سایر تحقیق و پژوهش

کمک به دانش آموزان برای قانون پذیری

komk-dansh-amozan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کمک به دانش آموزان برای قانون پذیری”

کمک به دانش آموزان برای قانون پذیری

اسلاید 1: موضوع : کمک به دانش اموزان برای قانون پذیریتهیه کننده : رضا نشاط بزدیاستاد گرامی : اقای علیرضا خدادادیدانشگاه : سماء

اسلاید 2: پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش همگانی امنیت اجتماعی بر آگاهی اجتماعی و قانون پذیری دانش­آموزان دختر متوسطه اول انجام شد.بدین منظوراز بین دانش آموزان دختر متوسطه اول در نیم سال اول تحصیلی 98-97در شهر اصفهان بصورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای  مدرسه مودت انتخاب شد. که از380 نفر دانش آموزان مدرسه مودت به صورت نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 150 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. گروه آزمایش طی9 جلسه 120دقیقه ای هفته‌ای دوبار تحت آموزش همگانی امنیت اجتماعیقرارگرفته اند.که یافته ها نشان داد  بین گروه آزمایش که تحت تاثیر آموزش همگانی امنیت اجتماعی بوده اند و گروه کنترل که تحت هیچ گونه آموزشی قرار نگرفتند، حداقل دو گروه در یکی از واریانس های متغیرهای آگاهی اجتماعی و قانون پذیری با یکدیگر تفاوت معناداری دارند. و این تفاوت با توجه به میانگین های تعدیل شده به سود گروه آموزش دیده است

اسلاید 3: تاکنون مطالعات متعددی در حیطه امنیت اجتماعی انجام گرفته است، پژوهش حاضر با پژوهش دیره (1395) که به بررسی آموزش همگانی امنیت اجتماعی بر ارتقای اگاهی اجتماعی و قانون­پذیری دانش اموزان دبیرستانی دختر شهر بوشهر پرداخت، در ارتباط با فرضیه اول پژوهش حاضر، همسو و در ارتباط با فرضیه دوم مغایر می­باشد(13). نتایج نشان داد که بین متغیرهای مورد مطالعه رابطه معنی­داری وجود دارد. همچنین آموزش همگانی امنیت اجتماعی تنها بر آگاهی اجتماعی تاثیر معنی­داری داشت. همچنین این پژوهش با پژوهش مشابه دیگری تحت عنوان عوامل موثر بر قانون­گریزی در جامعه و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی (اسدزاده، هاشمی و عزیزی، 1393) همسو می­باشد.(17) براساس نتایج به دست آمده از آن یکی از مهمترین اثرات قانون­گریزی افزایش جرایم و به تبع آن پایین آمدن امنیت اجتماعی در جامعه می­شود. که نتیجتاً خلاقیت و نوآوری در افراد جامعه رنگ می­بازد و با دوام این وضعیت، سرمایه­های اجتماعی جامعه بهره­وری بسیار پایینی خواهند داشت و جامعه به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید بلکه در حالت نابسامانی و آشوب باقی خواهد ماند. پژوهش حاضر با پژوهش­های دیگری نیز همسو می­باشد که به امنیت اجتماعی پرداخته اند، از جمله آنها عبارتند از سیاح البرزی و صالحی (1394)، نوروزی و فولادی (1388) و بررسی هایی ویور[10] (2010) .(14،16،18)

اسلاید 4: امروزه شاهدیم به تبع رشد جوامع انسانی و شهری در ابعاد مختلف، نیازها و مطالبات و مسایل اجتماعی انسانی شکل ویژه، بدیع‌تر و پیچیده‌تری به خود گرفته‌اند. بدین لحاظ سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای گوناگون با کارکردهای متنوع و متفاوت جهت برطرف کردن این نیازها به وجود آمده‌اند تا به نیازها پاسخ دهند. امنیت و احساس امنیت از آن جمله نیازهای انسانی است که قدمتی به وسعت تاریخ بشر دارد. در تاریخ جامعه‌ای را سراغ نداریم که فارغ از دغدغه‌ها و معضلات امنیتی روزگار را سپری کرده‌ باشد. اما امروزه با پیچیده‌تر شدن جوامع انسانی و ارتباطات بشری بحث امنیت و احساس امنیت اجتماعی نیز شکل ویژه و ابعاد گوناگونی به خود گرفته است این موضوع مهم و حیاتی بستگی به ساز و کار و عملکرد مناسب نهادها و سازمان های متعدد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، روانی، انتظامی و ... دارد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید