kmal-movanea-rsidn-ansan-be-an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کمال و موانع وعوامل رسیدن به آن”

کمال و موانع وعوامل رسیدن به آن

اسلاید 1: کمال در انسان

اسلاید 2: کمال به چه معناست؟معنای لغوی کمالکمال از ریشه ی کَمَلَ گرفته شده است و به معنای تمام و بالاتر از تمام معنا شده است.معنای اصطلاحی کمالکمال از منظر عرفان اسلامی در اصطلاح به معنای شکوفایی و به فعلیت رسیدن استعداد های بالقوه است و لذا حرکت و تکاپوی طبیعی همه ی موجودات زنده اعم از گیاه و حیوان و انسان برای تحقق بخشیدن به استعداد های نوعی خویش است؛ به عبارت دیگر کمال هر موجودی و از جمله انسان، در عینیت یافتن و ظهور تمام استعدادهای خود میباشد البته با این تفاوت که عامل محرک در کوشش های حیوان، حب ذات است و برمبنای غریزه عمل میکند اما تلاش های انسان در پرتو اختیار و آگاهی صورت میگیرد وکمال نهایی و مقصد وی به کلی از دیگر موجودات متفاوت و متمایز است.

اسلاید 3: هر يك از موجودات جهان آفرينش داراي غرض و غايتي است كه از نخستين روز پيدايش خود به سوي آن هدف و غايت در حركت و تكاپوست و هر يك از موجودات، غايت موجودات ديگر مي‌باشند؛ يعني به اين علت آفريده شده‌اند تا موجودي ديگر از آنها بهره‌مند شود و خداوند همة موجودات را به فعليت رساند تا انسان از آنها استفاده كند. «سخِّر لكم ما في‌السَّموات و ما في‌الارض جميعاً منه» مسخركرديم براي انسان آنچه در آسمان و زمين است.

اسلاید 4: كمال هر موجودي را بايد در رابطه با استعدادهاي آن موجود در نظر گرفت و هيچ‌گاه نمي‌توان يك نوع كمال خاصي را براي همة موجودات در نظر گرفت. مي‌شود گفت: كمال امري نسبي است يعني اينكه صفتي ممكن است براي يك شئ كمال باشد اما براي شئ ديگر نقص، مثلاً شيريني براي ميوه‌هائي چون سيب و گلابي كمال است اما براي ليموترش يا غوره نقص به شمار مي‌رود.

اسلاید 5: كمال انسان در چيست؟ يكي از اصول ثابت طبيعت انسان، كمال‌جوئي است كه ريشه در درون آدمي دارد.انسان ذاتاً مايل است تا به سوي كمال سير كند، بنابراين از دوران كودكي گرفته تا پيري مي‌كوشد تا به سوي موقعيتي بالاتر از موقعيت موجود خود گام بردارد. كمالاتي را كه افراد انساني انتخاب مي‌كنند يكسان نيست و بستگي به وضع روحي، طرز فكر، شرايط اجتماعي و عوامل ديگر دارد؛ بعضي كسب علم را كمال مي‌دانند بعضي ثروت و موارد دیگر..خواسته‌ها و تمايلات انساني ميل به بي‌نهايت دارند يعني سيري ناپذيرند. هر يك از موجودات را در نظر بگيريم در يك حد معيني توقف كرده و در آن حد به كمال وجودي خود مي‌رسند و ديگر گامي به سوي مرحله بالاتر برنمي‌دارند، اما انسان برعكس همة موجودات، بي‌نهايت جوست و سير به سوي بي‌نهايت دارد.

اسلاید 6: حال اين پرسش مطرح است كه:كداميك از نيازهاي انسان مي‌تواند انسان را به بي‌نهايت وجوديش برساند و از سوي ديگر به ساير ابعاد وجودي انسان ضربه و لطمه وارد نسازد؟درجواب باید گفت که در ميان همه استعدادهاي انساني، تنها پرستش و گرايش به خداست كه از چنين ويژگي برخوردار است و اگر انسان به سوي او سير كند، به كمال وجودي خويش مي‌رسد و در كنار آن همه ابعاد وجودي وي نيز شكوفا مي‌شود.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید