کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

نمودار فرآیند Flow Charts

Flow-Charts

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمودار فرآیند Flow Charts”

نمودار فرآیند Flow Charts

اسلاید 1: نمودار فرآیندFlow Charts

اسلاید 2: عنواننمودار فرآیندنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / بازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: چگونگی عملکرد فرآیندها را درک کنید. این نوع از نمودارها نشان می دهند که یک فرآیند چطور به انجام می رسد. بنابراین به ما کمک می کنند تا درکی صحیح از فرآیند مورد نظر داشته باشیم؛ نقاط قوت و ضعف آنرا بشناسیم و مسیری را که طی می کند، به خوبی ثبت و ضبط کنیم. این مزایا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:* شناسایی و تجزیه و تحلیل فرآیندها* طراحی نقشه ای گام به گام از هر فرآیند و اجزای آن؛ برای بررسی، بحث و استفاده ی بیشتر.* کشف، شناسایی و دسته بندی نقاطی از فرآیند که نیاز به بهبود دارند.نحوه استفاده از ابزار بیشتر نمودارهای فرآیند، از سه نماد کلی تشکیل شده اند: مستطیل، بیضی و لوزی. یک نمودار فرآیند، تعداد گوناگونی از هر نماد را در بر میگیرد که با پیکان به یکدیگر متصل شده اند؛ و جهت این پیکان ها، جهت انجام فرآیند را مشخص میکند:1) بیضی های بزرگ، آغاز و پایان هر فرآیند را مشخص می کنند.2) مستطیل ها، دستورالعمل ها یا فعالیت ها را مشخص می کنند.3) لوزی ها، نقاطی را مشخص می کنند که بایستی تصمیمی گرفته شود. نمادهای زیادی هستند که می توان در یک نمودار فرآیند، استفاده کرد. اما به یاد داشته باشید که هدف اصلی از طراحی این نمودارها، درک چگونگی انجام فرآیندهاست. بنابراین اگر شما از نمادهای ویژه و فنی استفاده کنید که فقط مخاطب های خاص، قادر به درک آن ها باشند؛ از هدف خود دور مانده اید. برای ترسیم این نمودارها، ابتدا تمام فعالیت های (وظایف) یک فرآیند را به ترتیب زمان انجام، یادداشت کنید. سپس با رسم یک بیضی تحت عنوان آغاز، کار را با نخستین فعالیت شروع کنید و آنرا در یک مستطیل یا لوزی(درصورت نیاز) یادداشت نمایید. در ادامه از خودتان بپرسید که:

اسلاید 4: •در گام بعدی چه خواهد شد؟•آیا باید پیش از گام بعد، تصمیم خاصی گرفته شود؟•چه چیزی نشان می دهد که اکنون زمان رفتن به گام بعدی است؟ فعالیت ها را با پیکان و در جهت مناسب، به هم وصل کنید. هر زمان که باید تصمیمی گرفته شود، با رسم لوزی، سوال مربوطه را نوشته و تصمیم یا تصمیمهای ممکن را بعنوان خروجی لوزی، ارائه کنید. این کار را تا پایان فرآیند ادامه دهید و به عنوان آخرین عنصر نمودار نیز یک بیضی تحت عنوان پایان رسم نمایید. در نهایت نمودار رسم شده را برای انجام اصلاحات مورد نظر بررسی کنید. آیا تمام گامها به درستی ترسیم شده اند؟ هم پوشانی در جایی وجود ندارد؟ آیا همه افراد از روی این نمودار، کار خود را به خوبی انجام می‌دهند؟ نمودارهای فرآیند، به راحتی توسعه می یابند و ممکن است یک فرآیند، آنقدر گسترده باشد که در یک صفحه قرار نگیرد. در این حالت شما می توانید از دایره های رابط استفاده کنید؛ به شکلی که برای هر پیکان که باید به صفحه بعد منتقل شود یک دایره شماره‌دار رسم کنید و در صفحه بعد، در نقطه ورود پیکان مورد نظر، دایره¬ای با همان شماره رسم کنید. بدین ترتیب، دنبال کردن فرآیندها در صفحات بعدی امکانپذیر خواهد بود.نمودارهای فرآیند، نقشه های ساده ای هستند که همه افراد می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. برای ترسیم این نمودارها، تمامی فعالیت ها و تصمیم های مرتبط با یک فرآیند را با بحث و گفتگو شناسایی و یادداشت نمایید. سپس با توجه به الگوی معرفی شده، این فعالیت ها و تصمیم ها را در یک نمودار فرآیند، رسم کنید. در نهایت با بازنگری و بررسی نمودار رسم شده، سعی کنید مناسب-ترین و کارآمدترین گزینه را بعنوان نمودار نهایی انتخاب کنید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطفلوچارت فرایند تصمیم Decision Process Flowchartمزایااین نوع از نمودارها نشان میدهند که یک فرآیند چطور به انجام می رسد. بنابراین به ما کمک می کنند تا درکی صحیح از فرآیند مورد نظر داشته باشیم؛ نقاط قوت و ضعف آنرا بشناسیم و مسیری را که طی می کند، به خوبی ثبت و ضبط کنیم.کاربردهاشناسایی و تجزیه و تحلیل فرآیندهاطراحی نقشه ای گام به گام از هر فرآیند و اجزای آن؛ برای بررسی، بحث و استفاده ی بیشترکشف، شناسایی و دسته بندی نقاطی از فرآیند که نیاز به بهبود دارندمعایبنیاز به آموزش کافی پیش از اجرای مدل دارد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان