سایر تحقیق و پژوهش

 ویژگی های نظام آموزش و پرورش ایران تفاوت و تشابه آن با کشور آلمان

alman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ ویژگی های نظام آموزش و پرورش ایران تفاوت و تشابه آن با کشور آلمان”

 ویژگی های نظام آموزش و پرورش ایران تفاوت و تشابه آن با کشور آلمان

اسلاید 1: عنوان تحقیق:  ویژگی های نظام آموزش و پرورش ایران تفاوت و تشابه آن با کشور آلمان استاد: دانشجو: 1

اسلاید 2: مقدمه: همه جوامع انسانی گذشته وحال علاقه ویژه ای به آموزش داشته اند و برخی محققان گفته اند تعلیم(که یکی از فعالیت های آموزشی است)دومین حرفه کهن است.همه جوامع برای پشتیبانی از فعالیت ها و نهاد های آموزشی منابع کافی اختصاص نمی دهند اما دست کم به نقش محوری آنها معترفند که دلایلش هم معلوم است چون اولا معلوم است بچه ها وقتی به دنیا می آیند بی سواد و بی دانش هستند و از هنجار ها و دستاورد های فرهنگی جمع یاجامعه ای که ازآن سردرآورده اندهیچ نمیدانند.اما به کمک آموزگاران و معلمان غیر حرفه ایشان در خانواده و محیط پیرامونشان(و نیز به کمک منابع آموزشی ای که رسانه ها و اکنون اینترنت فراهم کرده)ظرف چند سال می توانند بخوانند و بنویسند و حساب کنند(و دست کم در بیشتر موارد)به گونه ای فرهنگ پسند رفتار کنند.برخی افراد این مهارت ها را آسان تر از دیگران فرا می گیرند و بنابراین آموزش به عنوان سازوکار طبقه دلایلش هم معلوم است.بررسی ها نشان داده آموزش در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مسائل مربوط به خود را دارد.2

اسلاید 3: در کشورهای پیشرفته امکانات آموزشی وسایل کمک آموزشی تفریحات و ورزش و استفاده از رایانه و امکان جستجو و دسترسی به مطالب و مراجع در دستور کار است اما به دلیل جو حاکم در جامعه کیفیت آموزش و اشتیاق دانش آموزان به یادگیری نسبت به گذشته تنزل پیدا کرده است.در مقابل در کشور های در حال توسعه به رغم تمایل دانش آموزان به تحصیل و ادامه آن تا مقاطع بالاتر و امکانات آموزشی بسیار کم تر است.کافی نبودن تعداد کلاس ها غیر استانداردبودن اتاق های درس از نظر تهویه و نور و اندازه...از جمله موانع آموزش کارآمد است.3

اسلاید 4: سیستم آموزشی در آلمان چهار مرحله است: 1-پیش دبستانی/2-دبستان/3-دبیرستان ودوره های کارآموزی/4-تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل تا کلاس نهم برای کودکان اجباری است. پیش دبستانی:این دوره یکسال است که در آلمان خوانده می شود. دبستان:این دوره 4 یا 6 ساله است که در آلمان خوانده می شود. دبیرستان وکارآموز:پس از دبستان گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.که عبارتند از: این دوره تا کلاس نهم یا دهم طول میکشد.پس از اتمام دانش آموزان می توانند یا به سیستم آموزش بدهند ویا یک دوره آموزش کار بگذرانند.قانون اجبار تحصیلات با پایان این دوره تمام نمی شود جز این که سن فرد به 18 سال رسیده باشد. این دوره تا کلاس دهم طول می کشد.پس از اتمام دانش آموزان می توانند یا به سیستم آموزش ادامه بدهند و یا یک دوره آموزش کار بگزرانند.قانون اجبار تحصیلات با پایان این دوره تمام می شود و می توانند فارغ التحصیل بشوند.ادامه تحصیل در دانشگاه های فنی حرفه ای مقدور است.4

اسلاید 5: تحصیلات تکمیلی پس ازسپری کردن این دوره تا کلاس 12 دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند و می توانند وارد دانشگاه شوند. نوجوانان آلمانی بخش ویژه ای را از وقتشان را در مدرسه و انجام فعالیت های مربوط به مدرسه مانند انجام تکالیف میگذرانند.مدارس از ساعت 7:30 یا 8 صبح باز می شوند و حداقل تا 1 بعد از ظهر فعالیت دارند .برنامه دانش آموزان هرروز متفاوت است.دانش آموزان رشته های تحصیلی به طور متوسط 30-40 کلاس در هفته دارند.که هرکلاس 45 دقیقه به طول می انجامد.بسیاری از مدارس بعد از ظهر ها فعالیت های فوق برنامه ارائه می دهند اغلب نوجوانانی که ورزش می کنند وقت خود را در باشگاه های ورزشی می گذرانند نه در مدرسه.بیشتر معلمان والدین و دانش آموزان احساس می کنند که مدارس باید برنامه های فوق برنامه ی بیشتری ارائه دهند.تعداد کمی از دانش آموزان در کنار درس خواندن کار هم می کنند.معلمان تاکید دارند که مدارس نقش مهم و مفیدی در اجتماعی کردن جوانان دارند. 5

اسلاید 6: پیش دبستانی:در کشور آلمان دولت موظف است که برای هرکودک 3 ساله یکجا در مهد کودک ایجاد کند خصوصا که این مهد کودک باید در منطقه ی مسکونی والدین باشد البته ثبت نام در مهد کودک تا سال 2007 اجباری نبوده است ولی اکثر والدین فرزندشان را تا پایان 3 سالگی به مهد کودک می فرستند.البته این مهد کودک ها از طرف دولت بودجه دریافت می کنند و به همین علت میزان شهریه پرداختی نسبت به درآمد والدین تعیین می شود.آموزش پیشدبستانی درآلمان براساس ایده رادولف اشتاینرپایگذارسیستم متحول والدورف است.آموزش های قبل ازدبستان درموسساتی به نام مهدکودک وکودکستان ارائه میشود موسسات مذکورازطرف مراکزصنعتی بازرگانی اتحادیه کارگران کلیساها موسسات خصوصی وخیریه ایجادواداره میشوندوتحت نظارت عالیه اداره اداره خدمات کودکان ونوجوانان هرایالت قراردارد.6

اسلاید 7: فعالیت های آموزشی درکودکستان:مجسمه سازی.نقاشی سرودوآوازخوانی بازی های دسته جمعی شنیدن افسانه وداستانهایی که مربی برای کودکان میگوید.نمایش فیلم های متنوع واموزشی بازدیدازمحلهایی چون باغ وحش موزه هافروشگاه ها.نمایشگاه هاوتئاترکودکان شهرکهای بازی.اصولابرنامه ی کانونهای اموزشی قبل ازدبستان درالمان بسیارمتنوع است.وبرحسب گروه سنی کودکان ومنطقه ای که کودکستان یامهدکودک درآن قرارگرفته است تفاوت دارد.بطورکلی اهداف این دوره اموزشی رامیتوان پرورش حس زیباشناسی.تربیت بدنی شناخت مسایل پیرامون خویش تربیت قدرت تشخیص وامادگی لازم برای انجام کارهای مفیداجتماعی ذکرکرد.منبع(کتاب اموزش پرورش درکشورهای پیشرفته وصنعتی انگلستان والمان.تالیف:دکتراحمداقازاده)7

اسلاید 8: سیستم آموزشی درایران:آموزش پیشدبستانی:مشتمل بردوره آموزش اختیاری 1ساله ویژه کودکان سنی5سال باهدف آمادگی کودکان در جهت ورود به مراکز آموزش ابتدایی می باشد.آموزش ابتدایی:مشتمل در دوره ی آموزشی 5 ساله ویژه ی کودکان رده های سنی 6 تا 11 سال می باشد.آموزش راهنمایی:مشتمل بر دوره آموزشی 3 ساله مختص دانش آموزان رده های 11 تا 14 سال می باشد.آموزش متوسط:مشتمل بر دوره ی آموزشی 3 ساله بوده و به 3 شاخه نظری فنی حرفه ای و مهارتی(کاردانش)تقسیم می گردد.شاخه نظری:آن دسته از دانش آموزانی که به انتخاب شاخه فوق مبادرت می نمایند ملزم گذراندن 96 واحد آموزشی تا زمان اخذ گواهی نامه آموزش متوسطه در یکی از 3 رشته ادبیات و علوم انسانی و ریاضی و فیزیک و علوم تجربی می باشند.8

اسلاید 9: 9

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

افزودن به سبد خرید