علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

پرسشگری.درس ۱۶ فارسی چهارم ابتدایی

drs16-farsi4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پرسشگری.درس ۱۶ فارسی چهارم ابتدایی”

پرسشگری.درس ۱۶ فارسی چهارم ابتدایی

اسلاید 1: پرسشگری

اسلاید 2: نمی دانم آیا هیچ دقّت کرده اید که گوش آدم ها شبیه «علامت سؤال»است؟گویی منتظر هزاران جواب است.یکی به دنبال موجودات عجیب وغریب فضایی است و می خواهد بداند آن ها وجود دارند یا نه و اگر وجود دارند،در کجا زندگی می کنند و چه شکلی هستند.دیگری می خواهد بداند چرا زمین گرد است.چرا از روی زمین لیز نمی خوریم و در آسمان معلّق نمی مانیم؟یک نفر می خواهد بداند چرا خورشید آن بالا ایستاده است و نمی افتد.یکی هم دوست دارد بداند چرا قهرمان فلان داستان،قوی و باهوش است و چگونه می توان مثل او شد.خلاصه هزاران سؤال وجود دارد که در مغزمان می چرخد و می چرخد.

اسلاید 3: سوال بعضی ها،همین طور به گوش آنها آویزان می‌ماند،مثل یک گوشواره.بعد هم،یک مرتبه می‌افتد و گم می‌شود.پس در دنیا، هزاران سوال پرسیده نشده و گم شده وجود دارد،ولی دانشمندان،پژوهشگران و بسیاری دیگر،همواره به دنبال پرسش‌های خود می‌روند و آن‌قدر می‌گردند تا پاسخ آنها را پیدا کنند.یکی از این دانشمندان که همیشه تشنه یادگیری و دانش‌اندوزی بود،ابوریحان بیرونی است.او یکی از بزرگترین ریاضی‌دانان و فیلسوفان ایرانی است که کتاب‌های زیادی درباره‌ی مسائل گوناگون نوشت.همه‌ی زندگی ابوریحان در راه گسترش و رشد علم و دانش سپری شد.این دانشمند بزرگ همواره در جست‌وجوی علت اتفاقی بود که در اطرافش روی می‌داد.او به کشف چیزهای ناشناخته،علاقه‌ی بسیار داشت و از نادانی و جهل،گریزان بود.

اسلاید 4: هنگامی که سال‌های عمر او به هفتاد و هشت رسید و در بستر بیماری،واپسین لحظه‌های زندگی را می‌گذرانید،دوستی دانشمند برای احوال‌پرسی بر بالینش آمد.ابوریحان با همان حالت بیماری با کلمه‌هایی بریده و کوتاه از او خواهش کرد که پاسخ یکی از مسائل علمی را توضیح دهد.دانشمند:«دوست گرامی! اکنون که در بستر بیماری. هستی،چه جای این پرسش است؟»ابوریحان با ناراحتی پاسخ داد:«کدام یک از این دو بهتر است:این که مسئله را بدانم و بمیرم یا نادانسته و جاهل ، درگذرم؟»

اسلاید 5: گوش همه‌ی موجودات شکل علامت سؤال است. سؤال های زیادی در مغز ما انسان‌ها می‌چرخد. در دنیا به همه‌ی سؤال‌ها پاسخ داده می‌شود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید