سایر تحقیق و پژوهش

نظام بودجه ریزی در شرکتهای دولتی

nezam-bodjeh-rizi3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام بودجه ریزی در شرکتهای دولتی”

نظام بودجه ریزی در شرکتهای دولتی

اسلاید 1: نظام بودجه ریزی در شرکتهای دولتیارائه:

اسلاید 2: مقدمهامروزه نقش دولت از برقراری امنیت و ایجاد رفاه در جامعه فراتر رفته و با افزایش نقش دولت در اقتصاد ملی، بخش مهمی از تولید کالا و خدمات جامعه را در اختیار خود گرفته است. بنابر این بودجه ریزی در شرکتهای دولتی به خصوص در کشورهای در حال توسعه اهمیت زیادی کسب کرده است. بنابراین در این فصل ضمن آشنایی با شرکتهای دولتی، اهداف تأسیس و ارکان آنها، چرخه ی بودجه ریزی شرکتهای دولتی در ایران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اسلاید 3: شرکت دولتی شرکت دولتیاور شرکتهای دولتی در ایران از نوع واحدهای انتفاعی و در دسته ی شرکتهای سرمایه بوده و به صورت شرکت سهامی، تشکیل و اداره می شوند. مواد ۱ و ۲ و ۳ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ / ۱۲ / ۲۳ شرکت سهامی را چنین تعریف کرده است: ماده ی یک. شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه ی آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.ماده ی دو. شرکت سهامی، شرکت بازرگانی محسوب میشود ولو این که موضوع عملیات آن بازرگانی نباشد. مادهی سه. در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد.

اسلاید 4: در ماده ۴ قانون محاسبات عمومی مصوب سال ۱۳۶۶ نیز شرکت دولتی چنین تعریف شده است که شرکت دولتی، واحد سازمانی مشخصی است که با اجازهی قانون به صورت شرکت ایجاد شود و یا به حکم قانون یا دادگاه صالح، ملی شده و یا مصادره شده و به عنوان شرکت دولتی شناخته شده باشد و بیش از ۵۰ درصد سرمایه ی آن متعلق به دولت باشد، هر شرکت تجاری که از طریق سرمایه گذاری شرکتهای دولتی ایجاد شود، مادام که بیش از ۵۰ درصد سهام آن متعلق به شرکتهای دولتی است، شرکت دولتی تلقی میشود.با توجه به تعریف بالا، سهامدار عمدهی شرکت سهامی دولتی در واقع دولت می باشد و نمایندگان دولت که معمولا چند نفر از وزرا و معاونان رئیس جمهور را شامل می شود، براساس اساسنامه های مصوب خود، مجمع عمومی صاحبان شرکت را تشکیل می دهند.

اسلاید 5: ارکان شرکت دولتی ارکان شرکت دولتی به شرح زیر می باشد الف. مجمع عمومی. قاعده ی کلی این اس في سهام دولت در مجامع عمومی شرکت های دولتی به عهدهی وزیر امور اقتصادی و دارایی وزیر مسئول دستگاه در مقابل شرکتهای وابسته به وزارتخانهی مربوطه، همچنین بر عهدهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی (در سال های اخیر به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تبدیل شده است) می باشد. ریاست مجمع عمومی به عهدهی وزیر مسئول دستگاه می باشد، لكن در برخی از شرکتهای دولتی ممکن است با توجه به ماهیت وظایف شرکت، یک یا چند وزیر و یا مقامات دیگر از جمله رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عضویت داشته باشند و ریاست مجمع عمومی ممکن است به عهدهی رئیس جمهور باشد.

اسلاید 6: وظایف مجمع عمومی عبارت است از: - تعیین و تصویب خط مشی کلی و کلان شرکت؛ - رسیدگی و تصویب بودجه ی شرکت؛- نصب و عزل اعضای هیئت مدیره؛ - رسیدگی و تصویب صورت سود و زیان و ترازنامه ی شرکت؛ - تصمیم گیری در مورد افزایش یا کاهش سرمایه ی شرکت نکته. تصمیمات مجمع عمومی با اکثریت آرا معتبر خواهد بود.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید