علوم پایه علوم تجربی

پاور پونت علوم هفتم فصل ۳

olum7-fsl3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاور پونت علوم هفتم فصل ۳”

پاور پونت علوم هفتم فصل ۳

اسلاید 1: به نام خدافصل سوماتم ها.الفبای مواد

اسلاید 2: مواد در تمامی بخش های زندگی ما وجود دارند بعضی از مواد از ترکیب یا مخلوط کردن مواد دیگر به دست می آیند و ساخته دست انسان هستند مانند کیک میوه ای. در حالی که بعضی دیگر از مواد به طور طبیعی در طبیعت یافت می شوند مانند نفت . نمک خوراکی و سنگ مرمر. برخی از این مواد و کاربرد های ان به قرار زیر است:1- سنگ مرمر سنگ اهکی دگرگون شده است که استحکام و مقاومت زیادی در برابر عوامل فیزیکی. گرما و سرما دارد و مدت های طولانی بدون تغییر باقی می ماند. به دلیل زیبایی و استحکام زیاد درمجسمه سازی و کار های ساختمانی و ساخت مساجد و بنا های تاریخی استفاده می شود.2- نفت خاممایعی سیاه و غلیظ که معروف به نفت خام است . از نفت خام میتوان مواد گوناگونی به دست اورد .به عنوان مثال از ان در تهیه ی سوخت های مختلف . بسیاری از دارو ها . مواد شوینده و..... استفاده می شوند.3- نمک خوراکی نمک خوراکی یا سدیم کلرید به صورت کانی در معادن نمک وجود دارد و یا از طریق تبلور آب های شور به دست می آید. از نمک خوراکی در صنایع غذایی (تهیه ی خیار شور) .صنایع دارویی(تهیه ی سرم شستشو). دامپروری( غذای دام) . صنعت کاغذ سازی ( تهیه خمیر کاغذ ) و در موارد دیگر مانند ذوب برف استفاده می شود

اسلاید 3: فلز ها نافلز هاسطح براقی دارند.کدر هستند و سطح براق ندارند.چکش خوارند و می توان ان ها را به صورت مفتول. ورقه و شکل های مختلف دراورد.شکننده اند و در اثر ظربه خرد می شوند.چگالی بالایی دارند و اغلب در اب فرو می روند.چگالی آن ها از فلزات کم تر است و اغلب روی اب شناور می مانند .اغلب نقطه ذوب بالایی دارند .اغلب نقطه ذوب پایینی دارند.اغلب به حالت جامد هستند . (البته جیوه مایع است)اغلب به حالت گاز یا جامد هستند.(البته برم مایع است)رسانای الکتریسیته و گرما هستند.از نظر الکتریکی و گرما نارسانا هستند.مثال ها: اهن. طلا. مس (همگی جامدند). جیوه( تنها فلز مایع)مثال ها: کربن . گوگرد. فسفر(نمونه ای از نافلز های جامد). کلر. اکسیژن. نیترون.( نمونه ای از نا فلز های گازی(برم تنها نا فلز مایع)در جدول زیر ویژگی های کلی فلز ها و نافلز ها مقایسه شده است.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید