کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

مدیریت کسب و کار و بهره وری

modiriate-kasbokar-va-bahrevari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۲۰ اسلاید پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری بر اساس کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری نوشته محمد تقی طغرایی ، سید سعید میرواحدی چاپ مرکز نشر دانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی، مناسب برای مدرسان و دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، صنایع، اقتصاد و ... جزو منابع درسی دانشگاه علمی و کاربردی برای رشته های ذکر شده
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
21128 بازدید, 310 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. روح الله

    کاشکی ارزونتر بود

  2. جعفری

    نمونه سوال این کتابو ندارید؟

  3. javad410

    خود کتاب ۱۷۰ برگه چطوری این ۱۲۰ برگه اونم خلاصه

  4. میثم

    این پاورپوینت هست نه متن
    تمام متن کتاب که نیست
    قسمتای مهم کتاب هیت

  5. safaee2007

    سلام. واسه من خالی بود متاسانه.

نظر خود را بنویسید

مدیریت کسب و کار و بهره وری

اسلاید 1: مدیریت کسب و کار و بهره وری1

اسلاید 2: فصل اولمفاهیم، تعاریف و کلیات2

اسلاید 3: تعریف واژه کسب و کاردر نگاه عامه، فعالیت فردی که به گونه ای مستمر و منظم با تولید، خرید و فروش کالاهایی یا با ارائه خدماتی به منظور کسب درآمد انجام گیرد کسب و کار نامیده می شود.ریشه کسب و کار در زبان انگلیسی واژه business است.این واژه به شغل، حرفه یا تجارت منظم و نیز خرید و فروش محصولات یا خدمات و فعالیت های کسب پول از طریق تولید ترجمه شده است.3

اسلاید 4: مفهوم کسب و کاراز نگاه علوم مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی به هر نوع کار، تلاش و فعالیت، اعم از غیرتجاری، تجاری و یا بازرگانی که به منظور کسب منفعت و درآمد، و در قالب یک شرکت و محل تجاری و یا بدون آن انجام می شود کسب و کار می گویند.مفهوم کسب وکار در سه شکل کلی زیر نمود می یابد:کار و حرفه منظم و عادی یک فردفعالیت تجاری و بازرگانی (خرید و فروش)شرکت یا محل تجاری4

اسلاید 5: اهداف کسب و کارفروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزشمعامله کالاها و خدماتتکرار معاملاتانگیزه سود (مهم ترین و قدرتمندترین محرک اداره امور کسب و کار)فعالیت توأم با خطر5

اسلاید 6: انواع کسب و کارانواع کسب و کار بر مبنای اندازهانواع کسب و کار بر مبنای مکان و مالکیتانواع کسب و کار بر مبنای نوع فعالیتانواع کسب و کار بر مبنای خط تولید6

اسلاید 7: انواع کسب و کار بر مبنای اندازه بر اساس تعریف اتحادیه اروپا تعداد افراد شاغل در کسب و کارها، می توان آنها را به چهار دسته زیر تقسیم می شود.کسب و کار خرد به کسب و کارهایی که تعداد نیروی انسانی آنها کمتر از 10 نفر باشد، کسب و کار خرد می گویند.کسب و کار کوچکبه کسب و کارهایی که تعداد نیروی انسانی آنها کمتر از 50 نفر (بین 10 تا 50) باشد، کسب و کار کوچک می گویند.کسب و کار متوسطبه کسب و کارهایی که تعداد نیروی انسانی آنها بین 50 تا 250 باشد، کسب و کار متوسط می گویند.کسب و کار بزرگبه کسب و کارهایی که تعداد نیروی انسانی آنها بیش از 250 نفر باشد، کسب و کار بزرگ می گویند.7

اسلاید 8: انواع کسب و کار بر مبنای مکان و مالکیت کسب و کار خانگیکسب و کار روستاییکسب و کار خانوادگیکسب و کار اینترنتی8

اسلاید 9: کسب و کار خانگیمشاغل یا کسب و کار خانگی، آن دسته از فعالیت هایی هستند که از سوی عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب طرحی از کسب و کاری بدون مزاحمت و بدون ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرند و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار می شوند.اهمیت کسب و کار خانگیوجود یک فرصت و ایده کارآفرینانه، انگیزه های مادی و تمایل به رییس و کارفرمای خود بودن از جمله عواملی هستند که یک فرد در تصمیم های کارآفرینانه اش در نظر می گیرد.مکان و امکانات مناسب خانه، نیاز به سرمایه اولیه کمتر، در کنار اعضای خانواده بودن و بهره مندی از حمایت های آنها، انعطاف پذیری و برقراری تعادل میان کار و زندگی (اغلب برای زنان و افراد متأهل) برخی از انگیزه هایی هستند که خانه به مثابه محل کسب و کار در افراد ایجاد می کند.9

اسلاید 10: کسب و کار روستاییکسب و کار روستایی شامل ترکیب کارآفرینانه منابع در روستا در قالب فعالیت های داخل و خارج از مزرعه است. این نوع کسب و کارها عموماً کوچک اند و به فعالیت های کشاورزی و کارگاهی می پردازند.مهمترین راهبردها و سیاست های تقویت کننده کارآفرینی روستایی:ایجاد محیط و زمینه های پیش از کارآفرینی (ظرفیت سازی)ایجاد زمینه خودباوری (توانمند سازی)شدت دادن به رشد از طریق تحرک بخشی10

اسلاید 11: کسب و کار خانوادگیآن دسته از کسب و کارهایی که دست کم 11 درصد از مالکیت آنها و بخش عمده تصمیم های مدیریتی شان بر عهده اعضای یک یا چند خانواده مشترک باشد را کسب و کارهای خانوادگی می نامند.در صورتی که یک خانواده بیش از 50 درصد از حق رای خود را در شرکت های خصوصی (سهامی خاص) و دست کم 32 درصد از حق رای را در شرکت های عمومی (سهامی عام) داشته باشد، اسن شرکت ها به مثابه یک شرکت خانوادگی طبقه بندی می شود.در تعریف این نوع کسب و کار سه عامل مهم خانواده، مالکیت و مدیریت مطرح است.11

اسلاید 12: عوامل ضروری برای موفقیت، رشد و بقای کسب و کارهای خانوادگیفرهنگ خانوادهشخصیت و خصوصیات هر یک از اعضای خانوادهعوامل محیطی و اجتماعینوع کسب و کارویژگی های کارآفرین (بنیانگذار) کسب وکار 12

اسلاید 13: کسب و کارهای اینترنتیایجاد اجتماعات آنلاین (شبکه های اجتماعی)خرید،فروش و حراج کالاهای گوناگونتبلیغات اینترنتیارائه خدمات تخصصی به دیگران (خدمات مشاوره ای و نظایر آن)ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزشتهیه و ارائه نرم افزارهای گوناگونپیوستن به شبکه های واسطه گریخدمات مربوط به پست الکترونیکسرمایه گذاری مشترکانواع کسب و کارهای اینترنتی13

اسلاید 14: بهره وریتعریف :بهره وری یعنی میزان درآمد و سود سازمان (شرکت) نسبت به هزینه ها؛ یعنی اگر سازمان یا شرکتی بتواند با ثابت نگه داشتن کیفیت از میزان هزینه های خود بکاهد می توان گفت سازمانی بهره ور بوده است.تاریخچه:در قرن هجدهم میلادی برای نخستین بار واژه بهره وری مطرح شد.در ایران ، سازمان بهره وری ملی در سال 1370 به منظور بالا بردن سطح زندگی و برنامه ریزی جامعه ای مرفه تاسیس شد.14

اسلاید 15: اهمیت بهره وری منابع، امکانات و قابلیت های محدود رابطه میان تورم و بهره وری انتخاب اولویت های اقتصادی-صنعتی جهت سرمایه گذاری با استفاده از نظریه شاخص بهره وری15

اسلاید 16: اثر بخشیبه میزان برنامه ها و اهداف تخقق یافته (هم اهداف کمی و هم اهداف کیفی)، اثربخشی میگویند که با شاخص هایی مانند مدت زمان تولید یا ارائه خدمت، تحویل به موقع، مدت زمان رسیدگی به شکایات مشتری و نظایر آن سنجیده می شود.16

اسلاید 17: کاراییکارایی عبارت است از مقدار منابعی که برای تولید یک واحد محصول به مصرف می رسد و می توان آن را بر حسب نسبت مصرف به محصول کرد.کارایی به معنای کمترین زمان یا انرژی مصرفی برای بیشترین کار انجام شده است.17

اسلاید 18: فصل دومفعالیت های مرتبط با یک کسب وکار سودآور18

اسلاید 19: مدل کسب و کارمدل کسب و کار منطق و فعالیت یک کسب و کار یا شرکت را همراه با چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش و درامد آن توصیف می کند.در جامع ترین دیدگاه مدل کسب و کار را می توان به نه جزء اساسی دسته بندی کرد. این اجزا به ترتیب شامل بخش مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان های درآمدی، منابع کلیدی، فعالیت های کلیدی، شرکای اصلی یا راهبردی و ساختار هزینه هاست.19

اسلاید 20: شناسایی وارزیابی منابعهر کسب و کاری به منابعی (سرمایه هایی) برای حیات و توسعه خود نیاز دارد.بسته به نوع کسب و کار به منابع کلیدی گوناگونی نیاز است.منابع کلیدی ممکن است فیزیکی، مالی، معنوی، فکری یا انسانی، اجتماعی و نمادین باشند.20

اسلاید 21: منابع فیزیکیزمین، ساختمان، ماشین آلات و وسایل نقلیه اجزای حیاتی بسیاری از کسب و کارها هستند.منابع انسانی، فکری و معنویدر برخی کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای خدماتی، نیروی انسانی از اهمیت بالاتری برخوردار است.منابع انسانی و فکری مجموع تمام دارایی های دانشی شرکت در نظر گرفته می شوند که شرکت ها برای دستیابی به مزیت رقابتی از آنها استفاده می کنند.منابع اجتماعیمفهوم سرمایه اجتماعی مفهومی گسترده و در برگیرنده کمیت و کیفیت روابط اجتماعی گوناگون است که میان افراد، گروه ها، سازمان ها و نهادهای جامعه برقرار است و موجب افزایش همکاری افراد با هدف تأمین منابع متقابل آنها می شود.21

اسلاید 22: راهکارهای افزایش سرمایه اجتماعی در کسب و کارهاایجاد جو اعتماد میان شرکت و مشتریانتویق انجام فعالیت ها به شکل گروهی و تیمیهمکاری نزدیک کارکنان با مشتریانتدارک و برگزاری مراسم خاصاطلاع رسانی در زمینه اهداف و ارزش های شرکتتعهد شرکت و کارکنان به یکدیگر و به مشتریان22

اسلاید 23: شبکه های اجتماعیمنظور از شبکه های اجتماعی تمامی افرادی است که کارآفرین با آنها رابطه مستقیم(و گاه غیر مستقیم) دارد. شبکه های ارتباط شخصی به دوستان، اعضای خانواده، هم باشگاهی و نظایر آنها گفته می شود. شبکه ارتباطی کاری به شبکه هایی که حول یک کسب و کار شکل می گیرند، اطلاق می شود. منابع نمادینمنابع یا سرمایه نمادین به هر گونه منبع یا سرمایه ای اطلاق می شود که اعضای یک جامعه یا سازمان برای آن ارزش قائل باشند. در اصل، سرمایه نمادین منبع یا سرمایه ای است که به نماد تبدیل شده است.منابع مالیمنابع مالی شامل وجوه نقد، اعتبار بانکی و تضمین های مالی و نظایر آن است. تأمین منابع مالی مناسب یکی از دشوارترین و پیچیده ترین عناصر در فرایند راه اندازی و توسعه کسب و کارهاست.23

اسلاید 24: مشتریمشتری شخصی حقیقی یا حقوقی است که خواستار یا خریدار کالا و یا خدمتی برای رفع نیاز خود است و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی را بپردازد.مشتریان قلب هر مدل کسب وکاری را تشکیل می دهند. بدون مشتریان هیچ شرکتی نمی تواند در بلند مدت دوام آورد.الف) دسته بندی مشتریان بر مبنای متغیر های جمعیت شناسیب) دسته بندی مشتریان بر مبنای انواع بازار24

اسلاید 25: دسته بندی مشتریان بر مبنای انواع بازاربازار انبوهبازار گوشه ایبازار بخش بندی شدهبازار متنوعبازارهای چند وجهی25

اسلاید 26: 26

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

افزودن به سبد خرید