش هیجانی بررسي ها نشان داده است در آينده مديراني موفق خواهند برد که بتوانند به طور اثربخش ونتيجه بخش با منابع انساني خود ارتباط برقرارکنند. در اين زمينه هوش عاطفی یا همان هوش هیجانی یکي از مؤلفه هايي است که مي تواند به ميزان زيادي در روابط مديران با اعضاي سازمان نقش مهمي ايفا کند و به گفته گلمن (1998) شرط حتمي واجتناب ناپذير در سازمان به حساب مي آيد. اخيراً برخي از دانشمندان نيز دريافته‌ اند که هوش عاطفی بااهميت تراز بهره هوشي (IQ) براي يک مدیر و رهبر است. .

اسلاید 7: مقایسه IQ ( هوش شناختی ) EQ ( هوش هیجانی ) هوش شناختی قابل یادگیری نیست در حالیکه هوش هیجانی آموختنی است. هوش شناختی حدود 15 سالگی ثابت می شود ولی هوش هیجانی در طول زندگی قابل رشد است.هوش شناختی می تواند حدود 20 درصد در موفقیت نقش داشته باشد در حالیکه هوش هیجانی تا 80 درصد در موفقیت ها نقش دارد.

اسلاید 8: هوش هیجانی و مدیرانمدیرانی که مسئولیت های بالای سازمانی دارند ، چنانچه از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند ، نه تنها قادر خواهند بود انسجام فردی خود را حفظ کنند بلکه به انسجام و بهره وری بیشتر سیستم های اجتماعی مانند سازمان شغلی و مدیریت بهتر زندگی خود کمک می کنند.

اسلاید 9: اشاره به پژوهش ها در مورد مدیریت و هوش هیجانی در سازمان ها« گلمن » در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که مدیری که از هوش هیجانی بالا برخوردار نباشد ، فضای سازمان را از فضای خلاقانه و نوآوری دور کرده و به فضایی خشک و رسمی تبدیل خواهد کرد.« مک بر » در آزمایشی که بیش از 100 مدیر را در 15 سازمان برجسته مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که هوش هیجانی در 75 درصد موارد عامل اصلی موفقیت این مدیران شده بود.

اسلاید 10: فرآیند شکل گیری و تأثیرگذاری هوش هیجانیخودآگاهی مدیریت احساسات و افکارهمدلی و همدردی با دیگرانارتقاء سطح سلامت روانبرقراری رابطه مطلوب با مردم

اسلاید 11: خودآزمایی هوش هیجانیبه جملات زیر با « بلی » ، « تا حدودی » و « خیر » پاسخ دهید : با احساسات مثبت و منفی خودم آشنا هستم. قادر به کنترل هیجانات منفی خود هستم. برای خودم و همانگونه که هستم ارزش قائلم. اعتماد به نفس خوبی دارم. با کارکنان ، اعضای خانواده و مردم رابطه خوبی دارم.به دیگران وابسته نیستم.مسئولیت کارها و زندگی ام را می پذیرم.بیشتر از آنکه صحبت کنم ،گوش می کنم و با دیگران همدلی می کنم.انتقاد پذیر هستم.از زندگی ام در مجموع رضایت دارم.

اسلاید 12: موفقیت تئوری هوش هیجانی : دیدگاه جدیدی درباره پیش بینی عوامل موثر بر موفقیت و همچنین پیشگیری اولیه از اختلالات روانی فراهم می کند که تکمیل کننده علوم شناختی و علوم اعصاب است.

اسلاید 13: عناصر هوش هیجانیهوش هیجانی 15 مولفه دارد : 1- خودآگاهی هیجانی 2- جرأت مندی و اعتماد به نفس 3- احترام به خویشتن و عزت نفس 4- استقلال فکر 5- روابط رضایت بخش با دیگران6- تعهد اجتماعی و مسئولیت پذیری 7- همدلی و درک دیگران

اسلاید 14: عناصر هوش هیجانی8- مهارت در تصمیم گیری و حل مسأله 9- کنترل و مدیریت استرس10- انعطاف پذیری و سازگاری 11- کنترل خشم12- تفکر نقاد13- تفکر خلاق 14- نگرش مثبت 15- رضایت از زندگی

اسلاید 15: یک مدل از کارایی هوش هیجانیهیجانخشم آسیب رفتاری ( پرخاشگری ) با خود و دیگرانمدیریت هوش هیجانیسلامت روانپرخاشگری دیگران تبعیض و بی عدالتیفشارهای زندگیبد رفتاری دیگرانخستگی و کار زیادبی نظمی و بی مسئولیتی

اسلاید 16: چگونه هوش هیجانی خود را ارتقاء دهیم ؟پذیرش دیگران همانگونه که هستند.کاهش کمال طلبی تغییر در تیپ شخصیتی مدیریت زمان و اوقات فراغتکاهش استرس خوش بینی همراه با واقع بینی مقابله با باورهای غیر منطقی خوش رویی و خوش رفتاری افزایش مهارت های زندگی زندگی معنوی تر

اسلاید 17: اصول مهم اجرای برنامه های هوش هیجانی در سازمان ها ( کارسو ، 2001 ) :مشخص کردن اهداف سازمان به طور واضحارزیابی دقیق کارکنان برای مشخص ساختن سلامت عاطفی ، روانی و توانایی های پایه آنهااجرای برنامه های آموزشی منطبق بر نیازهای سازمان و کارکنان تدوین برنامه های آموزش عملی مهارت های زندگی ارزیابی مستمر میزان پیشرفت برنامه های آموزشی از طریق نزدیک شدن به اهداف سازمان وهوش هیجانیتشویق و تقویت کارکنانی که پیشرفت خوبی در حوزه هوش هیجانی و رفتار سازمانی نشان می دهند.

اسلاید 18: در سال 1985مبحث هوش عاطفي در محافل علمي براي نخستين بار در رشته روانشناسي مطرح شد و طی دو دهه پژوهش در این حوزه به یکی از مهمترین مباحث در حوزه رشته های علوم اجتماعی تبدیل شده است.شاید بتوان بیان کرد بحث برانگیزترین حوزه ای که مبحث هوش عاطفی در آن وارد شده حوزه مدیریت و مباحث سازمانی است. تحقیقات نشان می دهد هوش عاطفی در سازمان و مخصوصاً در حوزه مدیریت اهمیتی فراتر از هوش شناختی یافته است. نتيجه گيري

اسلاید 19: با آرزوی موفقیت

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید