کسب و کار مدیریت و رهبری

پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین (کامل ترین پاورپوینت در اینترنت)

powerpoint-zanjere-tamin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین در ۲۷ اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمنیارهای کلاسی در پاورپوینت جاضر به موارد زیر به شکل کامل پرداخته می‌شود: - تعاریف و اهداف مدیریت زنجیره تأمین - تحولات مدیریت زنجیره تأمین - عوامل اصلی در مطالعه مدیریت زنجیره تأمین - فرایندهای اصلی زنجیره تامین - تصمیمات در حوزه زنجیره تامین - انواع جریان در مدیریت زنجیره تامین - پنج سطح عملکرد مدیریت زنجیره تامین - فازهای اصلی مدیریت زنجیره تامین - مدیریت زنجیره تامین و تجارت الکترونیک - مدیریت زنجیره تامین سنتی و الکترونیکی - مشکلات زنجیره تامین - اثر شلاق چرمی - علل وقوع اثر شلاق چرمی - اقدامات مناسب برای مقابله با اثر شلاق چرمی - ضعف‌ها و مشکلات زنجیره تامین در ایران - مزایا و منافع زنجیره تامین - نتیجه‌گیری - منابع دسته بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: ۲۸ فرمت: قابل ویرایش تهیه و تنظیم: صالح عبادی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
80 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین (کامل ترین پاورپوینت در اینترنت)”

پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین (کامل ترین پاورپوینت در اینترنت)

اسلاید 1: آشنایی با مدیریت زنجیره تأمین

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهتشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغییراست، ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها وشرکت‌های تولیدی ـ صنعتی را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آنها با محیط نامطمئن خارجی پای می فشارد و سازمانهای امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره گیری از الگوی مناسب همچون مدیریت زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مشتریان در سازمانهای امروزی در تولید کالا و ارائه خدمت، رویه های انجام امور و فرایند ها، توسعه دانش و توان رقابتی همراه و همگام اعضای سازمان می باشد. مدیریت موثر زنجیره تامین از عوامل اصلی بقا می باشد ضمن آنکه استفاده از فناوری اطلاعات در فعالیتهای زنجیره تامین پتانسیل ایجاد ارزش را در زنجیره افزایش داده است. به طور کلی مدیریت زنجیره تامین بر افزایش انطباق پذیری و انعطاف پذیری شرکتها تاکید دارد و دارای قابلیت واکنش و پاسخ سریع و اثر بخش به تغییرات بازار است.

اسلاید 4: تعاریف و اهدافمدیریت زنجیره تامین(Supply Chain Management) بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتی مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام مشتمل می شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتی مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تولید و عرضه محصول.مدیریت زنجیره تامین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تامین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ گویی و کارایی برای موفقیت در بازار.اهداف مدیریت زنجیره تامینکاهش هزینه یا کاهش موجودی ها، افزایش مسئولیت پذیری در برابر مشتریان، بهبود ارتباط زنجیره تامین، کاهش زمان چرخه تولید و بهبود هماهنگی.

اسلاید 5: تحولات مدیریت زنجیره تامیندر دو دهه 60 و70 میلادی، سازمانها برای افزایش توان رقابتی خود تلاش می کردند تا با استاندارد سازی و بهبود فرایند های داخلی خود محصولی با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسی و طراحی قوی و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ پیش نیاز دستیابی به خواسته های بازار و در نتیجه کسب سهم بازار بیشتری است. به همین دلیل سازمانها تلاش خود را بر افزایش کارایی معطوف می کردند. در دهه 80 میلادی با افزایش تنوع در الگوهای مورد انتظار مشتریان، سازمانها به طور فزاینده ای به افزایش انعطاف پذیری در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید برای ارضای نیاز های مشتریان علاقمند شدند. در دهه 90 میلادی به همراه بهبود در فرایند های تولید و بکار گیری الگوهای مهندسی مجدد، مدیران بسیاری از صنایع دریافتند که برای ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایند های داخلی و انعطاف پذیری در توانایی های شرکت کافی نیست بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند. توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست های توسعه بازار تولید کننده داشته باشند. با چنین نگرشی، رویکردهای زنجیره تامین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد. از طرف دیگر با توسعه سریع فناوری اطلاعات در سالهای اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تامین، بسیاری از فعالیتهای اساسی مدیریت زنجیره با روشهای جدید در حال انجام است

اسلاید 6: سه عامل اصلی که باعث شدند تا مدیران موضوع مدیریت زنجیره تامین را بصورت جدی دنبال کنند عبارتند از:انقلاب اطلاعاتتقاضای مشتریان در جهت خرید محصولات و خدمات با کیفیت و هزینه کمتر و نیز تحویل مناسب تر تکنولوژی مدرن تر و طول عمر بیشتر که در نهایت به افزایش رقابت دربین تولید کنندگان وسازندگان منجر شدضرورت ایجاد ساختاری جدید در روابط بین سازمانی

اسلاید 7: فرایند های اصلی زنجیره تامینمدیریت زنجیره تامین دارای سه فرایند اصلی است که عبارتند از:مدیریت اطلاعات: مروزه نقش و جایگاه اطلاعات برای همگان بدیهی است. گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث می شود تا فرایندها موثرتر و کاراتر گشته و مدیریت آن آسان تر گردد. در زنجیره تامین موضوع هماهنگی در فعالیتها بسیار اهمیت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکاء باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده ای در تصمیم گیری ها و سرعت، دقت، کیفیت و جنبه های دیگر وجود داشته باشد.مدیریت لجستیک: این بخش کلیه فعالیتهای فیزیکی از مرحله تهیه مواد خام تا محصول نهایی شامل فعالیتهای حمل ونقل، انبارداری، زمانبندی تولید و ... را شامل می شود.مدیریت روابط: این بخش از مهمترین مباحث زنجیره تامین است و تاثیر شگرفی بر همه زمینه ها در زنجیره تامین و سطح عملکرد آن دارد. بسیاری از شکست های آغازین در زنجیره تامین معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایی است که بین طرفهای درگیر در زنجیره بوقوع می پیوندد. در توسعه هر زنجیره تامین یکپارچه، توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکاء و طرح قابلیت اطمینان برای آنها از عناصر بحرانی و مهم برای کسب موفقیت است.

اسلاید 8: پنج بخش اصلی مدیریت زنجیره تامینبرنامه ریزی: این بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین می‌باشد. مدیریت منابعی که جهت برآوردن نیاز مشتری برای محصول و یا سرویس شما استفاده می‌شوند نیاز به برنامه ریزی استراتژیک میباشد.بخش عمده برنامه ریزی،پیاده سازی مجموعه مقیاسه‌ایی است برای نظارت بر زنجیره تامین بطوری که بهینه و مقرون بصرفه بوده،کیفیت و ارزش مورد نظر مشتری را تامین کند.منابع: تامین کنندگانی را که محصولات و خدمات مورد مصرف برای ساخت محصولات و خدمات شما را در اختیارتان قرار می‌دهند انتخاب کنید. روندهای قیمت گذاری , تحویل و پرداخت به این تامین کنندگان را مشخص کرده، مجموعه ای از مقیاسه‌ای نظارت و بهینه سازی ارتباط با آنان را فراهم آورید . سپس روندهای مدیریت انبار شامل دریافت مرسولات،بازبینی وانتقال محصولات و خدمات را به خط تولید خود به علاوه نحوه اختیار دادن پرداخت به تامین کننده را مشخص کنید.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

افزودن به سبد خرید