پزشکی و سلامت بیماری‌ها

ناهنجاری های ستون فقرات

soton-faghraat1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 16 اسلاید در این پاورپوینت تمام بیمار یهای ممکن در ستون فقرات که برای افراد امکان دارد و دلایل ناشی از آن کامل بررسی شده مواردی که برای پیشگیری لازم هست را بررسی کرده ام به ثورت مختصر و مفید
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1193 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ناهنجاری های ستون فقرات”

ناهنجاری های ستون فقرات

اسلاید 1: نام و نام خانوادگي: حميدرضا متينشماره دانشجويي:9521812046موضوع: ناهنجاريهاي ستون فقراتنام استاد: جناب آقاي دكتر دمسازدرس: سلامت بهداشت و صيلنت از محيط زيست

اسلاید 2: ستون فقرات از 33 قطعه استخوان (شامل استخوان خاجی و دنبالچه) ساخته شده است. 24 استخوان متحرک در ستون فقرات وجود دارد که مهره نامیده می‌شوند. رباط‌ها و ماهیچه‌ها، این استخوان‌ها را به هم متصل نموده و ساختاری را شکل می‌دهند، که ستون فقرات نامیده می‌شود. ستون فقرات را میتوان به سه بخش تقسیم کرد که از بالا به پایین عبارتند از: مهره‌های گردنی مهره‌های قفسه سینه‌ای مهره‌های کمری

اسلاید 3: یک ستون فقرات طبیعی و سالم، دارای انحنایی به شکلي كه درتصوير ميبينيد ميباشد.این انحناء علاوه‌بر اینکه به توزیع یکنواخت وزن بدن کمک می‌کند، سبب میشود تا ستون فقرات قابلیت تحمل هرگونه فشاری را هم داشته باشد. در این میان هرچند قسمت تحتانی ستون فقرات، وزن بیشتری را تحمل می‌کند اما عملکرد هر بخش، وابسته به عملکرد مناسب سایر بخش‌ها است.

اسلاید 4: انحراف ستون فقرات ممکن است در هر یک از قسمت‌های مختلف ستون فقرات رخ دهد. گاهی ممکن است این انحراف به طور همزمان هم در قسمت‌های توراسیک (ستون فقرات سینه‌ای)  و هم در قسمت لومبار (ستون فقرات کمری) باشد. میزان انحراف نیز در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است بسیار خفیف و در حدود 10 درجه و یا در مواردی، بسیار شدید و حتی بیش از 100 درجه باشد. معمولا انحرافات کمتر از 40 درجه بدون انجام جراحی درمان می‌شود اما اصلاح انحرافات شدیدتر ممکن است نیاز به انجام جراحی داشته باشد.

اسلاید 5: برخي ناهنجاريهاي فراوان ستون فقرات عبارتند از:فتق ديسك هنگامی اتفاق می‌افتد که ماده ژل‌ای نرم داخلی دیسک‌ها که بین مهره‌های ستون فقرات قرار گرفته‌اند به داخل کانال نخاع نشت پیدا کند. این باعث فشار آمدن بر اعصاب نزدیک خود شده و موجب درد ، احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی یا ضعف در بازوها یا پاها می‌شود. فتق دیسک مساله‌ای بسیار رایج است و ممکن است در اثر آسیب دیدگی‌ و جراحت ایجاد شود.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید