سایر ورزشی

یادگیری حرکتی و اجرا

yad-giri-harkti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 30 اسلاید خلاصه فصل چهارم کتاب یادگیری حرکتی و اجرا قابل استفاده برای دانشجویان رشته تربیت بدنی و دانش آموزان دبیرستان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
821 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یادگیری حرکتی و اجرا”

یادگیری حرکتی و اجرا

اسلاید 1: درس : یادگیری حرکتی و اجراموضوع : فصل چهارم (ایجاد حرکت و برنامه های حرکتی)بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کنترل حلقهٔ باز در مدل مفهومی نظریهٔ برنامهٔ حرکتیدر بسيارى از اعمال، به ‌ويژه آنهایى که در محيط‌ هاى قابل پيش‌بينى و نسبتاً ثابت به‌ طور سريع انجام مى‌شوند (مانند شيرجه در آب، دوِ با مانع، پرتاب زوبين) غالباً چنين تصور مى‌شود که اجرا کننده حرکت را از پيش برنامه ‌ريزى کرده، سپس آن را راه‌اندازى مى‌ کند و اجازه مى‌دهد تا حرکت بدون تغيير يا آگاهى از مراحل مختلف آن سير خود را داشته باشد.

اسلاید 3: موقعى که حرکت راه‌اندازى شد، به‌ نظر مى‌ رسد اجراکننده کنترل هوشيارانهٔ چندانى روى آن نداشته باشد، ظاهراً حرکت خود مراقب است و شايد آن امرى واضح باشد. يقيناً نمى ‌توانيد کنترل مستقيم و هوشيارانه‌ اى بر انقباض هزاران عضله و حرکات مفصل‌ها داشته باشيد يا ميزان آزادى اعضاء حرکتى را که در انجام عمل مهارتى لازم است مهار کنيد. آنچه هست به ‌طور ساده مى‌توان گفت مطالب زيادى در مورد ظرفيت محدود مکانيزم‌هاى کنترل وجود دارد که پى بردن به همهٔ آنها ممکن نيست .

اسلاید 4: اگر اين انقباضات عضلانى مجرد به ‌طور مستقيم به ‌وسيلهٔ فرآيندهایى که ما از آنها آگاه هستيم کنترل نشوند، پس چگونه بايد آنها را تنظيم و کنترل کرد؟ اين سؤال تقريباً يکى از اساسى ‌ترين سؤالات در رشتهٔ رفتارحرکتى است ؛ زيرا پاسخ آن دقيقاً نشان مى‌دهد چگونه انواع سيستم‌هاى زيستى اعمال را کنترل مى‌کنند. اين مبحث بر روش‌هاى سازماندهى و عملکرد سيستم عصبى مرکزى قبل از حرکت و در حين آن و علاوه بر اين بر چگونگى سازماندهى عصبى و کمک‌هاى آن به کنترل حرکات در زمان اجرا آنها متمرکز شده است.

اسلاید 5: در اين‌ صورت اين مبحث با مبحث قبل که در آن نقش اطلاعات حسى در ايجاد حرکت مطالعه شدن در ارتباط نزديک است. در اين مبحث اين ايده که اطلاعات حسى فرمان ‌هاى صادره از سيستم عصبى مرکزى را تغيير جزئى مى‌ دهند به مباحث ياد شده اضافه شده است. ابتدا مفهوم مهم برنامهٔ حرکتي با عنوان يک مجموعهٔ فرمان‌هاى حرکتى سازمان‌ دار و از پيش ساخته شده مطالعه خواهد شد. اين مجموعه شکل و چگونگى حرکت را تعيين و مشخص مى‌کند.

اسلاید 6: حلقه باز:حلقه باز مفهوم مهمی به نام برنامه حرکتی است. برنامه حرکتی ، ساختاری است که مسئولیت کنترل حرکات سرعت را به عهده دارد. بسیاری اعمال ، به ویژه آن هایی که درمحیط های قابل پیش بینی ونسبتا ثابت به طورسریع انجام می شوند. اجرا کننده حرکت را از پیش برنامه ریزی کرده ، آن را راه اندازی می کند و یا اجازه می دهد تا حرکت بدون تغییر یا آگاهی از مراحل مختلف آن سیر خود را داشته باشد. کنترل هوشیارانه چندانی روی این گونه حرکات نیست . اطلاعات حسی فرمان های صادره از سیستم عصبی مرکزی را تغییر جزئی می دهند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید