سایر ورزشی

والیبال در یک نگاه

volleyball-dar-yek-negaah

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 25 اسلاید اگه خلاصه بخوام بگم همه چی درباره والیبال هس از تاریخچش گرفته تا حرکات و تکنیکاش از زمین و توپ و تورش گرفته تا انواع خطاهاش خلاصه نگم براتون که همه چی توش هس
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1003 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “والیبال در یک نگاه”

والیبال در یک نگاه

اسلاید 1: با خدا باش و پادشاهی کن والیبال فقط در یک نگاه

اسلاید 2:

اسلاید 3: تاریخچه والیبال: در سال 1895 ویلیام جی.مورگان بازی والیبال را اختراع کرد .در ابتدا این بازی مینتونت نامیده می شد.اما پس از اندکی نام ای بازی به والیبال تغییر یافت چون در زبان انگلیسی به عمل ضربه زدن توپ در هوا و بالا تور، «والی » می گویند .این ورزش به سرعت مورد توجه همگان قرار گرفت.

اسلاید 4: تاریخچه والیبال در ایران : والیبال اواخر سال 1299 هجری شمسی توسط میر مهدی ورزنده ،استاد بزرگ ورزش ،به ایران آورده و تعیلم آن از دارالمعلمین ورزش آغاز شد. بازی والیبال در ایران ابتدا امر دارای قواعد خاصی نبود و شکل های مختلفی انجام می شد.فنون و تاکتیک های والیبال نیز مانند قواعد آن پایه و اصولی نداشت و هر بازیکن به ابتکار شخصی و اختصاصی خود که کثرا با مشت زدن یاسمبه زدن همراه بود با توپ بازی می کرد. در سال 1302 شمسی با استفاده از ترجمه مجلات خارجی قوانینی که در آن زماندر کشورهای دیگر اجرامی شد در ایران نیز رایج شد. از سال 1304 توجه عمومی نسبت به این ورزش بیشتر شد و ظرف مدت کمی طرفداران بسیاری جذب این ورزش شدند.به طوری که تمرینات والیبال در سه مرحله ،به طور جدی و مستمر شروع و دنبال شد این 3 مرحله شامل : 1- دارالمعلمین ورزش 2- کلوپ شایسته یا اجتماعیون 3- کلوپ ورزشی کالج البرز

اسلاید 5: شروع بازی والیبال :بازی والیبال با سرویس زدن توپ توسط یک تیم شروع می شود. هر تیم برای عبور دادن توپ حق دارد تا سه ضربه متوالی به توپ بزند و آن را حواله زمین حریف کند. یک بازیکن نمی تواند هر سه ضربه را بزند، بلکه فقط می تواند دو بار به توپ ضربه بزند، البته باید بین این دو ضربه نفر دیگری از تیمش به توپ ضربه بزند. (ضربات یک بازیکن نمی تواند پیاپی باشد). این سه تماس می تواند یک پاس، آبشار و ضربه باشد، اما می تواند هر سه تماس به صورت سه پاس یا هر ترکیب دیگری از انواع ضربات انجام شود. هر رالی (والی) تا وقتی که توپ با زمین برخورد کند، یا یکی از قوانین بازی نقض شود، ادامه خواهد داشت.

اسلاید 6: انواع مسابقات والیبال :شما می توانید روی چمن، شن و ماسه یا آسفالت بازی کنید و از روش امتیازگیری به صورت رالی یا خطای سرویس استفاده کنید. شما همچنین می توانید بازی را با سه گیم (ست) یا پنج گیم تمام کنید و امتیازهای هر گیم را به دلخواه خود بین 15، 25، 30 یا هر عدد دیگری انتخاب کنید.

اسلاید 7: داورها و مسئولین والیبال :هر مسابقه دارای یک داور می باشد که در بالای تور ایستاده و ناظر بر اجرای مسابقه است.سرداور روبروی داور نشسته و در امر قضاوت به او کمک می کند.دو نفر در کنار خطوط قرار می گیرند.مانند سایر رشته های ورزشی مسئول ثبت امتیازات نیز حضور دارد.

اسلاید 8: خطاهای عمده عبارت اند از:1- بازیکن تیم از خط افقی زیر تور بگذرد و زمین و یا یکی از بازیکنان حریف را لمس کند .2- بازیکن تیم مانع بازی یکی از بازیکنان تیم حریف شود.3- بازیکنان یک تیم در جای خودشان قرار نگرفته باشند.4- بازیکنان یک تیم بیش از سه بار توپ را لمس کنند.5- بازیکنان تیم دوبار پی در پی توپ را لمس کنند.6- بازیکن از بالای زمین حریف به توپ ضربه بزند.7- توپ بیرون از خط های مرزی به زمین بخورد.8- توپ به زمین اصابت کند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید