کسب و کار اقتصاد و مالی

پاورپوینت تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران

tasir-corona-bar-eghtesaae-iran-va-kharej

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران و خارج در ۲۵ اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمینارها در پاورپوینت حاضر به موارد زیر پرداخته می‌شود: - مقدمه - تاثیر کرونا بر اقتصاد - تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران - نگرانی‌های بابت تاثیر کرونا بر اقتصاد - مدل آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - میزان اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر اقتصادهای مختلف - تدابیر دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی در زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه‌ مالیه،حوزه حمایت از کسب و کارها،حوزه تجارت خارجی و سایر حوزه‌ها - طراحی و تدوین سناریو - راهکارها - نتیجه‌گیری - منابع تهیه و تنظیم: صالح عبادی تعداد اسلاید: 30 فرمت: قابل ویرایش قابل ارائه در سمینارهای کلاسی و عمومی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2319 بازدید, 17 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران”

پاورپوینت تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: پاورپوینت تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران و خارج

اسلاید 3:

اسلاید 4: مقدمهبحران کرونا بعد از گذر از دوران شیوع، آسیب‌هایش به بدنه اقتصادی را نمایان می‌کند. اقتصادی که بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحریم‌های نفتی، با فشارهای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد و حالا باید با رکود ناشی از کرونا هم مقابله کند.اگر قرار گرفتن در لیست سیاه FATA  و پیش‌بینی کسری بودجه ۱۳۹۹ هم مورد توجه قرار دهیم، روزهای سخت آینده قابل شبیه‌سازی است، اما با یک مدیریت جامع و اثرگذار، می‌توان سیاست‌های صحیحی را برای دوران پساکرونا اتخاذ کرد تا از تهدیدها، فرصت ساخت.ناشناخته بودن چگونگی مواجه با ویروس SARS-CoV-2 معروف به ویروس کرونا نه تنها بخش بهداشت کشورهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است بلکه اقتصاد نیز از آن متاثر شده است و بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تحلیگران این حوزه ادامه گسترش بیماری COVID-19 را موجب بحران‌های اقتصادی در سراسر دنیا قلمداد می‌کنند. به نظر تیم دیلویت ـ یکی از چهار موسسه بزرگ حسابرسی جهانی ـ تاثیر اقتصادی این ویروس وابسته به واکنش عمومی نسبت به آن است و ممکن است ضعف این واکنش، باعث شود بیماری سریع‌تر گسترش یابد یا هزینه‌های غیرضروری ایجاد شود.

اسلاید 5: بیماری کرونا تأثیر اقتصادی گسترده ای در جهان ایجاد کرده است. اقتصاددان ها از چند سال گذشته پیش‌بینی کرده بودند اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ وارد رکودی دیگر خواهد شد، اما بیماری کرونا باعث تشدید و همچنین تسریع این رکود می‌شود.بیماری کرونا شوکی بزرگ به اقتصاد جهانی وارد کرده که سهم عمده‌ای از این شوک به خاطر کاهش تقاضا است. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به تعطیلی کشیده شده‌اند و بخش خدمات که در اقتصادهای توسعه یافته سهم عمده‌ای از کیک اقتصادی را شامل می‌شوند، صدمات زیادی دیده‌اند. در بسیاری از کشورها صنعت توریسم تقریبا به‌طور کامل مختل شده و رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر کسب‌وکارهای خدماتی نیز کاهش شدید مشتری را شاهد بوده‌اند.

اسلاید 6: مدل آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی روش های مختلفی برای برآورد این آثار وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از رفتار بازارها و پایش مستمر تغییر در سیگنالهایی است که از بازار مختلف  دریافت می شود. پایش روزانه  کسب و کارها و واکنش فعالیت های اقتصادی به شیوع ویروس کمک می کند تا درکی از اثر اقتصادی شیوع ویروس در اقتصاد داشته باشیم. همچنین با بررسی روندهای رکود و رونق در گذشته و تاریخ شوک های اقتصادی ناشی از شیوع بحران های مشابه  ما را قادر می سازد تا به دیدگاه درستی نسبت به آینده تغییرات اقتصاد در واکنش به شیوع ویروس کرونا داشته باشیم. متخصصان حوزه مدلسازی با مطالعه این الگوها و استخراج پارامترهای قابل اتکا رفتار اقتصاد در واکنش به شیوع ویروس را شبیه سازی می کنند.

اسلاید 7: میزان اثرگذاری شیوع ویروس بر اقتصادهای مختلفمیزان اثرگذاری شیوع ویروس بر اقتصادهای مختلف یکسان نیست. روشن است که شیوع این ویروس می تواند بر اقتصادهای متکی بر درآمد ناشی از گردشگری تأثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد.  در کنار نگرانی های مردم و گردشگران، محدودیت های دولت به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های این بخش ها اثر منفی خواهد داشت. بیشترین آسیب را در این بین شرکت‌های هواپیمایی دیده و خواهند دید. فعالیت‌های ورزشی و تفریحی نیز تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدید مواجه خواهد شد. با این وجود کسب و کارهای مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، کسب و کارهای مبتنی بر نرم افزارهای کاربردی شاهد رشد خواهند بود.

اسلاید 8: تأثیر کرونا بر اقتصاد ایراندر خصوص میزان اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران باید گفت که متأسفانه کشور ایران از جمله کشورهایی به شمار می رود که نرخ انتشار بالایی را تجربه می کند. آمار رسمی مبتلایان و فوتی های ناشی از آن، لزوم توجه به ابزارها و سیاستهای پیشگیرانه و کنترلی را روشن می سازد. آثار اقتصادی شیوع این ویروس بر کسب و کارها و فعالیتهای اقتصادی در کشور را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. نگرانی نسبت به شیوع ویروس بر رفتار مصرفی خانوارها اثرگذار است. از سوی دیگر  با کاهش تقاضا، بنگاه های اقتصادی، کسب  و کارها بویژه کسب و کارهای کوچک تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار می گیرند. با این وجود تمام بخش های اقتصادی به یک نسبت دچار رکود نمی شوند. بخش هایی از اقتصاد که محدودیت‌های کنترلی از سوی دولت جهت کنترل  و کاهش ابتلاء اعمال می گردد. بخش هایی مانند گردشگری و حمل و نقل از حمله بخش هایی هستند که به سرعت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار می گیرند. اصناف به ویژه خرده فروشی به خاطر محدودیت هایی که باید توسط دولت ها برای مجموعه های تجاری و بازارها اعمال شود و یا به واسطه خودقرنطینه کردن که توسط شهروندان صورت می گیرد، با رکود مواجه می شوند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید