علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

پاورپوینت خیارات در قانونی مدنی (با توضیحات کامل)

khiarat-dar-ghaanoone-asasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت خیارات در قانونی مدنی(با توضیحات کامل) در 25 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش در پاورپوینت حاضر به یک آشنایی کامل در مورد مبحث خیارات در قانون مدنی دست پیدا می کنید در پاورپوینت حاضر به موارد زیر پرداخته می‌شود: - مقدمه ای در مورد خیارات - خیار فسخ - استثنایی بودن خیار - مبنای خیارات چیست - پرسش در مورد خیارات - خیارات فوری - خیارات دارای مهلت اجرای معین - شرط سقوط خیار در عقد - خیارات مختص عقد بیع - تفاوت خیار شرط - شرط خیار و شرط انفساخ - بیع شرط - معامله با حق استرداد - خیار رویت و تخلف از وصف - خیار تخلف از شرط - خیار غبن - خیار عیب - خیار تدلیس - خیار تبعیض صفقه - خیار تفلیس - خیار تعذر تسلیم - منابع پاورپوینت حاضر بسیار کامل می باشد و به شکل جامعه به موضوع خیارات در قانون مدنی می پردازد تهیه و تنظیم: صالح عبادی تعداد اسلاید: 25 فرمت: قابل ویرایش
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
874 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت خیارات در قانونی مدنی (با توضیحات کامل)”

پاورپوینت خیارات در قانونی مدنی (با توضیحات کامل)

اسلاید 1: خیارات در قانون مدنی

اسلاید 2: مقدمهزمانی که ملکی را خرید و فروش می کنید و یا خودرویی می خرید یا به فروش می گذارید ممکن است بارها با خیار فسخ و خیارات قانونی روبرو شوید و انواع خیار اعم از خیار عیب، خیار تدلیس و … را بشنوید. از این جهت بررسی این موضوع در مقررات ایران قابل اهمیت خواهد بود. خیار اختیار برهم زدن معامله به جهتی قانونی است که در قانون تصریح شه است به طور مثال شما ماشینی می خرید و در آن عیبی می بینید یا می فهمید که فروشنده تدلیس کرده یعنی فریبی به کار برده است اینجا شما به شناخت انواع خیارات و احکام آن نیاز پیدا خواهید کرد. عقود از منظر گوناگون تقسیم می شوند. از منظر دوام به عقود لازم و جایز تقسیم می شوند. عقد جایز را هریک از طرفین هروقت بخواهد می تواند فسخ کند.عقد لازم عقدی است که نمی توان آن را برهم زد مگر به سبب قانونی. یکی از این اسباب قانونی حق فسخ است که از خیارات ناشی می شود.

اسلاید 3: خیار فسخ چیست؟اختیاری که شخص در برهم زدن معامله دارد یعنی حق برهم زدن معامله را خیار فسخ نامند. در برابر این اصطلاح گاهی واژه رجوع نیز به کار می رود چنان که می گویند واهب از هبه رجوع کرد یا شوهر از طلاق رجوع کرد. واژه خیار اسم مصدر اختیار یا مصدری است به معنی اختیار و مقصود اختیاری است که شخص در فسخ معامله دارد به همین جهت گاه همراه با واژه فسخ می آید و می گویند خیار فسخ. در باب ماهیت خیار باید گفت: خیار حقی است که به دو طرف عقد یا یکی از آنها و گاه به شخص ثالث اختیار فسخ عقد را می دهد. اجرای این حق عمل حقوقی است که بایک اراده انجام می شود نیاز به قصد انشاء دارد و در زمره ایقاعات است برخلاف اقاله که با تراضی واقع می شود اراده باطنی و اشتیاق فسخ کننده اثری در عقد ندارد. تصمیم او باید اعلان شود و چهره بیرونی و مادی بیابد هرچند به آگاهی طرف دیگر عقد نرسد.

اسلاید 4: استثنایی بودن خیاراصل لزوم قرارداد است امکان فسخ عقد امری استثنایی و خلاف قاعده است که باید احراز شود وگرنه پشیمان از عقد نیز پای بند به آن می ماند. از این قاعده چند نتیجه مهم گرفته می شود:در تردید میان لزوم و جواز عقد، اصل بر لزوم عقد است.چنانچه در وجود یا عدم وجود خیار تردید شود، اصل عدم وجود خیار است.گاه در لزوم قرارداد و حکم خیار و وجود ان در عقد تردید نیست اما اختلاف است که آیا وجود آن خیار با طبیعت قرارداد سازگار است یا در آن سنخ از قراردادها راه ندارد. برای مثال در عقد مسامحه ای ادعای غبن می شود دادرس می داند که قرارداد از نوع صلح یا ضمان است و احراز می کند یکی از دو طرف مغبون است ولی تردید دارد آیا غبن ویژه معامله به معنای خاص است یا در عقد مسامحه نیز می آید؟در موردی که وجود خیاری به عنوان قاعده عمومی قراردادها مورد تردید است اصل عدم وجود خیار یا محدود بودن دامنه اجرای آن است مگراینکه دلایلی خلاف آن را نشان دهد.

اسلاید 5: مبنای خیارات چیست؟در باب مبنای خیار اختلاف نظر مشاهده می شود. برخی حکومت اراده و برخی جبران ضرر را مبنای خیارات دانسته اند. دکتر کاتوزیان معتقدند خیارهای گردآوری شده در قانون مدنی دارای مبنای مشترک و یگانه ای نیست اختیار فسخ ممکن است ناشی از خواست صریح یا ضمنی دو طرف باشد یا جبران ضرر ناروایی که از عقد ایجاد می شود انگیزه قانونگذار در دادن حق فسخ به زیان دیده شود یا عادات و سنت های تاریخی وجود خیار را توجیه کند.نتیجه این که؛ مبنای اصلی خیارات برپایه غلبه یکی از دو اصل حکومت اراده و لاضرر است مگراینکه مبانی دیگری احراز شود.خیار فسخ در همه حال چهره حمایتی و خصوصی دارد و نباید آن را از قواعد مربوط به نظم عمومی پنداشت احتمال دارد که مصالح اجتماعی انگیزه صدور حکم قرار گیرد لیکن از نظر فنی قواعد این باب به رابطه خصوصی دو طرف ارتباط پیدا می کند و در زمره حقوق آنهاست.

اسلاید 6: آیا جمع چند خیار در یک عقد ممکن است؟در پاسخ به این سوال گفته اند احتمال وجود چند خیار در یک عقد وجود دارد مانند بیعی که خریدار و فروشنده هنوز در مجلس عقدند و ثمن در معامله گزاف است یا بیعی که در آن مبادله خارجی صورت نپذیرفته است و کالای فروخته شده عیبی پنهان دارد. در این فرض چند سبب هرکدام اختیار ویژه ای برای فسخ عقد به وجود می آورد که در کنارهم قابل جمع است و با اجرای یکی از آنها خیارهای دیگر موضوع خود را از دست می دهد و همانند چند حق برای وصول یک دین است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید