ادبیات و زبان

پاورپوینت شعرخوانی پرواز فارسی پایه نهم

shar-khaani-farsi-9

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تدریس کامل شعرخوانی پرواز فارسی پایه نهم پاورپوینت آموزشی در ۱۴ اسلاید شامل: ۱-متن شعر همراه با صوت ۲-معنی واژگان ۳-معنی شعر ۴-محتوای درس ۵-اعلام و... این پاورپوینت قابل ویرایش می باشد و در آن از مطالب کتاب کمک آموزشی مبتکران ویژه تیزهوشان فارسی نهم نیز استفاده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
580 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت شعرخوانی پرواز فارسی پایه نهم”

پاورپوینت شعرخوانی پرواز فارسی پایه نهم

اسلاید 1: متن شعر همراه با صوتمعنی شعرمعنی واژگاناعلاممحتوای درسپایه نهمشعرخوانی« پرواز »

اسلاید 2: این شعر به لحاظ ساختاری بیشترین شباهت را به غزل دارد ولی محتوایی قطعه مانند دارد. این شعر اساساً مضمونی اجتماعی دارد. کرم در این شعر نماد خود شاعر یا هر انسان متفکّر و جستجوگر  است که از زندگی روزمرّه خویش به تنگ آمده و در تلاش و تکاپوست تا با حرکتی نو، خود را رها کند و مرغ، نماد انسان هایی که با وجود توانایی و خلاقیّت( قدرت پرواز کردن) جرئت نو شدن را در زندگی ندارند و برای آن تلاش و کوشش نمی­کنند. به این گونه از شعر که در آن شاعر از زبان دو یا چند شخصیّت که در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند؛ سخن بگوید و صفات هر یک را از زبان آن­ها بیان کند مناظره می­گویند. جان­بخشی(تشخیص) در تمام ابیات وجود دارد.محتوای شعر

اسلاید 3: معنی واژه هافروتن: متواضعمنزوی: گوشه گیرتنی: ببافیمحبس، حبس: زندانرستن: آزاد شدنمنحنی: خمیدههمسال: همسنجستند: رها شدندازین روی: به این علّتوارهم: رها شومبهر: به خاطر،برایخلوت: تنهایی

اسلاید 4: پروازدر پیله تا به کی بر خویشتن تنی؟پرسید کرم را، مرغ از فروتنیتا چند منزوی، در کنج خلوتی؟در بسته تا به کی، در محبس تنی؟در فکر رستنم _پاسخ بداد کرم_خلوت نشسته ام زین روی منحنیهمسال های من ، پروانگان شدندجستند از این قفس، گشتند دیدنیدر حبس و خلوتم ، تا وارهم به مرگیا پر بر آورم، بهر پریدنیاینک تو را چه شد کای مرغ خانگیکوشش نمی کنی ، پرّی نمی زنی؟نیما یوشیج(علی اسفندیاری)

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید