کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی (مبانی نظری)

kar_afarini_1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی (مبانی نظری)”

کارآفرینی (مبانی نظری)

اسلاید 1: کارآفرینی 1 (مبانی نظری)سهراب دل انگیزانعضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی

اسلاید 2: هدفهای یادگیری قسمت اول :تعریف کارآفرینی به زبانی ساده.توضیح عناصر اصلی مفهوم کارآفرینی.مقایسه کارآفرینی از دیدگاههای مختلف.تفکیک حیطه مطالعه و توضیح ویژگیهای کارآفرینان

اسلاید 3: کارآفرینی چیست؟کارآفرینی اعتماد به نفس و خلق ارزش های نواست.کارآفرینی استفاده از منابع در تولید کالا یا خدمات است.کارآفرینی ریسک پذیری و خود باوری است.کارآفرینی پشتکار است.کارآفرینی بهره وری است.کارآفرینی اثر بخشی است.کارآفرینی کارایی است.کارآفرینی یک کار کرد جمعی است.کارآفرینی تنوع همیشگی است.کارآفرینی منبع پایان ناپذیر رشد و توسعه است.کارآفرینی ارتباط موثر است.کارآفرینی یک انگیزه قوی برای همیشه اول بودن است.کارآفرینی یک فلسفه زندگی برای افرادی است که همیشه می خواهند موفق باشند.کارآفرینی قدرت شناخت فرصتها و استفاده صحیح از آنهاست.

اسلاید 4: تعریف کارآفرینی تعریف واژه نامه وبسترتعریف اقتصاددانانتعریف روانشناسانتعریف دانشمندان مدیریتتعریف کارآفرینی از دیدگاه صاحب نظران کارآفرینیتعریف کارآفرینانه از کارآفرینی

اسلاید 5: تعریف واژه نامه وبسترکارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل نماید.ویژگیهای اشاره نشده :داوطلبانه بودن، الزام آور بودن، خلاق بودن، خوشبین بودن، نوآورانه بودن، تولیدی بودن،فرصت شناس بودن،پشتکار داشتن،ویژگیهای اشاره شده:رهبری و اداره، مسئولیت پذیری،اقتصادی بودن،خطرپذیربودن،

اسلاید 6: تعریف اقتصاددانان کارآفرین کسی است که منابع، نیروی کار، مواد، و سایر دارایی ها را باهم ترکیب می کند تا ارزش آنها را نسبت به قبل بیشتر نماید.ویژگیهای اشاره شده:ایجاد ارزش های نو، استفاده از امکانات محیطی،ترکیبی بودن،بیشتر بهتر است،تولیدی بودن.ویژگیهای اشاره نشده :داوطلبانه بودن، الزام آور بودن، خلاق بودن، خوشبین بودن، نوآورانه بودن، فرصت شناس بودن،پشتکار داشتن،

اسلاید 7: تعریف روانشناسان روان شناسان معتقدند کارآفرین کسی است که بوسیله نیروهای شخصی خود به پیش می رود، نیروهایی از قبیل نیاز به کسب کردن یا رسیدن به چیزی، تجزبه نمودن، انجام دادن یا شاید فرار از قدرت اختیار دیگران.ویژگیهای اشاره شده:استفاده از نیروهای خود، اعتماد به نفس،استقلال در تصمیم گیری،عمل گرا بودن،واکنش نسبت به رفتار دیگرانویژگیهای اشاره نشده :داوطلبانه بودن، الزام آور بودن، خلاق بودن، خوشبین بودن، نوآورانه بودن، فرصت شناس بودن،پشتکار داشتن،

اسلاید 8: تعریف دانشمندان مدیریت فرایند اداره و راهبری سازمان و ایجاد جو و محیط کارآفرینانه را کارآفرینی می نامند.ویژگیهای اشاره شده:استفاده از نیروهای محیطی، رهبری و اداره،سازمان دهی،عمل گرا بودن،ویژگیهای اشاره نشده :داوطلبانه بودن، الزام آور بودن، خلاق بودن، خوشبین بودن، نوآورانه بودن، فرصت شناس بودن،پشتکار داشتن،

اسلاید 9: تعریف کارآفرینی از دیدگاه صاحب نظران کارآفرینیکار آفرینی عبارت است از فرایند خلق چیزی با ارزش و متفاوت، از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی، همراه با ریسک مالی، روانی و اجتماعی، همچنین دریافت پاداشهای مالی و رضایت شخص از نتایج حاصله.

اسلاید 10: تعریف کارآفرینانه از کارآفرینی کارآفرینی عبارت است اینکه من بتوانم ایده وطرحی را که در ذهن دارم، هر چند ممکن است اطلاعات خیلی دقیق و زیادی در باره آن نداشته باشم، احتمال موفقیت کمی را هم داشته باشم، راه رسیدن هم خیلی هموار نباشد، امکانات کافی راهم در اختیار نداشته باشم انجام دهم. چراکه می دانم که می توانم، از حداقل ها به درستی استفاده کنم و با ناملایمات بجنگم، از دیگران یاری بطلبم و با پشتکار موفق شوم.

اسلاید 11: ویژگی های مشترک تعاریف کارآفرینیرهبری و اداره، مسئولیت پذیری،اقتصادی بودن،خطرپذیربودن،ایجاد ارزش های نو، استفاده از امکانات محیطی،ترکیبی بودن،عاقلانه بودن،تولیدی بودن،استفاده از نیروهای خود، اعتماد به نفس،استقلال در تصمیم گیری،عمل گرا بودن،واکنش نسبت به رفتار دیگراناستفاده از نیروهای محیطی، رهبری و اداره،سازمان دهی،داوطلبانه بودن، الزام آور بودن، خلاق بودن، خوشبین بودن، نوآورانه بودن، فرصت شناس بودن،پشتکار داشتن،ویژگیهای اشاره شده:

اسلاید 12: چند نکته در مورد کارآفرینی :اول اینکه به طور کلی فرایند خلق چیزی است (هر چیز ارزشمند و جدید)دوم اینکه کارآفرینی فرایندی است که مستلزم صرف زمان و تلاش کافی است.سوم اینکه کارآفرینی دارای ریسکهای اجتناب ناپذیر است.چهارم اینکه آنچه که به عنوان پاداش در فعالیتهای کارآفرینانه وجود دارد، رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد و همچنین رضایت خاطری است که فرد کارآفرین بعد از انجام کار کسب خواهد نمود.

اسلاید 13: جمع بندی ویژگی های افراد کارآفرینویژگی های روانشناختی (شخصی)ویژگیهای جامعه شناختی (اجتماعی)

اسلاید 14: ویژگی های روانشناختی ( شخصی - رفتاری) ریسک پذیریاستقلال طلبینیاز به موفقیت و پیشرفتایده پردازی، خلاقیت و نوآوریاعتماد به نفسپذیرش فضای عدم اطمینانپشتکار بالاآرمان گرایی و داشتن دور نماپیش قدم بودناهل عمل و کار بودننتیجه گرا بودنکارآمد بودنقدرت ارائه راه کارهای مبتکرانه در هر شرایطعلاقه به یادگیری و آموزش پذیری بالادارا بودن انگیزه و ارده رهبری جمع

اسلاید 15: نکته :به خاطر داشته باشید که کارآفرینان با این خصوصیات متولد نشده اند، بلکه این ویژگی ها را از طریق تجربه کسب کرده اند. شما نیز می توانید با استفاده از تجربیاتی که در طول زندگی کسب می کنید و یا بهره گیری از تجربیات انسانهای کارآفرین و نیز آموزش و یادگیری چنین خصوصیاتی را در خود ایجاد نمائید.

اسلاید 16: ویژگیهای جامعه شناختی ( اجتماعی) تجربه کارینارضایتی از شغل قبلالگوی نقششرایط کودکیسنسطح تحصیلاتانگیزه برای آغاز فعالیت اجتماعینظام آموزشیگروه همکاران و محیط اطرافمشوقهای اجتماعی ( رسمی - غیر رسمی)

اسلاید 17: آنچه باید تا اینجا یاد گرفته باشیم:کارآفرینی را به صورت ساده تعریف کنیم.عناصر اصلی کارآفرینی را نام ببریم و توضیح دهیم.کارآفرینی را از دیدگاههای متفاوت با یکدیگر مقایسه نمائیم.ویژگی های متفاوت کارآفرینان را به تفکیک حیطه مورد مطالعه نام ببریم و توضیح دهیم ( شخصی و اجتماعی)

اسلاید 18: تکلیف:یک فعالیت کارآفرینانه را معرفی کنید و علت اینکه آن را کارآفرینانه میدانید را بر اساس ویژگی های تعریف کارآفرینی به تفکیک توضیح دهید.یک چک لیست برای آزمون خصوصیات فردی و اجتماعی کارآفرینی تهیه کنید و بر اساس نوره ای بین صفر و پنج برای هر مورد آن چک لیست در مورد خود به آزمون بگذارید. سپس افرد کارآفرینی را در مجموعه افرادی که می شناسید شناسایی کنید و از طریق آزمون پرسشنامه خود علت انتخاب آنان را به عنوان یک کارآفرین بیان کنید.یک ایده کارآفرینانه بدهید و ابعاد متفاوت آن را بررسی نمائید.

اسلاید 19: کارآفرینی 2 (مبانی نظری)سهراب دل انگیزانعضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی

اسلاید 20: هدفهای یادگیری قسمت دوم :آشنایی با انواع مهارتهای مورد نیاز کآرآفرینی.توضیح و توصیف فرآیند کارآفرینی.آشنایی با کارآفرینی سازمانی.ضرورت و نقش کارآفرینان در جامعه.

اسلاید 21: مهارتهای مورد نیاز یک کارآفرینمهارتهای عمومی کسب و کارمهارتهای مدیریتی

اسلاید 22: مهارتهای عمومی کسب و کار مهارت در تبدیل ایده و فرصت به یک کسب و کارمهارت در نوشتنمهارت در برقراری ارتباط و مذاکرهمهارت در انتخاب نوع کسب و کارمهارت در انتخاب نام کسب و کارمهارت در انتخاب مکان کسب و کارمهارت در کنترل و نظارتمهرت در گرفتن مشاورهمهارت در فکر کردن

اسلاید 23: مهارتهای مدیریتیمدیریت فنی (تولید، انبارداری، خرید، فروش، توزیع)مدیریت منابع انسانی (مقاومت در مقابل تغییر، روابط کار، ارتباطات غیر رسمی، چارت سازمانی، سازماندهی، انگیزش)مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی ( برنامه ریزی در همه سطوح، شناسایی ضعفها، قوتها، فرصتها، تهدیدها)مدیریت زمان (برنامه ریزی زمان، تدوین جداول مصرف زمان، کنترل زمان فعالیتها و بهره وری زمان)مدیریت ریسک (شناسایی منابع ریسک، شناسایی و به کارگیری منابع کنترل و کاهش ریسک)مدیریت بازار یابی و شناخت بازار(تحقیقات بازار، قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع)مدیریت مالی ، حسابداری و تامین سرمایه (جذب سرمایه، تامین مالی، بودجه ریزی، انجام محاسبات مالی، تهیه صورتهای مالی)مدیریت توسعه(توانایی ایجاد تغییر، فناوری پذیری، برنامه ریزی، تامین منابع و اجرای طرحهای توسعه)

اسلاید 24: راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه و فرایندهای آنخودارزیابی و کسب آمادگیشناسایی و ارزیابی فرصتنوآوری و ایده یابیتدوین طرح تجاریتامین منابع مورد نیازتاسیس و راه اندازی کسب و کاراداره بنگاه و تثبیت آن

اسلاید 25: خودارزیابی و کسب آمادگی ارزیابی ویژگی های شخصیتی و توانایی های فرد، قبل از شروع کسب و کار توسط خود ش، صورت می گیرد. کارآفرین از طریق پرسشنامه های مختلف نسبت به ارزیابی مهارتها و توانایی های خود اقدام نموده و مهارتهای نسبی و نیازهای آموزشی خود را مشخص می نماید

اسلاید 26: شناسایی و ارزیابی فرصت ایجاد و افزایش فرصتارزش حقیقی و مفهومی فرصتخطر احتمالی فرصتبازده احتمالی فرصتتناسب خطر و بازده فرصتتناسب فرصت با مهارتها و اهداف کارآفرینموقعیت رقابتی

اسلاید 27: برای ارزیابی فرصت ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:این فرصت (ایده) تامین کننده چه نیازی در بازار است؟مشاهدات شخصی شما درباره این نیاز در بازار چه چیزهایی بوده است؟شرایط اجتماعی حاکم بر این نیاز کدام است؟چه نوع اطلاعات و داده های تحقیقاتی توجیه کننده این نیاز بازار است؟چه حق ثبت هایی ممکن است برای تحقق این نیاز لازم باشد؟چه رقابتی در این بازار وجود دارد؟بازار و رقابت بین المللی چه وضعیتی دارد؟هزینه این فعالیتها از کجا تامین می شوند؟

اسلاید 28: نوآوری و ایده یابی کارآفرین می بایست پس از کشف فرصت، ایده مناسب را استخراج نماید.ایده انتخابی را به ظهور برساند و به آن نمود عینی بدهد.ایده را دقیقاً به متن نوشته تبدیل نماید .در صورت امکان ماکتی از ایده را به ساده ترین روش تهیه نماید.

اسلاید 29: تدوین طرح تجاری طرح تجاری در حقیقت برنامه کاری شما برای راه اندازی یک کسب و کار است .یک کسب و کار موفق نیاز به یک طرح کسب وکار دقیق و مناسب دارد.

اسلاید 30: تامین منابع مورد نیاز منابع مورد نیاز برای ایجاد فرصت مشخص گردند.میزان منابع در دست رس خودتان را مشخص کنید.منابع حیاتی و حساس متمایز گردند.ریسک متقابل هر نوع منبع را تعیین و در مقابل آن بنویسید.ترتیب دسترسی به هرنوع منبع را با شرایط آن بنویسید.از آسان به سخت شروع به تدوین برنامه استفاده ازمنابع نمائید.همیشه درصدی را برای احتمالات پیش بینی نشده در نظر بگیرید.

اسلاید 31: تاسیس و راه اندازی کسب و کار مرحله به مرحله و براساس طرح کسب و کار به تاسیس و راه اندازی میپردازید.در مرحله تاسیس متوجه می شوید که برخی از قسمتها نیاز به تغییر یا اصلاح دارند، این یک امر عادی است.هر نوع تغییر و اصلاح را در طرح در تناسب با کلیه قسمتها انجام دهید، چه قسمتهایی که انجام شده اند و چه قسمتهایی که هنوز به انجام نرسیده اند.

اسلاید 32: اداره بنگاه و تثبیت آن شیوه مدیریتمتغیرهای کلیدی برای موفقیتشناسایی مشکلات موجود و مشکلات بالقوهاعمال سیستم های کنترل برای نظارت

اسلاید 33: انواع کارآفرینیکارآفرینان سازمانیکارآفرینان مستقل

اسلاید 34: ویژگی های بارز کارآفرینان سازمانی :گرایش دارند تا سازمانی را به خاطر پی گیری و اجرای ایده ای ترک کنند.تصمیم گیرندگان خوبی هستند ، حتی زمانی که اطلاعات کافی نداشته باشند.ارتباطات آنها بیشتر از نوع غیر رسمی است.بیشتر اوقات به نظر میرسد با سلسله مراتب یا مقررات اداری زائد سر جنگ دارند.برای هر مشکل راه حلی در چنته دارند.ازکنار هرمشکل به راحتی نمی گذرند.کار برایشان مهم تر از همه چیز دیگر در سازمان است.همیشه حرف تازه و ایده ای جدید برای سازمان دارند.بیش فعال بوده و بدون درخواست ازآنها همیشه آماده کمک به بهبود کار سایرین هستند.

اسلاید 35: کارآفرینان و نقش آنها در توسعه جوامعهزینه ها و بار واقعی پیشرفت یک جامعه به عهده کارآفرینان آن جامعه است.مجموع فعالیتهای موفق شده کارآفرینان موفقیت اجتماعی را به نمایش می گذارد.امروز تنها رمز موفقیت و توسعه در جوامع نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی است که تنها توسط کارآفرینان بوجود می آید.تکنولوژی های جدید تنها از طریق فعالیتهای خلاقه کارآفرینان تولید می گردند.

اسلاید 36: آنچه باید تا اینجا یاد گرفته باشیم:انواع مهارتهای مورد نیاز کارآفرینی را شناخته باشیم.بتوانیم فرایند کارآفرینی را توصیف کنیم.انواع کارآفرینی را شناخته باشیم و کارآفرینی سازمانی را تشخیص داده باشیم.با ضرورت و نقش کارآفرینان در جامعه آشنا شده باشیم.

اسلاید 37: تکلیف :مهارتهای کارآفرینی را روی یک نمودار به تفکیک رسم نمائید و تعریف کنید.فرایند های کارآفرینی را شرح دهید.راجع به نقش کارآفرینان در توسعه جوامع بحث کنید.یک چک لیست برای طراحی یک ایده کارآفرینانه طراحی نمائید و سپس ایده ای را در نظر بگیرید و فرآیند کارآفرینی را در مورد آن بررسی نمائید.

اسلاید 38: پایان سر فصل مبانی نظری کارآفرینی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید