علوم پایه علوم تجربی

نظریه اتمی دالتون

daltoon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه اتمی دالتون”

نظریه اتمی دالتون

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: نظریه اتمی دالتوندانشجو:2

اسلاید 3: زندگی‌نامه جان دالتون (1844 -1766)شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی فرزند بافنده‌ای تهیدست بود. وی در سال 1808 نظریه معروف خود را مطرح نمود. نخستین بار برای عناصر شیمیایی نشانه‌های نسبتاً ساده‌ای پیشنهاد کرد و براساس آن برای بسیاری از مواد، فرمول شیمیایی پیشنهاد کرد.وزن اتمی هیدروژن را برابر واحد فرض کرد و با این فرض و براساس فرمول شیمیایی پیشنهادی مواد، وزن اتمی عنصرها را حساب کرد، قانونهای فشار جزئی گازها و نسبتهای چندتایی در مورد ترکیب وزنی عناصر را کشف نمود. وی بیماری دالتونیسم (کور رنگی) را که خود به آن دچار بود کشف کرد.دالتون درسال1832 موفق به کسب درجه دکترا از دانشگاه آکسفورد شد.

اسلاید 4: نظریه اتمی دالتوندر زمان دالتون می دانستند که آب از اکسيژن و هيدروژن تشکيل شده است و به ازاء هر 8 گرم اکسيژن 1 گرم هيدروژن مصرف می شود.بنابراين بر پايه اين فرض که طبيعت در حد امکان ساده است او جرم هيدروژن را 1 و جرم اکسيژن را 8 فرض کرد.بر پايه همين استدلال برای ترکيب های ديگر اولين جدول جرمهای اتمی را تهيه کرد.بعداً مشخص شد که جرمهای بسياری از اتمها اشتباه است اما تهيه اولين جدول جرمها يک مرحله به جلو بود.اگر چه تا سالها نظر دالتون پذيرفته نشد، اما کليد تعيين فرمول مشخص ترکيبها با کار تجربی شيميدان فرانسوی J. Gaylussac (1778-1850) و با فرضيه يک شيميدان ايتاليايی به نام A. Avogadro (1776-1856) فراهم شد.

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: اصول تئوری اتمی دالتونجان دالتون شیمیدان انگلیسی در سال 1808 میلادی طرحی را برای نظریه اتمی به وجود آورد که می‌توانست قوانین تغییر شیمیایی را توضیح دهد و با نسبت دادن جرمهای نسبی به اتمهای عناصر گوناگون به مفهوم نظریه اتمی صورت کمّی داد. نخستین مبنای تئوری اتمی دالتون، نتیجه‌گیریها و استدلالهای حاصل از ‹‹ قانون بقای جرم›› لاوازیه بود و دومین مبنای آن ‹‹ قانون نسبتهای ثابت در یک ترکیب ›› پروست بود.دالتون نظریه اتمی خود را در قالب اصول موضوعه زیر ارائه نمود:1.تمامی مواد از ذرات بسیار کوچکی به نام اتم تشکیل شده‌اند.2.اتمهای یک عنصر تقسیم ناپذیرند و به اتمهای عناصر دیگر تبدیل نمی‌شوند.3.اتمها را نمی‌توان تولید یا مصرف کرد.4.تمامی اتمهای یک عنصر دارای جرم، اندازه و خواص دیگر یکسان هستند.5.اتمهای یک عنصر جرم و خواص متفاوت با اتمهای عناصر دیگر دارند.6.یک ماده مرکب شیمیایی حاصل ترکیب اتمهای دو یا چند عنصر است. یک ماده مرکب معین از اتمهایی ترکیب یافته است که همواره نوع و نسبت آنها ثابت است.6

اسلاید 7: 7

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید