علوم مهندسی معماری و عمران

معماری وتاریخچه ی موزه یا تماشاگه زمان

mozh-zman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۴ اسلاید ۴۴ اسلاید که بصورت کامل و به بهترین شکل تمامی مطالب مرتبط با این بنای زیبا را نمایش میدهد. در این فایل از نظر معماری ، پیشینه تاریخی و زیبایی شناسی به تحلیل و بررسی (به همراه تصاویر مرتبط با متن) پرداخته شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1943 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری وتاریخچه ی موزه یا تماشاگه زمان”

معماری وتاریخچه ی موزه یا تماشاگه زمان

اسلاید 1: به نام خدا درس : آشنایی با تاریخ معماری تزیینی(ایران وجهان) نام و نام خانوادگی دانشجو : فاطمه بیک محمدی نام استاد : جناب آقای امان اله یغمایی موضوع تحقیق : تزیینات معماری تماشاگه زماندانشگاه : دانشکده معماری و شهرسازی سوره

اسلاید 2: مقدمهدر زمانى نه چندان دور در تمام شهرها اغلب ساختمان ها با خشت خام، گچ و کاهگل بنا شده و این مصالح به طرز شگفتى با زندگى ایرانى تناسب داشته وشگفتى هایى را در خود دارد. کاهگل در قالب تناسبات دلپذیر ترکیب با کاشى، چوب و یا سنگ و مصالحى مشابه ترکیب شده و معماران ایرانى از آن ها براى تزیینساختمان ها کمک گرفته اند . شناساندن میراث فرهنگ و هنرهای ملی و اسلامی که از سوی گذشتگان نزد جامعه ما به امانت نهاده شده، در زمره افتخارات ملی ومیهنی ماست. در مجموع شهر ایرانى براى مردم این سرزمین با خصوصیات معین و با یک معمارى موزون، اصیل و تناسبات زیبا بنا شده است . شکوفائی هر تمدنی بازتابش را به یک معنیدر هنر مییابد. به ویژه هنری که از زندگی روزمره بر کنار نباشد. دنیای هنر در خود فروبسته و جدااز دیگر پدیدههای اجتماعی نیست و هنرمند تافته جدا بافته نیست که در برج عاج خودآثار هنری بیافریند. وفاداری و علاقهمندی به خاطر ملی و قومی در هنر ایرانی نیروئی است که ساختار ذهنی ونظام فرهنگی را همواره حفظ میکندمنبع الهام واقعی تجربه عشق به مبدا بود و هنر عرصه بروز و طرح اینتجربه تلقی میشده است. تجربهای که هنرهای مختلف از قبیل نقا شی، خوشنویسی، تذهیب ویا در ساختن گنبدها، محرابها، درب ها، پنجره ها و شبکه ها شکفته میشده و حالات گوناگون به خود میگرفته است. در معمارى ایرانی، آجر تنها پرکننده جرزها و پوشاننده احجام وجداکننده آنهاازیکدیگر نیست.بلکه بعنوان یک عنصر کامل درمعمارى ایران بکار رفته است. معماری داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی وساماندهی آنها به منظور استفاده بهینه کاربران، از زمان های دور با آدمی همراه بوده است .

اسلاید 3: تاریخچهموزه زمان شهر تهران از لحاظ جغرافیایی در شمال خیابان ولیعصر و در ابتدای خیابان زعفرانیه واقع شده است. ساختمان دو طبقه باغ موزه زمان بنایی حدود 80 ساله و قدیمی است ؛ ولی عمر این باغ در اصل به دوره قاجار، زمان محمدشاه و ناصرالدین‌شاه می‌رسد. آقای مهدی منصور نخستین صاحب بنا بوده و در سال 1342 فردی به نام آقای حسین خداداد آن را خریداری کرده است. این ساختمان با ۷۰۰ مترمربع زیربنا ، در محوطه ‌ای به مساحت ۶۰۰ هزار مترمربع قرار گرفته است در گذشته، عمارتی یک طبقه از جنس خشت و گل بوده است و اسکلتی چوبی داشته است. حسین خداداد پس از خرید آن دستور به مقاوم سازی و احداث یک طبقه دیگر بر روی آن با اسکلت آهنی داد و این کار نزدیک به ۱0 سال زمان برد! مهندس بنکدار، مهندس مشاور ساختمان بود و استاد کاشی نیز به عنوان معمار در این بنا مشغول به کار بودند. مهندس بنکدار، حاج رمضان عباسیان را به عنوان معمار معرفی کردند و سپس در سال 1345 هجری شمسی از حاج عبدالکریم نوید تهرانی به منظور گچ بری ساختمان دعوت کردند که تعداد آنها حدود 40 نفر بود. از طراحان گچبریها می توان به حاج عبدالکریم نویدتهرانی، استاد فرهاد یحیی پور و حاج علی شیخی اشاره کرد. گچ بری های انجام شده در این بنا تلفیقی از سبک ایرانی و فرنگی است. نمای بیرونی ساختمان مانند سردرها و حاشیه آنها ترکیبی از سبک قاجاریه و سبک جدید است.

اسلاید 4: مصالح و روش های تزئین:تزئینات چهار گانه معماری دوره اسلامی ایران سنگ کاری، آجر کاری، گچ بری و کاشیکاری می باشند.بنابراین مصالحی که به طور عمده در بناهای اسلامی استفاده می شد عبارتنداز: آجر، سنگ، کاشی و گچآجر کاریگچبریسنگ کاریکاشی کاریمصالح مورد استفاده قاجار

اسلاید 5: موقعیت طبیعی اثر: باغ و عمارت تماشاگه زمان در محدوده جغرافیایی شهرستان شمیرانات قرار دارد. شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران بین 10 و 51 تا 45 و 51 طول جغرافیایی شرقی و 10و 35 تا 50 و 35 عرض شمالی واقع گردیده است.طول این شهرستان 56 کیلومتر شرقی غربی (از گردنه کارا در شمال غربی درکه سر شاخه های سیاه پلاس در جنوب دریاچه لار) و عرض آن 35 کیلومتر شمالی جنوبی از (کوه الان گردن در شمال لالان تا پل تقاطع بزرگراه بابایی تا بزرراه تهرانپارس گردنه قوچک) می باشد.

اسلاید 6: عکس هوایی سال 1335عکس هوایی سال 1348

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید