علوم انسانی و علوم اجتماعی فلسفه و حقوق

منشور و موازین اخلاق پژوهش

manshoor-va-mavazine-akhlaghe-pajohesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منشور و موازین اخلاق پژوهش”

منشور و موازین اخلاق پژوهش

اسلاید 1: بنام خدامنشور و موازین اخلاق پژوهش

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمهفصل اول: صلاحیت تخصصیفصل دوم: انتخاب موضوع پژوهشفصل سوم: ویژگی های فردی پژوهشگر فصل چهارم: تعهد و مسئولیت نسبت به ذینفعانفصل پنجم: حقوق آزمودنی هافصل ششم: رفتار های سوء پژوهشیفصل هفتم: استنادفصل هشتم: مالکیت معنوی و مسئولیت پژوهش انجام شدهفصل نهم: ضوابط انتشار

اسلاید 3: مقدمهپژوهش های دانشگاهی، با تولید و نقد دانش و فناوری و ارائه ی راهبرد های تغییر اجتماعی، نقش حیاتی در سرنوشت جوامع بشری دارند. بنابراین انتظار می رود که پژوهشگران، یافته های علمی معتبری را عرضه نمایند، تا هم در بهبود سرنوشت جامعه موثر باشند و هم جامعه علمی بتواند بر اساس آن، زمینه را، برای توسعه ی دانش فراهم نماید.در این میان، رعایت اصول و رفتار های اخلاقی در انجام و انتشار پژوهش، یکی از عوامل اصلی اعتماد به یافته های آن است. نادیده گرفتن موازین اخلاق در پژوهش، آگاهانه یا ناآگاهانه، موجب اُفت اعتبار علمی یافته های پژوهشی است و روند تولید علم را با مشکل مواجه می سازد. اگرچه رفتار اخلاقی در پژوهش، در نگاه نخست به خود فرد، وجدان و باور هایش مربوط می شود اما، تدوین موازین اخلاقی پژوهش، آموزش و ترویج آن در میان پژوهشگران و جامعه دانشگاهی، می تواند زمینه را برای رعایت و توسعه موازین اخلاقی در عرصه ی پژوهش فراهم آورد.

اسلاید 4: فصل اول: صلاحیت تخصصی1) داشتن دانش تخصصی روزآمد در موضوع پژوهش:پژوهشگر باید دارای دانش تخصصی به روز باشد و مسأله را با توجه به دانش پیشین و سنخیت آن با رشته ی علمی خود انتخاب و تدوین نماید. 2) آشنایی با روش متناسب با موضوع و کاربرد آن در مراحل مختلف پژوهش:پژوهشگر باید با روش ها و فنون لازم برای گردآوری داده های معتبر و تحلیل آنها آشنا باشد.

اسلاید 5: فصل دوم: انتخاب موضوع پژوهش1) اصالت، اعتبارعلمی و ارزشمندی موضوع پژوهش:پژوهشگر باید پژوهشی را انتخاب نماید که موضوع آن اصیل و دارای اعتبار علمی باشد و به تولید دانش جدید ویا بهسازی زندگی بشر منتهی شود.2) استفاده بهینه از منابع:پژوهشگر موظف است موضوع پژوهش خود را با توجه به محدودیت منابع مالی، زمان و نیروی انسانی به گونه ای انتخاب کند که ضمن تحقق منافع ملی کشور در فهرست اولویت های پژوهشی نیز باشد.

اسلاید 6: فصل سوم: ویژگی های فردی پژوهشگر 1) صداقت:پژوهشگر باید یافته های پژوهشی اش را، به طور کامل و شفاف در اختیار جامعه علمی قرار دهد تا به دقت، مورد نقد و تبادل قرار گیرد. نمونه هایی از صداقت پژوهشگر:_ ارائه و انعکاس نتایج کار پژوهشی؛ خواه فرضیه های اصلی پژوهش تأیید شده باشد یا نه._ ذکر دقیق منابعی که در طول مدت پژوهش از آن ها استفاده شده و حاصل تلاش و اندیشه دیگران اند._ قدردانی از حامیان مادی و معنوی پژوهش._ گزارش محدودیت های پژوهش.

اسلاید 7: 2) بی طرفی:پژوهشگر موظف است که تحلیل ها و گزارش های پژوهشی اش را بی طرفانه، و بدون دخالت دادن پیش فرض ها و تمایلات خود، دیگران یا مؤسسه ی سفارش دهنده ی پژوهش ارائه دهد.3) امانت داری:پژوهشگر موظف است از تمامی منابع و ابزار هایی که برای انجام پژوهش در اختیار دارد به نحو احسن نگهداری نماید و همچنین حق مالکیت فکری در برخورداری از اطلاعات بدست آمده را رعایت کند.4) شهامت و پایبندی به جستجوی حقیقت:پژوهشگر موظف است نتایج واقعی پژوهش را بدون ترس و تأثیر از فشار ها و جهت گیری هایی که او را فراگرفته است، ارائه نماید.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید