پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مراقبت خانواده محور از کودک

moraghebat-khaanevade-mehvar-az-koodak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت خانواده محور از کودک”

مراقبت خانواده محور از کودک

اسلاید 1: مراقبت خانواده محور از کودک طی بیماری و بستری شدن

اسلاید 2: عوامل تنش زای بستری شدن در بیمارستان و واکنش های کودکانغالبا بیماری و بستری شدن در بیمارستان اولین بحرانی است که کودک مواجه می شود.خصوصا در سالهای ابتدایی، کودکان نسبت به بحران های ناشی از بیماری و بستری شدن حساس می باشند.تنش نشان دهنده یک تغییر در وضعیت عادی سلامتی و کارهای متداول محیطی است.کودکان دارای مکانیسم سازشی محدود جهت حل عوامل تنش زا می باشند.واکنش های کودکان نسبت به این بحران ها تحت تاثیر سن تکاملی، تجربه قبلی با بیماری، جدایی یا بستری شدن در بیمارستان ... است.

اسلاید 3: اضطراب جداییseparation anxiety مسئله جدی از اواسط شیرخوارگی الی سنین خردسالی به خصوص در کودکان بین 30-16 ماهه است.شامل 3 مرحله است:1- مرحله اعتراض2- مرحله نومیدی3- مرحله بی اعتنایی

اسلاید 4: مرحله اعتراضگریه کودک با صدای بلندبرای دسترسی به والدین داد و فریاد می کنداز توجه به فرد دیگری خودداری کرده و غم آنانغیر قابل تسکین است.این رفتار از چند ساعت تا چند روز ادامه دارد.کودک ممکنست بطور مداوم معترض باشد و زمانیکه از نظر جسمی خسته شود ساکت شود.با نزدیک شدن فرد ناآشنا، با صدای بلند تر اعتراض خواهد کرد.

اسلاید 5: مرحله ناامیدیگریه متوقف می شود.فعالیت کودک کاهش می یابد.نسبت به بازی یا غذا بی علاقه بوده و از دیگران دوری می کند.کودک غمگین به نظر می رسد.تنها و بی تفاوت است.مشخصه اصلی رفتار، افسردگی و غم و ماتم است.

اسلاید 6: مرحله بی اعتناییگاهی اوقات انکار نامیده می شود.این مرحله زمانی رخ می دهد که کودک بمدت طولانی(هفته ها و روزها) از والد جدا باشد.کودک با فقدان والد سازگار شده و نسبت به محیط و بازی با دیگران علاقه نشان داده و به نظر می رسد ارتباطات جدید تشکیل داده است ولی این خوشحالی ظاهری است و فقط برای تسکین درد عاطفی است.کودک خودگرا شده و به اشیاء اهمیت زیادی قائل می شود.

اسلاید 7: اوایل دوره کودکیبیشترین عاملی که سبب اضطراب جدایی می شود، بستری شدن در بیمارستان است.عدم تمایل به انجام کارهای متداول روزانه از قبیل غذا خوردن، خوابیدن یا دفع و سیر قهقرایی به سطح نسبتا ابتدایی تکامل رایج می باشد.کج خلقی، خیس کردن خود یا رفتارهای دیگر ممکنست بعنوان تظاهراتی از خشم یا حتی پاسخ فیزیولوژیک نسبت به استرس باشد.

اسلاید 8: اواخر دوره کودکیاگرچه کودکان سن مدرسه عموما بهتر می توانند با جدایی کنار بیایند، استرس ناشی از بستری شدن، ممکنست نیاز آنها را نسبت به امنیت و راهنمایی والدینی زیاد نماید.کودک سن مدرسه ممکن است نیاز و تمایل به راهنمایی والدین یا حمایت از یک فرد بالغ داشته باشند ولی تمایلی برای اظهار آن ندارند.به این دلیل که هدف برای دسترسی به استقلال برای آنها بسیار مهم است. ترس آنان به این علت است که به نظر دیگران ضعیف، بچه ننه، یا وابسته به نظر برسد.

اسلاید 9: رفتارهای کودکان پس از بستری در بیمارستانکودکان کوچکترکناره گیری از والدین: ممکنست از چند دقیقه تا چند روز باشد.غالبا با رفتارهای وابستگی ادامه می یابد: گرایش به چسبیدن به والدین، نیازمند توجه والدین، مخالفت شدید با هر گونه جدایی، ترس ها و کابوس های شبانه، مقاومت از رفتن به تخت، بیداری در شب، گوشه گیری، بیش فعالی، کج خلقی، هوس های غذایی، وابستگی به پتو یا اسباب بازی، قهقرایی در مهارتهای یادگیری شده جدید (مثلا استفاده از لگن)

اسلاید 10: کودکان بزرگتردلسردی که متعاقبا با وابستگی شدید به والدین نشان می دهند.خشم نسبت به والدینحسادت نسبت به دیگران (مثلا خواهر و برادر)

اسلاید 11: واکنش والدین به بستری شدن کودک در بیمارستانتقریبا همه والدین نسبت به بیماری و بستری شدن کودک خود واکنش دهند، به خصوص اگر بیماری ناگهانی و جدی باشد.ترس، اضطراب و یاس احساسات رایجی است که توسط والدین ابراز می شود.ترس و اضطراب ممکن است ارتباط با جدیت بیماری و نوع پروسیجرهای طبی مورد نیاز داشته باشد.غالبا مقدار زیادی از اضطراب در ارتباط با آسیب و درد تحمیلی از پروسیجرهای مختلف است.احساس یاس غالبا مربوط به فقدان اطلاعات در ارتباط با پروسیجرها و درمان ها، آشنا نبودن به قوانین و مقررات بیمارستان، غیر صمیمی بودن پرسنل و ترس از پرسش سوالات است.

اسلاید 12: تدابیر پرستاری از کودک بستری در بیمارستانمداخلات باید بر نکات ذیل تمرکز داشته باشد:برطرف کردن یا به حداقل رساندن استرسورهای ناشی از جدایی، از دست دادن کنترل و آسیب بدنی و درد کودکان تامین راهکارهای حمایتی خاص برای اعضای خانواده مثل ترویج ارتباطات خانواده و فراهم کردن اطلاعات

اسلاید 13: پیشگیری یا به حداقل رسانیدن جدایییک هدف اولیه پرستاری، پیشگیری از جدایی خصوصا در کودکان زیر 5 سال می باشد.اکنون در بیمارستان ها اجازه داده می شود که خانواده در تمام مدت بستری در بیمارستان حضور داشته باشند.اکثر بیمارستانها فلسفه مراقبت خانواده محور را پذیرفته اند.این فلسفه نقش تکمیل کننده خانواده در زندگی کودک تشخیص داده و آنان را به عنوان بخش اساسی در مراقبت از کودک و تجربه بیماری می داند.تاکید بر این است که خدماتی ارائه شود که نشان دهنده ارزش مشارکت بین تیم مراقبت، کودک و خانواده را نشان دهد. فراهم کردن یک تخت و یک صندلی، واحد آشپزخانه و ملاحظات دیگر می تواند جو مطبوعی برای والدین ایجاد نماید.

اسلاید 14: مشارکت والدینمفهوم مراقبت خانواده محور را می توان در هر جایی برقرار نمود. اولین چیز ضروری نگرش مثبت پرسنل نسبت به والدین است.یک نگرش منفی نسبت به تشریک مساعی والدین می تواند موانعی در ارتباطات مشارکتی ایجاد نماید.آن دسته از پرسنل بیمارستان که به وابستگی مداوم والدین-کودک اهمیت می دهند محیطی را فراهم می سازند که والدین به عنوان مراقبت کنندگان فعال تشویق شوند.استفاده از مدل توانمند کردن، این فرصت را به وجود می آورد که پرستاران بر توانایی والدین تمرکز کرده و راه هایی از نظر ارتقا رشد و کارکرد خانواده جویا شده بنابراین والدین در مراقبت از کودک احساس توانمندی می کنند.

اسلاید 15: راهکارهایی برای کاستن اثرات جداییهنگامی که جدایی اجتناب ناپذیر است باید از راهکارهای متعدد جهت به حداقل رساندن اثرات جدایی موقت در کودکان استفاده کرد.ایده آل است که یک پرستار جهت برآوردن نیازهای کودک اختصاص داده شود.پرستار باید یک تاریخچه از برنامه های متداول روزانه اخذ کند.پرستاری که از کودک مراقبت می کند باید از رفتارهای جدایی کودک آگاه باشد.جدایی ممکنست به همان نسبت برای والدین سخت باشد خصوصا هنگامی که آنها رفتارهای ناشی از اضطراب جدایی را درک نمی کنند.برای جلوگیری از اعتراض فوری، والدین در مورد ترک کردن ممکنست دروغ بگویند یا حرکت پنهانی کنند در اینصورت کودک اطمینان پیدا نمی کند که بعد از ترک مجددا حضور پیدا خواهند کرد زیرا که یک عامل بلاتکلیفی وجود دارد.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید