کسب و کار فروش و بازاریابی

نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود

kerm-khaki1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود”

نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود

اسلاید 1: نقش کرم خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کودنقش کرم خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود به خاطر وجود سه گونه متفاوت از کرم‌های خاکی که در عمق‌های مختلفی حرکت می‌کنند، مسئله‌ای اثبات شده است.کرم‌ خاکی مواد گیاهی مرده را قورت داده، هضم می‌کنند و با ایجاد گیاخاک نقش مهمی در حاصلخیزی خاک دارند.

اسلاید 2: تعریف کرم خاکیکرم‌های خاکی کرم‌هایی استوانه‌ای و حلقه‌ای از نژاد آنلیدا هستند که زیستگاه آن‌ها خاک است و از مواد ارگانیک زنده و مرده تغذیه می‌کنند. تاکنون بیش از ۲۰۰۰ گونه کرم خاکی شناسایی شده‌ است که در این میان ۳۰۰ گونه آن در مناطق آفریقای جنوبی ثبت گردیده‌اند.

اسلاید 3: انواع کرم خاکی بر حسب تفاوت گونه‌های آن، اندازه یک کرم خاکی بالغ می‌تواند بین ۱۰ میلی‌متر تا ۳ متر باشد. علاوه بر آن، این جانداران طبق رفتار و زیستگاه خود در سه گروه به نام‌های اپیژیک، اندوژیک و آنسیک طبقه بندی شده‌اند.

اسلاید 4: حفر تونل توسط انواع کرم خاکیکرم‌های اپیژیک به حفر تونل در خاک نمی‌پردازند، بلکه در سطح خاک زندگی کرده و از گیاهان فاسد شده و مواد حیوانی تغذیه می‌کنند.کرم‌های اندوژیک در داخل خاک تونل‌هایی افقی در اندازه‌های ۱۰ سانتی‌متری تا ۳۰ سانتی‌متری ایجاد می‌کنند. آن‌ها خاک را به منظور مکیدن مواد مغذی موجود در مواد ارگانیک پایینی آن قورت می‌دهند.و کرم‌های گروه آنسیک در طول روز به عمق زمین می‌روند، در حالی که شبانه برای تغذیه و جمع آوری خاک روی تپه کوچکی که در سطح زمین ساخته‌اند، به سطح خاک بازمی‌گردند. کرم‌های آنسیک تونل‌هایی عمیق، همیشگی و عمودی که آن‌ها را برای رفت و آمد و به دست آوردن مواد گیاهی مورد نیاز تغذیه خود مورد استفاده قرار می‌دهند، حفر می‌کنند.

اسلاید 5: نقش کرم خاکی در حاصلخیزی خاککرم‌های خاکی منجر به ایجاد تغییراتی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در خاک می‌شوند که زیستگاه و فعالیت‌های دیگر ارگانیسم‌های موجود در سیستم خاک را تحت تأثیر قرار می‌دهند.آن‌ها با تبدیل مواد گیاهی مرده به کود آن‌ها را به چرخه حیات بازمی‌گردانند و دسترسی به مواد مغذی را با قرار دادن مواد ارگانیک در نقاط عمیق‌تر زمین بهبود می‌بخشند.با قورت دادن و هضم مواد ارگانیک برای شکل دادن به گیاخاک، مواد مغذی مورد نیاز گیاهان ایجاد می‌گردند.در این صورت است که در حاصلخیزی خاک نقش موثری دارند. فعالیت‌های زیرزمینی آن‌ها علاوه بر بهبود ساختار خاک موجب ایجاد قابلیت تهویه و خشک شدن خاک می‌شوند.کرم‌های خاکی مزایای فراوانی را از طریق فعالیت‌های خود در خاک ارائه می‌دهند؛ افزایش مقبولیت مواد مغذی، بهبود زهکشی خاک، و ثبات بیشتر ساختار خاک از جمله مزایایی هستند که به بهبود بهره‌وری زمین‌های مزروعی یاری می‌رسانند.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید