پزشکی و سلامت تغذیه

پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری و حاملگی

powerpoint-fehreste-ghazaei-dorane-bardari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت فهرست غذایی مناسب برای تغذیه در دوران بارداری و حاملگی(با توضیحات کامل) در 37 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است. در پاورپوینت حاضر به شکل کامل به موارد زیر پرداخته می شود: - مواد غذایی موردنیاز بدن مادر - ویتامین های ضروری برای بدن مادر - نبایدهای غذایی در دوران بارداری و حاملگی - حالت تهوع در دوران بارداری - 13 خوراکی بسیار مؤثر که در دوران بارداری باید خورده شوند - محصولات لبنی - حبوبات - سیب زمینی شیرین - سالمون - تخم مرغ - بروکلی و سبزی های برگ دار و تیره - گوشت کم چرب - روغن جگر ماهی - انواع توت - غلات سبوس دار - آوواکادو - میوه های خشک - آب - توضیحات دیگر برای مادران - منابع دسته بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: 37 فرمت: قابل ویرایش تهیه و تنظیم: صالح عبادی لمر مناسب و کاربردی برای دانشجویان رشته های پزشکی،تغذیه برای ارائه در سمینارهای کلاسی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2102 بازدید, 10 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری و حاملگی”

پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری و حاملگی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2:

اسلاید 3: فهرست غذایی مناسب برای تغذیه در دوران بارداری و حاملگی استاد:................. تهیه و تنظیم:...... سال:....................

اسلاید 4: یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی برای هر مادر ، بارداری است که مراقبت در این دوره برای حفظ سلامت جنین و همچنین مادر بسیار اهمیت دارد. قطعا همه مادران آرزوی داشتن فرزندی سالم را دارند و نه ماه در انتظار لحظه‌ای هستند که فرزند خود را سالم در آغوش بگیرند اما ممکن است به خاطر عدم آگاهی، سلامت خود و جنین را به خطر بیندازند. یکی از مهم‌ترین موارد، تغذیه مادر در این مدت است و نداشتن تغذیه مناسب در این دوران تا سال ها پس از تولد بر سلامت کودک اثر می‌گذارد

اسلاید 5: مواد غذایی مورد نیاز بدن مادراولین قدم برای داشتن تغذیه مناسب در دوران بارداری، مراجعه به پزشک تغذیه است. با توجه به اینکه کمبودها و نیازهای بدنی هر شخص با دیگری متفاوت است، مصرف بعضی از ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی نیز برای هرکس ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی مادران در دوران بارداری به ویتامین، پروتئین، کلسیم، آهن و اسیدفولیک احتیاج دارند که می‌توانند با مصرف خوراکی‌های طبیعی آن را تامین کنند و در نهایت اگر باز هم بدن آنها کمبود آن را داشت با تجویز پزشک، از داروهای کمکی استفاده کنند.

اسلاید 6: مواد غذایی مانند عدس، اسفناج، لوبیا، تخم آفتاب‌گردان و پرتقال حاوی اسیدفولیک بالایی هستند، میوه های خشک، مغزها، جوانه گندم، سبزی جعفری و تخم شربتی هم مقادیر زیادی از آهن دارند.

اسلاید 7:

اسلاید 8: ویتامین های ضروری برای مادراز ضروری‌ترین ویتامین‌ها در این دوره، ویتامنین D است که به جذب کلسیم در بدن مادر و ایمنی بیشتر جنین کمک می‌کند. اصلی‌ترین منبع این ویتامین نور خورشید است، در بعضی از مواد غذایی هم ویتامینD وجود دارد اما به طور کلی منابع غذایی این ویتامین محدود است. بعضی از فراورده‌های دریایی مثل ماهی سالامون، میگو، روغن جگر ماهی، شاه‌ماهی و ساردین سرشار از ویتامین D هستند و از میان محصولات غذایی گیاهی قارچ، مقادیر بالایی از این ویتامین دارد. ویتامین A هم برای سلامت جنین ضروری است و به رشد قسمت‌های مختلف بدن جنین از جمله چشم کمک می‌کند.

اسلاید 9: نبایدهای غذایی در دوران بارداری و حاملگییکی از عوامل مضر برای بدن مادر و جنین، باکتری است. باکتری‌ها از غذا و محیط زندگی وارد بدن می‌شوند، بنابراین باید غذاها و نوشیدنی‌هایی که امکان وجود باکتری در آنها هست در این مدت به طور کامل حذف شود. بارزترین نوع این دسته از خوراکی‌ها لبنیات خام پاستوریزه نشده است که موجب بیماری‌هایی مثل تب مالت و سل می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که حتما محصولات لبنی صنعتی پاستوریزه شده مصرف شود.

اسلاید 10: نبایدهای غذایی در دوران بارداری و حاملگییکی دیگر از خوردنی‌های خام، گوشت‌های خام و کم‌پخته شده مثل سوشی و صدف است که از مصرف آن باید پرهیز کرد. علاوه بر این غذاهای دریایی، ماهی‌هایی با سطح بالایی از جیوه مانند کوسه‌ماهی هم از ممنوعیت‌های این دوره است. همچنین گوشت قرمز هم باید به خوبی حرارت دیده باشد. تمامی این خوراکی‌ها ممکن است به باکتری‌ای به نام لیستریا آلوده باشد که برای جنین بسیار خطرناک است.

اسلاید 11: علاوه بر باکتری، عوامل دیگری از جمله کافئین هم ممکن است به جنین صدمه بزند. مصرف روزانه کافئین تا اندازه 200 میلی‌گرم مجاز است و البته باید این نکته را درنظرگرفت که فقط قهوه و چای حاوی کافئین نیستند و نوشابه‌های گازدار و شکلات هم کافئین دارند. از آنجایی که کافئین از رحم رد می‌شود و وارد جنین می‌شود، سوخت و ساز آن را بر هم می‌زند. مصرف هرگونه داروی شیمیایی باید با اجازه دکتر انجام شود و حتما قبل از مصرف، مشخصات روی بسته‌بندی دارو خوانده شود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید