مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

نصب توربوشارژر چه تاثیری بر راندمان موتور دارد

toorboshargher

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نصب توربوشارژر چه تاثیری بر راندمان موتور دارد”

نصب توربوشارژر چه تاثیری بر راندمان موتور دارد

اسلاید 1: موضوع :نصب توربوشارژر چه تاثیری بر راندمان موتور دارد

اسلاید 2: توربوشارژرتوربو شارژر توسط آلفرد بوچی (سوئیسی) که مهندس مکانیک بود، اختراع و مورد استفاده قرار داده شد. اصلی‌ترین چالش برای اختراع توربو شارژر٬تولید موتورهایی با ابعاد کوچک و وزن کمتر با قدرت بیشتر بود. بدین منظور توربینی ساخته شد تا انرژی (تلف شده) حاصل از خروج دود از اگزوز را به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهد. توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو، موجب احتراق و توربو لنسturbulans بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود. این وسیله از دو توربین متصل به هم توسط یک شفت ساخته شده است. یک توربین مستقیماً متصل به منیفولد دود است و توربین دیگری به وسیله لوله رابط به منیفولد هوا متصل است. چون هوای ایجاد شده بشدت داغ می‌باشد٬قبل از ورود به سیلندر جهت احتراق٬در اثر ترکیب با بنزین دچار خودسوزی می‌شود.

اسلاید 3: بدین منظور برای حل این مشکل از سیستم خنک‌کننده هوا به نام اینتر کولر که ما بین لوله رابط و منیفولد هوا نصب می‌شود استفاده می‌کنیم. این وسیله با کمک گازهای خروجی موتور کار می‌کند و بدون اتلاف انرژی فعالیت می‌کند. این سامانه بر خلاف سوپر شارژر موجب کاهش قدرت موتور خودرو نمی‌گردد. در واقع توربو شارژر با نیروی حاصل از گازهای خروجی موتور عمل می‌کند، در حالی که سوپر شارژر با استفاده از نیروی گرفته شده از میل لنگ توسط تسمه یا زنجیر کار می‌کند. با استفاده از توربو شارژر میزان هوای وارد شده به موتور افزایش می‌یابد که منجر به بهبود قدرت یا راندمان و یا هر دو خواهد شد. معمولاً از این سامانه در چرخه اتو و چرخه دیزل برای موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌گردد، هر چند استفاده از آن در موتورهای احتراق خارجی نیز مفید می‌باشد. البته توربوشارژهای الکتریکی هم موجود است که با انرژی الکترسیته کار می‌کند وبیشتر در خودروهایی که بصورت فابریک توربو شارژ ندارندودر جهت تیونینگ نیز از این نوع استفاده می‌شود.

اسلاید 4: همچنین وسیله دیگری جهت وارد کردن هوای بیشتر به موتور وجود دارد که ازیک فن ویک نانویونیزاسیون سوخت تشکیل شده که سوخت را به ذرات نانو تبدیل می‌کند و فن باعث می‌شود که هوای زیادی با سوخت ترکیب شود ودر نتیجه سوخت کامل می‌سوزد وانرژی بیشتری تولید می‌شود. این مجموعه بر روی همه خودروهای کاربراتوری وانژکتری وگازسوز قابل نصب است. در موتور وی‌شکل معمولاً از ۲ توربو شارژر بهره می‌برند که هرکدام مخصوص نیمی از موتورها است. به این سیستم twin turbo می‌گویند. البته توربو شارژر چون ازخروجی موتور نیرو می‌گیرد پس در نتیجه خود مانعی در برابر خروج دود خروجی می‌شود بدین منظور برای خارج شدن هرچه بهتر دود از هدرز دود استفاده می‌کنند. هدرز متشکل از چند لوله با ابعاد و آلیاژ خاص است که بر روی منیفولد دود نصب می‌شود.

اسلاید 5:

اسلاید 6: تامین هوای موتور(توربوشارژ) موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر با فشار جو تامین می گردد حتی در شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و در عمل به مقدار  قابل توجهی کمتر از ان می باشد  توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده و باعث افزایش فشار ان به نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و گشتاور موتور از 25 تا 40 درصد بسته به طراحی توربو شارژ و موتور می شود .

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید