علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

پاورپوینت قزوین پایتخت خوشنویسی کشور

powerpoint-khoshnevisi-dar-ghazvin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت قزوين: پايتخت خوشنويسي كشور در 22 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارئه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است. بخش های از پاورپوینت: اسلاید اول - مقدمه اگر به‌درستي و با نگاهي تيز بينانه به اوراق و متون تاريخي توجه شود آثار ارزشمندي از دانشمندان و انديشمندان بزرگ و به‌نام كشور برجاي مانده كه نه تنها از نظر منبع علمي براي جويندگان راه‌علم و دانش داراي ارزش است بلكه در كنار اين ماندگاري علوم مي‌توان به‌دست نوشته‌هايي از استادان برجسته و هنرمندان قرن‌هاي مختلف دست يافت كه با هنرنمايي در اين كتب نقشي زيبا از خطوط مختلف را براي مردم به يادگار گذاشته‌اند. اسلاید دوم خوشنويسي از دوران پيش از اسلام با ظهور خطوط گوناگوني از جمله خط ميخي، پهلوي و اوستايي در ايران متداول بوده است. با پيدايش و ظهور دين مبين اسلام و گسترش آن در ايران، نياكان ما با پذيرش شريعت محمدي، الفبا و خطوط اسلامي را نيز پذيرا شدند. خط متداول آن زمان كه نزديك دو قرن پيش از اسلام شكل گرفته بود. خط كوفي، نسخ قديم بود كه از دو خط قبطي و سرياني اخذ شده بود. اسلاید سوم پس از ظهور اسلام تا دو قرن بعد نيز اين خطوط به‌همان سادگي آغازين به‌كار مي‌رفت. سپس توسط ايرانيان تحولي در نگارش ايجاد شد و كم كم هنر خوشنويسي چهره خود را نشان داد. به‌طوري‌كه در اوايل قرن چهارم به‌سال(310 هجري قمري) ابن مقله بيضاوي شيرازي (متوفي 328 هـ.ق) وزير المقتدربالله با استفاده از خطوط موجود و نبوع ذاتي خود خطوطي به‌وجود آورد كه به اقلام‌سته يا خطوط اصول معرف شد كه عبارتند از: محقق، ريحان، ثلث، نسخ، رقاع و توفيع و وجه تمايز آنها اختلاف در شكل حروف و كلمات و نسبت سطح و دور در هر كدام است. اسلاید چهارم قزوين درتمام دوره‌هاي زماني داراي خوشنويسان بزرگ و صاحب‌نامي بوده است.از خوشنويسان بزرگ معاصر هم مي‌توان استاد اجل ابوالحسن محصص مستشاري را نام برد كه خوشنويسي قزوين به دست او زنده شد و هم‌اكنون قزوين شاهد خوشنويسان بنامي است كه هركدام مستقيم يا با واسطه شاگرد ايشان بوده‌اند. در حال حاضر نيز خوشنويسان بزرگ و مطرح بين‌المللي در اين شهر مايه افتخار جامعه هنري هستند كه در هيچ جشنواره‌اي جاي نام قزوين را خالي نگذاشته‌اند. از اين‌رو قزوين قطب بزرگ خوشنويسي به شمار مي‌آيد و به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران معرفي شده است. دسته بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: 22 فرمت: قابل ویرایش مناسب و کاربردی برای دانش آموزان و دانشجویان رشته تاریخ و ادبیات
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1549 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت قزوین پایتخت خوشنویسی کشور”

پاورپوینت قزوین پایتخت خوشنویسی کشور

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: قزوين: پايتخت خوشنويسي كشور

اسلاید 3: اگر به‌درستي و با نگاهي تيز بينانه به اوراق و متون تاريخي توجه شود آثار ارزشمندي از دانشمندان و انديشمندان بزرگ و به‌نام كشور برجاي مانده كه نه تنها از نظر منبع علمي براي جويندگان راه‌علم و دانش داراي ارزش است بلكه در كنار اين ماندگاري علوم مي‌توان به‌دست نوشته‌هايي از استادان برجسته و هنرمندان قرن‌هاي مختلف دست يافت كه با هنرنمايي در اين كتب نقشي زيبا از خطوط مختلف را براي مردم به يادگار گذاشته‌اند.مقدمه

اسلاید 4: خوشنويسي از دوران پيش از اسلام با ظهور خطوط گوناگوني از جمله خط ميخي، پهلوي و اوستايي در ايران متداول بوده است. با پيدايش و ظهور دين مبين اسلام و گسترش آن در ايران، نياكان ما با پذيرش شريعت محمدي، الفبا و خطوط اسلامي را نيز پذيرا شدند. خط متداول آن زمان كه نزديك دو قرن پيش از اسلام شكل گرفته بود. خط كوفي، نسخ قديم بود كه از دو خط قبطي و سرياني اخذ شده بود.

اسلاید 5: پس از ظهور اسلام تا دو قرن بعد نيز اين خطوط به‌همان سادگي آغازين به‌كار مي‌رفت. سپس توسط ايرانيان تحولي در نگارش ايجاد شد و كم كم هنر خوشنويسي چهره خود را نشان داد. به‌طوري‌كه در اوايل قرن چهارم به‌سال(310 هجري قمري) ابن مقله بيضاوي شيرازي (متوفي 328 هـ.ق) وزير المقتدربالله با استفاده از خطوط موجود و نبوع ذاتي خود خطوطي به‌وجود آورد كه به اقلام‌سته يا خطوط اصول معرف شد كه عبارتند از: محقق، ريحان، ثلث، نسخ، رقاع و توفيع و وجه تمايز آنها اختلاف در شكل حروف و كلمات و نسبت سطح و دور در هر كدام است.

اسلاید 6: حدود يك قرون پس از او علي بن هلال مشهور به ابن‌بواب (423هـ.ق) براي خط نسخ قواعد جديدي را به‌وجود آورد و آن‌را كامل‌تر كرد و بعد از او در قرن هفتم جمال‌الدين ياقوت مستعصمي (698 هـ.ق) هنرنمايي آغاز كرد و گويند 364 قرآن نوشت و علاوه بر تربيت شش شاگرد معروف به خطوط ششگانه يادشده غنا و تكامل بخشيد. مقارن پيشرفت خطوط فوق حسن فارسي كاتب، خط تعليق را از خطوط نسخ و رقاع به‌وجود آورد خطي كه اغلب حروف و كلمات آن به‌هم پيوسته بود و براي نوشتن احكام، فرمان‌ها و مراسلات رايج شد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید