سایر رویدادها

پاورپونت درس ۱۱ دفاعی نهم

dars-11-defaaei-nohom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپونت درس ۱۱ دفاعی نهم”

پاورپونت درس ۱۱ دفاعی نهم

اسلاید 1: مثلث فوق از سه ضلع آگاهی، آمادگی و همکاری تشکیل شده است که ارتباط تنگاتنگ این سه عامل می تواند ایمنی جامعه را در برابر صدمات ناشی از وقوع زمین لرزه افزایش دهد.

اسلاید 2: آگاهی مجموعهای از دانش و اطلاعات افراد جامعه دربارهٔ پدیدهٔ زمین لرزه و اقدامات قبل، هنگام و بعد از آن است. آمادگیافزایش توانایی های افراد جامعه برای انجام فعالیتهای مناسب در زمان قبل، حین و پس از وقوع زمین لرزه است.

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: همکاری مشارکت همه افراد جامعه برای دستیابی به ایمنی است. ایمنی در برابر زمین لرزه = همکاری + آمادگی + آگاهی

اسلاید 6: شورای ایمنی در برابر زمین لرزه زمانی که حادثهای مانند زمین لرزه رخ میدهد، شرایط عادی زندگی ما به شرایط بحرانی تبدیل میشود. به همین دلیل نیاز است گروهی که از قبل برای این بحران آماده شدهاند، وارد عمل شوند و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند. تصاویر مربوط به شورای ایمنی را نگاه کنید. این تصاویر نشان میدهد چه گروههایی میتوانند در شرایط بحرانی به مردم کمک کنند.

اسلاید 7: برنامه ریزی، مشارکت، همکاری و هماهنگی در پیشبرد فعالیتهای گروهی امری مؤثر و ضروری است. انجام بسیاری از وظایف گروههای شورای ایمنی تنها از عهدهٔا مدادگران دوره دیده و با تجربه برمیآید و در توان دانش آموزان نیست؛ بنابراین هریک از وظایف براساس توانایی و آمادگی تعیین خواهد شد.

اسلاید 8: آشنایی با وظایف شورای ایمنی در برابر زمین لرزه الف) گروه تدارکات و پشتیبانی گروه تدارکات و پشتیبانی با هدف فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز و برقراری دورههای آموزشی و پشتیبانی مناسب، تشکیل میشود. ب) گروه نجات و امداد بعد از وقوع زمین لرزه ممکن است در اثر ریزش آوار، شکستن شیشه ها و… افرادی که در جاهای نامناسب قرار دارند، مجروح شوند؛ بنابراین، گروه نجات و امداد با هدف کمک به مجروحان و صدومان تشکیل میشود.

اسلاید 9: پ) گروه جستوجو پس از هر زمین لرزه، احتمال خراب شدن ساختمانها، ریزش آوار و حبس شدن افراد در مکانهای مختلف وجود دارد. این گروه با هدف جستوجو برای یافتن افرادی که در موقعیتهای خطرناک قرار دارند، تشکیل میشود. ت) گروه آتشنشان پس از وقوع زمین لرزه، احتمال نشت گاز، اتصال سیمهای برق و در نهایت آتش سوزی وجود دارد؛ بنابراین گروه آتشنشان با هدف واپایش (کنترل) و نظارت برای افزایش ایمنی تشکیل میشود.

اسلاید 10: ایمن سازی محیط زندگی در برابر زمین لرزه هنگام وقوع زمین لرزه، سقوط، پرتاب و افتادن برخی وسایل مانند کمد، بوفه و کتابخانه ممکن است باعث به ّ وجود آمدن صدمات و حتی تلفات شود. به همین دلیل نیاز است با به کارگیری برخی روشها از سقوط و افتادن این وسایل جلوگیری کنیم.

اسلاید 11: وظایف گروه نجات و امداد وظایف گروه ١ــ امدادرسانی به مجروحان ٢ــ انتقال مجروحانی که جراحتهای عمیق دارند، به مراکز درمانی 3ــ صحبت کردن با بیماران و روحیه و امید دادن به آنها 4ــ اسکان و تعیین مکان مناسب برای دانش آموزان (به دور از ساختمانها و دیوارها، جایی مانند وسط حیاط مدرسه

اسلاید 12: وظایف گروه جستجووظایف گروه ١ــ جستوجو برای یافتن مجروحان و افراد گمشده ٢ــ جلوگیری از ورود افراد به داخل ساختمان (این گروه باید از ورود افراد به مکانهای پرخطر جلوگیری کند). 3ــ انتقال مجروحان بهجای مناسب (افراد این گروه باید دورههای هلال احمر را نیز بگذرانند و انواع حمل مجروح را با توجه به نوع جراحتها فرا بگیرند). 4ــ بررسی ساختمان از نظر نشت گاز، قطع برق و شکستن لوله های آب

اسلاید 13: وظایف گروه آتش نشانوظایف گروه ١ــ خاموش کردن آتش ٢ــ بررسی ساختمان از نظر احتمال آتش سوزی 3ــ بررسی ساختمان از نظر احتمال خطرهای بعدی (برق گرفتگی، نشت گاز و)…

اسلاید 14: فعالیت نام گروه ٔ های چهارگانه شورای ایمنی را بنویسید چهار مورد از راههای ایمنسازی آزمایشگاه و کتابخانه را بنویسید. چهار نمونه از وسایل ضروری گروه آتشنشانی را نام ببرید. هنگام وقوع زمین لرزه در مدرسه چه خطرهایی دانشآموزان را تهدید میکند؟

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان