علوم مهندسی برق و الکترونیک

پودمان الکترونیک کار و فناوری

poodeman-kar-va-fannavari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پودمان الکترونیک کار و فناوری”

پودمان الکترونیک کار و فناوری

اسلاید 1: گردآورنده : ابوالفضل مرامی نام درس : کارووفناورینام پودمان: الکترونیککلاس : نهم

اسلاید 2: مشخصات جریان الکتریکیاز نظر تاریخی نماد جریان I ، از کلمه آلمانی intensit که به معنی شدت است ، گرفته شده است.واحد جریان الکتریکی در دستگاه SI ، آمپر است. به همین علت بعضی اوقات جریان الکتریکی بطور غیر رسمی و به دلیل همانندی با واژه ولتاژ آمپراژ خوانده میشود. اما مهندسین ازاین گونه استفاده ناشیانه ، ناراضی هستند.میزان تقابل مقاومت R را رسانایی الکتریکی می نامند و با G = 1/Rنشان می دهیم. واحد اندازه گیری آنزیمنس ( یکا )(در واحد SI ) است ولی گاهی اوقات از واحد قبلی آن یعنی Mho استفاده می شود. زیمنسدر تقابل با یک اهم است.اگرچه ضریب مفهوم هدایت اغلب در تحلیل مدار استفاده می شود ، مقاومت های کاربردی همیشه در حیطهمیزان مقاومت آنها ( اهم ) نسبت به ضریب هدایت ارزیابی می شوند

اسلاید 3:

اسلاید 4: مقاومت الکتریکیاگر اختلاف پتانسیل معینی را یک بار به دو انتهای سیم مسی و بار دیگر به دو انتهای میله چوبی وصل کنیم ، شدت جریانهای حاصل در هرلحظه با هم اختلاف زیادی خواهند داشت. خاصیتی از هادی را اختلاف مزبور را باعث می شود ، مقاومت الکتریکی گویند. که آن را با R نشان می دهند و مقدار آن برابر R =7/I که در آن 7 اختلافپتانسیل بین 2 سر سیم I و جریان الکتریکی است.واحد مقاومت الکتریکی اهم یا ولت بر آمپر می باشد.

اسلاید 5: مدار های الکتریکی و اجزای آنچند قطعه اصلی وجود دارند که عموماً در تمام مدار های الکتریکی کامپیوتر و اجزا جانبی آن یافت می شوند. این قطعات ساختار اصلی مدار های الکتریکی و الکترونیکیرا تشکیل می دهند و به تعداد زیاد در برد اصلی کامپیوتر ، مدار های هارد دیسک ،کارتهای گرافیک و هر کجا که تصورش را بکنید وجود دارند. آنها می توانند با یکدیگر و یا با ده ها قطعه دیگر به روش های مختلف ترکیب شده و مورد استفاده قرار گیرند.شاید بسیار مفید باشد که در مورد طرز کار هریک از این اجزا بدانیم و این سعی شده است که حداقل اساس کار آنها بازگو گردد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید