پزشکی و سلامت بیماری‌ها

کاربرد رادیوایزووپ‌ها در درمان و تشخیص

karbord_isotprobha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد رادیوایزووپ‌ها در درمان و تشخیص”

کاربرد رادیوایزووپ‌ها در درمان و تشخیص

اسلاید 1: کاربرد رادیو ایزوتوپها در درمان و تشخیص

اسلاید 2: تهیه کننده : فاطمه کریمزاده سورشجانی 9511800019

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: پایدار : انواع ایزوتوپها ناپایدار : نسبت تعداد نوترون ها به پروتون های یک ایزوتوپ کمتر از ۱٫۵ باشد.استثنای این قانون، ایزوتوپ عنصر تکنسیم با عدد اتمی ۴۳ و عدد جرمی ۹۹ است. نسبت تعداد نوترون ها به پروتون ها در این ایزوتوپ، کمتر از ۱٫۵ است اما ایزوتوپی ناپایدار محسوب می شود. نسبت تعداد نوترون ها به پروتون های یک ایزوتوپ برابر یا بیش از ۱٫۵ باشد.استثنای این قانون ایزوتوپ عنصر اورانیوم می باشد که عدد اتمی ۹۲ و عدد جرمی ۲۳۸ دارد. نسبت تعداد نوترون ها به پروتون ها در این ایزوتوپ، بالای ۱٫۵ است اما ایزوتوپی پایدار محسوب می شود.ایزوتوپ های ناپایدار پرتوزا هستند و هسته آن ها به مرور زمان متلاشی می شود و انرژی زیادی آزاد می کند.

اسلاید 6:

اسلاید 7: توليد راديونوكليدها رادیونوکلیدهای طبیعی :در سال 1896 بكرل راديواكتيويته طبيعي را در سولفات اورانيل پتاسيم كشف نمود. تلاشهای پيروماري كوري، ای. رادفورد و اف. سادي نشان داده است كه كليه عناصر پيدا شده در طبيعت با يك عدد اتمي بزرگتر از 83(بيسموت) راديواكتيو هستند.

اسلاید 8: رادیونوکلید های مصنوعیراديواكتيويته مصنوعي ابتدا بوسيله اي- كوري و اف ژوليو در سال 1934 گزارش گرديد. اين دانشمندان هدفهاي بور و آلومينيوم را با ذرات -a از پلونيوم پرتودهي نموده و پوزيترونهاي گسيل شده از هدف را، حتي پس از برداشتن چشمه ذرات -a مشاهده نمودند.در حال حاضر، بيشتر از 2700 راديونوكليد در سيكلوترون، راكتور و مولد نوترون و شتابدهنده خطي توليد شده اند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید