علوم مهندسی معماری و عمران

معماری مدرن و قدیمی

mamari-modrn2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری مدرن و قدیمی”

معماری مدرن و قدیمی

اسلاید 1: تفاوتهای معماری قدیم و جدید

اسلاید 2: معماری ایران معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.در معماری ایرانی، با وجود خصایلی چون تناسب و زیبایی سر درها وگنبدها و ایوان‌ها خصلتی که بیشتر شایسته بررسی است گوهر معماری ایرانی و منطق ریاضی و عرفانی آن است. درونگرایی و گرایش معماران ایرانی به سوی حیاط‌ها، پادیاوها، گودال باغچه‌ها، هشتی‌ها و کلاه فرنگی‌ها که شبستان‌ها را گرداگرد خود گرفته است، از دیرباز جزء منطق ایرانی بوده است

اسلاید 3: ساختمان های قدیمیساختمان های قدیمی دارای دیوارهای قطور بودند که وزن ساختمان را به زمین انتقال می دادند. این دیوار ها اغلب از جنس سنگ یا خشت خام با رو کشی از گل یا گاه گل بودند.دیوار این ساختمان ها در برخی از مکان ها تا بیش از 60 سانتی متر گزارش شده است.این گونه ساختمان ها اغلب فاقد اسکلت بوده اند ولی در مواردی بدنه با چوب های گردو یا بلوط مسلح شده و تیر سقف ها نیز از جنس چوب بوده اند. سقف این بنا ها از نوع شیروانی بوده است . در مواردی هم سقف ساختمان ها را با کاه گل اندود می کردند تا از نفوظ رطوبت جلوگیری کنند. اغلب این بنا ها به خصوص عمارت های بزرگ مربوط به اشراف ،دارای طاق های فوق العاده زیبا و منحصر به فرد هستند.این طاق ها با دهانه های عریض ،بدون هیچ اسکلت نگه دارنده یا امثال میلگرد بودند و فقط با مصالح مرسوم زمان خود مانند سنگ و خشت و آجر و... ساخته شده اند.برخی از این عمارات ، با توجه به نوع مصالح و تکنولوزی مربوط به 100 الی 150 سال پیش هنوز سالم و دست نخورده باقی مانده اند.

اسلاید 4: ساختمان های جدید ساختمان های جدید امروزی دارای سازه هایی محکم و منحصر به فرد هستند.ساختمان های امروزی دارای سازه های بتنی ،فلزی ،بنایی و...هستند که در برخی موارد مانند ( پروزه عظیم خلیج فارس در شمال غرب شیراز ) در نوع خود منحصر به فرد است.

اسلاید 5: تزیینات داخلیساختمان های قدیمی:در ساختمان ها ی قدیمی تزیینات در عین سادگی،زیبایی فوق العاده ای داشتند.تزیینات در این ساختمان ها به خصوص عمارت ها بر پایه نمادین بوده و جنبه روحانی داشتند.طاق هایی که به صورت قوسی،مربع،دایره و... بر سر ورودی یا داخل عمارت ها میزدند ،انسان را به درون عمارت جذب می کردند.در این ساختمان ها پنجره ها دارای ارسی هستند و شیشه های رنگی، نور صبح گاه را به رنگ های متفاوت به درون عمارت پخش می کردنددرب های ورودی دارای کتیبه ،با طرح هایی زیبا از جنس چوب ،بر زیبایی داخل و بیرون ساختمان می افزودند.اما گچ بری سقف یا آیینه کاری سقف ها ،که یکی از ارکان زیبایی معماری قدیمی هستند.این گچ بری ها در شاهنشین یا نشیمن اصلی در کنار آیینه کاری و طاق ضربی ها ،بر زیبایی سقف می افزودند.

اسلاید 6: تزیینات داخلیتزیینات در ساختمان های جدید:امروزه در ساختمان های جدید،تزیینات یا دکوراسیون داخلی نقش مهمی را ایفا می کنند.اصولا هر انسانی زیبایی را دوست دارد و خواستار زیبایی در مکان زندگی خود است.ساختمان های امروزی نیز تزیینات مربوط به خود را  دارد . بعنوان مثال نور پردازینور و بازی با نور در ساختمان ها یامروزی ،نقش به سزایی را بازی می کند.برای مثال در ورودی ساختمان ها ،با نور و بازی با آن در کنار سقف های کاذب ،جلوه زیبایی به ساختمان های امروزی می بخشد و میل انسان را برای ورود به مکان مورد نظر ،تحریک می کند.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید