کسب و کار مهارت‌های شخصی

پرورش قارچ خوراکی

mushroom-growing

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پرورش قارچ خوراکی”

پرورش قارچ خوراکی

اسلاید 1: پرورش قارچ خوراكي

اسلاید 2: قارچها (Fungi):ارگانيزم‌هاي اوليه هستند (پروكاريوت) كه به قارچ يا فونگي مشهورند.قارچ‌ها از نظر نحوه زندگي:1- زندگي انگلي يا پارازيتي دارند: (بيماريزا هستند) و از موجودات زندگي مانند گياهان و جانوران تغذيه مي‌كنند و سبب بيماري روي گياهان و جانوران مي‌شوند. مانند بيماري سفيدك در انگور و ...2- زندگي ساپروفيتي دارند: (گندروي هستند) يعني بر روي مواد آلي غيرزنده و در حال پوسيدن شروع به رشد مي‌كنندمثل رشد كپك روي نان يا رشد قارچها بر روي كنده درخت

اسلاید 3: قارچها (Fungi) از نظر اندازه:1- ميكروسكپي: قارچهايي هستند كه فقط با استفاده از چشم مسلح (ميكروسكپ ) قابل مشاهده هستند. (عامل بيماري سفيدك سطحي)2- ماكروسكپي: قارچهايي هستند كه با استفاده از چشم غير مسلح قابل مشاهده هستند. (قارچ‌هاي خوراكي صدفي)قارچ‌ها از تغذيه:خوراكيسميدارويي: (كه ممكن است از قارچهاي سمي يا خوراكي تهيه شود)

اسلاید 4: موجودات از نظر تامين غذاي خود به دو دسته تقسيم مي‌شوند:1- اتوتروف: موجوداتي كه مي‌توانند خود غذاي مورد نياز خود را بسازند . مانند گياهان كه با داشتن كلروفيل و انجام فتوسنتز، غذاي مورد نياز خود را تامين مي‌كنند و مي‌توانند مستقل از ساير موجودات به زندگي خود ادامه دهند.2- هتروتروف: موجوداتي كه براي تامين نياز خود به گياهان يا جانوران ديگر محتاج هستند. مثل گياهخوران و گوشت خوران كه نمي‌توانند مستقل از ساير گياهان به حيات خود ادامه دهند.قارچها فاقد كلروفيل هستند و براي برطرف كردن نياز غذايي خود به منابع خارجي وابسته هستند و به صورت گندرو بر روي مواد آلي پوسيده (كاه گندم، كود دامي پوسيده، كنده درختان و ...) رشد مي‌كنند.

اسلاید 5: ساختمان قارچ:هيف : قارچها داراي اندامي به نام ريسه (هيف) هستند كه مانند ريشه گياهان به داخل بافت مواد آلي وارد شده و مواد آلي و معدني آنها را تجزيه و جذب مي‌كند. هيف در حقيقت اندام رويشي قارچ است (مانند شاخ وبرگ در گياهان) كه به آن ميسليوم نيز گفته مي‌شود.اندام زايشي: كه درحقيقت اندام باردهي (زايشي) قارچ است كه در قارچ هاي خوراكي به صورت كلاهك ديده مي‌شود. زير كلاهك (چتر قارچ) ، با تعداد زيادي تيغه (پره) پوشيده شده است. بر روي تيغه‌ها ، اسپور ايجاد مي‌شود.اسپور: كه قابل قياس با گامت نر یا ماده در گياهان آلي است.

اسلاید 6: چرخه زندگي قارچ:همه قارچ هاي خوراكي زندگي خود را از يك اسپور آغاز مي‌كنند.اسپور قارچ پس از جوانه‌زني در درون بستر مناسب، تعداد زيادي هيف (ريسه)توليد مي‌كند كه ميسليوم رويشي قارچ را تشكيل مي‌دهد. كه با نفوذ در بستر و جذب آب و عناصر غذايي به رشد خود ادامه داده تا به مرحله بلوغ برسد. در هنگام بلوغ نيز اندام بارده (كلاهك) خود را تحت شرايط خاصي ايجاد مي‌كند تا مجدداً اسپور توليد شود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید