علوم مهندسی معماری و عمران

منطقه پاداد اهواز

mantaghe-padad-ahvaz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منطقه پاداد اهواز”

منطقه پاداد اهواز

اسلاید 1: -

اسلاید 2: مقدمهامروزه مسئله ازدحام ترافیک در کلان‌شهرها یکی از معضلات اساسی شهر محسوب می‌گردد و هزینه‌های پنهان و آشکار زیادی را بر شهر تحمیل می‌نماید. نحوه جریان ترافیک در شهر خود از عوامل متعددی (چون عوامل اقتصادی، کالبدی، فرهنگی) تأثیرپذیر است. در این میان کاربری زمین شهری ازجمله عوامل مهم سیستم شهر است که از طریق شبکه‌های ارتباطی و جریان‌های ترافیکی با سیستم حمل‌ونقل د ر ارتباط مستقیم و متقابل است. درواقع حمل‌ونقل و کاربري زمین شهري، سیستمی را شکل می‌دهد به‌گونه‌ای که تصمیم در یکی بر دیگری اثر می‌گذارد و مدیریت در یکی می‌تواند د ر تحقق اهداف دیگری در کل سیستم مؤثر واقع شود، بنابراین لازم است به‌صورت یکپارچه نگریسته و مدیریت شود . درواقع پراکنش نامناسب کاربری ها در شهر و تجمع بی برنامه برخی کاربری ها می تواند عامل بروز ازدحام ترافیک در بخش¬هایی از شهر گردد و از سوی دیگر نیز توزیع نامناسب کاربری¬ها می¬تواند منجر به افزایش طول مسیر شود. بنابراین نگرش صحیح به مکان گزینی کاربری¬ها در شهر و توجه همزمان به مقوله ترافیک شهری (در کنار توجه به سایر عوامل مؤثر در مکان گزینی کاربری¬ها)، می¬تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

اسلاید 3: اهمیت و ضروت پژوهشکاربری اراضی شهری و ترافیک شهری دو مقوله مرتبط با یکدیگرند. توسعه راه‌ها منجر به شکل‌گیری فعالیت‌ها می­شود و افزایش فعالیت‌ها در طی زمان منجر به افزایش دسترسی‌ها و توسعه معابر خواهد شد. درواقع می­توان گفت در برنامه‌ریزی شهري فرآيند برنامه‌ریزی زمين از یک‌سو و شبکه حمل‌ونقل به‌عنوان عامل ارتباط کاربری‌ها از ديگر سو، دو عنصر به‌هم‌پیوسته از پيکر فضاي شهری‌اند که با توجه به پيامد کنش دوسويه بايد موردتوجه جدي قرار بگیرند. ضرورت تحقيق درباره ارتبـاط كـاربري زمـين و الگوي ترافيكي ازآنجا ناشي می‌شود كـه متخصصـين ترافيك علاقه‌مند به بهره‌گیری از تـوان فكـري برنامـه ريزان شهري براي كاهش مشكلات ترافيكـي هسـتند. پیش‌بینی تقاضـاي ترافيـك آتـي بـدون آگـاهي از وضعيت كاربري زمين و نحوه پراكنش فعالیت‌ها عملاً امکان‌پذیر نيست. به‌طور مشابه براي يـك برنامه‌ریز شهري جالب خواهد بود اگـر بدانـد كـه برنامـه­هـاي توسعه و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش حمل‌ونقل چـه تأثیری بر فعالیت‌ها و تغييرات كاربري زمـين خواهـد داشـت. درواقع، كـاربري زمـين و حمل‌ونقل را می‌توان دو بخش کاملاً مرتبط با يكديگر دانسـت كـه تغيير در يكي از آنها، در ديگري نيز بازتاب‌هایی ايجاد می‌کند. افزايش كارآمدي در يك بخش مستلزم اصلاح در دیگری است .

اسلاید 4: اهداف پژوهشتعیین نقش کاربری تجاری (در میان سایر کاربری­های بخش مرکزی اهواز) و ارتباط آن با حجم سفرهای صورت گرفته تعیین ارتباط میان همپیوندی فضایی معابر و حجم سفرهای صورت گرفتهبررسی ارتباط توأمان کاربری تجاری، همپیوندی فضایی و حجم سفر تعیین اهمیت و جایگاه کاربری تجاری در محور پاداشهر و اثرات آن بر حجم ترافیک این خیابانکلید واژگان: اهواز، پاداد، ترافیک، بافت، فرسوده

اسلاید 5: معرفی قلمرو پژوهش

اسلاید 6: استان خوزستان

اسلاید 7: معرفی استان خوزستاناستان خوزستان استانی در جنوب غربی ایران است، که در کرانه خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید. مساحت استان خوزستان ۶۴٫۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل ۴٫۵۳۱٫۷۲۰ نفر، به‌عنوان پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.[شهر اهواز مرکز استان خوزستان است. براساس ویژگی‌های جغرافیایی و منابع طبیعی خصوصاذخایر عظیم نفت و گاز خوزستان به مهم‌ترین منبع انرژی و درآمد تبدیل شده است.از لحاظ تاریخی، خوزستان قدیمی‌ترین منطقه فلات ایران محسوب می‌شود، که پیشینه سکونت انسان در آن به ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد و شکل‌گیری تمدن عیلام در هزارهٔ سوم قبل از میلاد، بازمی‌گردد. خوزستان از شمال به استان لرستان، از شمال‌شرقی و شرق به استان چهارمحال و بختیاری، از شمال‌غربی به استان ایلام، از شرق و جنوب‌شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به استان بوشهر و خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود. استان خوزستان هم‌اکنون دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری می‌باشد. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (بزرگترین تولیدکننده نفت ایران)، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان و شرکت نفت و گاز اروندان در استان خوزستان مستقر می‌باشند.

اسلاید 8:

اسلاید 9: معرفی پاداد

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید