علوم مهندسی برق و الکترونیک

کابل ها و انواع کابل و سطح مقطع کابل

kablha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۹ اسلاید این فایل کاملی از کابل ها و انواع انها میباشد در این پاورپوینت انواع کابل و کابل های فشار متوسط و فشار قوی گفته شده است
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1374 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کابل ها و انواع کابل و سطح مقطع کابل”

کابل ها و انواع کابل و سطح مقطع کابل

اسلاید 1: به نام خدانام درس:طراحی توسعه و شبکه های توزیع و پروژهموضوع پروژه:انواع کابل هادانشکده:فنی حرفه ای امام خمینی(ره)بهشهراستاد مربوطه:مهندس طهماسبیتهیه تنظیم:محمدعلی ابراهیمیسال تحصیلی:98_97

اسلاید 2: بافه[۱] یا شاه‌سیم یا کابل (به انگلیسی: Cable)، به یک یا چند سیم یا طناب که در کنار هم یا به صورت بسته، به‌هم‌پیچیده یا به‌هم‌بافته برای شکل‌دادن یک مجموعهٔ یگانه هستند، گفته می‌شود. در مکانیک، کابل‌ها برای بالابردن و کشیدن به کار می‌رود. در برق، از آن‌ها برای هدایت جریان برق استفاده می‌شود. یک کابل نوری دارای یک یا چند فیبر نوری در یک پوشش محافظ است که از فیبرها محافظت می‌کند. کابل مکانیکی را به‌طور تخصصی‌تر طناب فولادی (یا سیم بکسل) می‌نامند.مقدمه

اسلاید 3: ساختارکابل برق

اسلاید 4: انواع کابل براساس سطح ولتاژ۱)کابل های فشار ضعیف (Low Voltage Cables):شامل انواع کابل های مسی و آلومینیومی عایق شده با پلیمر های مختلف می باشند که در سطح ولتاژی ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت قرار دارند. این کابل ها برای انتقال الکتریسیته در کاربردهای مختلف از روشنایی تا انتقال نیروی محرکه به الکترو موتورها و … استفاده می شوند.

اسلاید 5: کابل های فشار متوسط ( Midium Voltage Cables ) کابل های فشار متوسط برای توزیع انرژی الکتریکی تکفاز و یا سه فاز در سیستم هایی با ولتاژ نامی ۶ تا ۳۰ کیلوولت و در پست های خطوط توزیع مورد استفاده قرار می گیرند. از این کابل ها همچنین در شبکه های عمومی و صنعتی ، تاسیسات داخلی و خارجی، بصورت دفن در زمین و یا داخل کانال استفاده می شود. ولتاژ های تخصیصی برای این نوع از کابل ها به شرح زیر می باشند :Ud/(um).3.6/6(7.2)_6/10(12)_8.7/15(17.5)_12/20(24)_18/30(26)

اسلاید 6: کابل برق فشار متوسط برای انتقال و توزیع برق کابل، کابل برق معمولا در شبکه برق شهری زیرزمینی نیروگاه منجر خطوط تولید استفاده می شود و شرکت های معدنی در داخل منبع تغذیه و در سراسر رودخانه آب خط انتقال. کابل فشار متوسط 20kv

اسلاید 7: سیم و کابل های فشار قوی High Voltage Cables):)کابل های فشار قوی و فوق فشار قوی با هادی مس یا آلومینیومی و عایق XLPE و سطح ولتاژی بالاتر از ۳۶ کیلو ولت ساخته می شوند.عایق XLPE با استفاده از خط CCV که توسط کامپیوتر کنترل می شود بر روی هادی تزریق می گردد. عایق XLPE تزریق شده می بایست ساختار کریستالی کاملا یکنواخت داشته و عاری از هر گونه ناخالصی و خلل و فرجی باشد. در نقاط کلیدی خط CCV کنترل کیفیت های ضروری نیز اعمال می شود.عایق XLPE از نظر فیزیکی و شیمیایی بسیار متمایل به تشکیل زنجیره با مولکول های آب می باشد. اگر آب یا بخار آب در لایه عایق وجود داشته باشند باعث ایجاد این زنجیره ها و پایین آمدن میزان مقاومت الکتریکی عایق می شوند.

اسلاید 8: ولتاژ های تخصیصی برای این نوع از کابل ها به شرح زیر می باشد:26 / 45 (52)KV ,  36 / 60 (72.5)KV ,  87 / 150 (170)KV, 76 / 132 (145)KV, 64 / 110 (123)KVموارد مصرف: کابل های فشار فشار قوی برای انتقال انرژی الکتریکی در سیستم هایی با ولتاژ نامی بالاتر از 30 کیلوولت از نیروگاه ها به شبکه مرکزی ویا شبکه های توزیع اولیه کاربرد دارندوبه صورت دفن در زمین ویا داخل کانال استفاده می شوند.

اسلاید 9: ساختار کابل فشار قوی

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید