سایر گزارش‌های دولتی

آئین نامه آموزشی دوره کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته

Aayin_name_Aamoozeshi_kardani_va_karshenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آئین نامه آموزشی دوره کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته”

آئین نامه آموزشی دوره کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته

اسلاید 1: 10 March 20181آئين نامه آموزشي دوره کاردانی ،كارشناسي پیوسته و كارشناسي ناپیوستهدوره روزانهخلاصهمصوب :89/3/23تاريخ اجرا: نيمسال اول 84-83

اسلاید 2: 10 March 20182فهرست مندرجات. فصل اول : كليات. فصل دوم : شرايط ورود. فصل سوم : نظام آموزشی. فصل چهارم : حضور و غياب. فصل پنجم : ارزشیابی. فصل ششم : طول دوره – مرخصي تحصيلي و انصراف از تحصيل. فصل هفتم : ساير مقررات. فصل هشتم : فراغت از تحصیل

اسلاید 3: 10 March 20183فصل اولكلياتدوره كارشناسي يكي از دوره هاي آموزش عالي بالاتر از دوره کاردانی است كه پس از آن به اجرا در مي آيد و سرانجام به اعطا ي مدرك كارشناسي در رشته مربوط منتهي مي گردد .دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی در زمانی که دانشگاه اعلام می کند، برای ادامه تحصیل و انتخاب واحد به اداره آموزش مراجعه کند، عدم مراجعه دانشجو برای نام نویسی در یک نیمسال بدون اطلاع و عذر موجه به منزله ترک تحصیل است و دانشجو اخراج خواهد شد. آموزش در تمام دانشگاه های کشور مبتنی بر نظام واحدی است. در نظام واحدی، ارزش هر درس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می شود و قبولی یا عدم قبولی دانشجو در یک درس، به همان درس محدود است.

اسلاید 4: 10 March 20184فصل دومشرايط ورودماده 1: شرايط ورود به دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ، اعم از دوره های روزانه وشبانه به شرح زير است :1- موفقيت در آزمون ورودي دوره2- داشتن گواهينامه پايان دوره متوسطه نظام قدیم ویا نظام جدید تاييد وزارت آموزش وپرورش ویا داشتن گواهينامه پايان دوره کاردانی برای ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته مورد تاييد وزارت علوم ،تحقیقات فناوری و يا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در رشته هاي مورد قبول 3- برخورداري از سلامت تن وروان بر اساس ضوابط شورای عالی برنامه ریزی و متناسب با رشته تحصيلي 4- مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین ومقررات جاری کشورو داشتن شرايط عمومي ورود به آموزش عالی ، برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.

اسلاید 5: 10 March 20185فصل سوم واحد هاي درسيماده 10: تعداد كل واحدهاي درسي دوره کاردانی 64 تا68 واحد دوره كارشناسي پيوسته 132 واحددوره کارشناسی ناپیوسته 65 واحد است .ماده 11: هردانشجوي دوره روزانه مجاز است در هر نيمسال حداقل 12 وحداکثر20 واحد درسي ودانشجوی دوره شبانه حداقل 10و حداکثر 18 واحدرا انتخاب كند .

اسلاید 6: 10 March 20186ماده 5) هر واحد درسی، مقدار یا میزان درسی است که مفاد آن به ترتیب به صورت نظری 17 ساعت، عملی یا آزمایشگاهی34 ساعت، کارگاهی و کارآموزی یا عملیات میدانی و کار آموزی در عرصه 51 ساعت، در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره تابستانی، طبق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی تدریس می شود. در مورد رشته هایی که دارای پروژه هستند مدت اجرای پروژه در یک نیمسال متناسب با واحد آن توسط استاد مربوطه تعیین می شود.ماده6) هر سال تحصیلی مرکب از دو نیمسال تحصیلی و در صورت ضرورت و داشتن شرایط و امکانات یک دوره تابستانی است. مدت آموزش هر نیمسال تحصیلی شامل 17 هفته و هر دوره تابستانی شامل 6 هفته آموزش با رعایت مفاد ماده 5 است. ماده 11) هر دانشجوی دوره روزانه در هر نیمسال تحصیلی حداقل 12 و حداکثر تا 20 واحد درسی و دانشجوی دوره شبانه حداقل 10 و حداکثر 18 واحد را باید انتخاب کند. در صورتی که میانگین کل نمرات دانشجو در یک نیمسال تحصیلی حداقل 17 باشد میتواند با نظر استاد راهنما و موافقت دانشکده، در نیمسال بعد حداکثر تا 24 واحد درسی را انتخاب کند. دانشجوی دوره شبانه که دارای این شرایط باشد میتواند حداکثر تا 20 واحد درسی را انتخاب کند.در نیمسال قبل از کارآموزی در عرصه دانشجو از رعایت شرط انتخاب حداقل 12 واحد در دوره روزانه و 10 واحد در دوره شبانه معاف است.تعداد واحدهای انتخابی در دوره تابستانی حداکثر 6 واحد درسی استاخذ واحد درسی همراه با کارآموزی در عرصه مجاز نمی باشد..بقیه مطالب واحد درسی

اسلاید 7: 10 March 20187فصل چهارم حضور و غيابماده 15: حضور دانشجو در تمامي برنامه هاي درسي و ديگر فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي دوره الزامي است غيبت دانشجو در هر درس نظری نبايد از 4 ساعت در هر واحد ( 17 ساعت ) تجاوز كند در غير اين صورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب مي شود.ماده 16: غيبت غير موجه در امتحان هر درس موجب گرفتن نمره صفر براي آن درس است . در صورتيكه غيبت دانشجو در امتحان از نظر موسسه موجه تشخيص داده شود درس مزبور حذف مي شود.

اسلاید 8: 10 March 20188فصل پنجم ارزشيابيماده 12: حداقل نمره قبولي در دروس نظری وآزمایشگاهی 10 و کار آموزی و کارآموزی درعرصه 12 است.ماده24: در مواردي كه ارزشيابي دانشجو در يك درس موكول به فعاليت هايي باشد كه با تشخيص استاد مربوط انجام آن در طول يك نيمسال تحصيلي ممكن نيست نمره دانشجو در آن درس ناتمام محسوب مي شود در اين صورت بايد نمره دانشجو در اين درس حداكثر تا پايان نيمسال تحصيلي بعد توسط استاد ذيربط به نمره قطعي تبديل و در كارنامه وي ثبت شود.ماده 28: ميانگين نمرات دروس دانشجو در هر نيمسال تحصيلي نبايد از 12 كمتر باشد درغیر این صورت نام نویسی دانشجو درنیمسال بعد،به صورت مشروط خواهد بود.تبصره ماده 13: نمره دروس پيشنياز يا جبراني در كارنامه دانشجو جداگانه ثبت مي شود اما در احتساب ميانگين نمرات نيمسال تحصيلي و ميانگين كل نمرات دانشجو منظور نمي شود .

اسلاید 9: 10 March 20189فصل ششمطول دوره - مرخصي تحصيلي و انصراف از تحصيلماده 14: طول دوره مدتي است كه دانشجو بايد دروس تعيين شده در اين دوره بر اساس مقررات مربوط به اتمام برساند .طول دوره کاردانی و كارشناسي ناپيوسته روزانه 3 سال ودردوره کارشناسی پیوسته روزانه 6 سال ودردوره های شبانه به ترتیب 3/5 سال و7 سال است.در صورتی که دانشجو نتواند واحدهای دوره را در حداکثر مدت مجاز تحصیل با موفقیت بگذراند از دانشگاه مربوط اخراج می شود. ماده 23: دانشجوي دوره کاردانی وكارشناسي ناپیوسته حداکثر برای 2 نیمسال ودردوره های کارشناسی پیوسته حداکثر برای 3 نیمسال متوالی یا متناوب ، از مرخصی تحصیلی استفاده کنند. مدت مرخصي تحصيلي جزو سنوات تحصيلي دانشجو محسوب مي شود. *اخذ مرخصی تحصیلی در اولین نیمسال تحصیلی مجاز نیست در موارد استثنایی با پیشنهاد دانشکده ، تصمیم گیری بر عهده شورای آموزشی دانشگاه می باشد .

اسلاید 10: 10 March 201810فصل ششمطول دوره - مرخصي تحصيلي و انصراف از تحصيلماده 17: دانشجویی که تمایل به انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست خود را کتباً به اداره آموزش دانشکده تسلیم نماید . این دانشجو مجاز است فقط برای یک نوبت حداکثر تا یکماه قبل از پایان همان نیمسال تحصیلی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد و آن نیمسال جزو مدت مجاز تحصیل وی محسوب و مرخصی تحصیلی برای آن نیمسال صادر می شود پس از انقضای این مهلت حکم انصراف از تحصیل وی صادر و حق ادامه تحصیل در آن رشته را ندارد . تبصره 5 :دانشجویان خانم شاغل به تحصیل در کلیه رشته های علوم پزشکی در صورت بارداری می توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات از یک نیمسال مرخصی تحصیلی بدلیل زایمان ، بدون احتساب در سنوات تحصیلی استفاده نمایند .

اسلاید 11: 10 March 201811فصل هفتم ساير مقرراتدر مواردی که دانشجو بطور موقت ناگزیر به تغییر محل تحصیل خود باشد می تواند با توافق دانشگاههای مبدا و مقصد به عنوان دانشجوی میهمان، محل تحصیل خود را بطور موقت برای مدت معین تغییر دهد.میهمان شدن دانشجو در یک دانشگاه مشروط بر این است که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.حداقل نمره قبولی دانشجوی میهمان در دانشگاه مقصد 12 می باشد و واحدهایی را که دانشجو در دانشگاه مقصد با نمره کمتر از 12 گذرانده است باید مجدداً بگذراند.میهمان از دوره های روزانه به شبانه و از دانشگاههای حضوری به غیرحضوری و از دانشگاههای دولتی به غیردولتی و برعکس ممنوع است.هر دانشجو در هر رشته می تواند حداکثر یک نیمسال در دوره کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته و دو نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته در یک دانشگاه به طور تمام وقت به صورت میهمان تحصیل کند. در هر حال واحدهایی که دانشجو به صورت میهمان در یک یا چند دانشگاه گذرانده است نباید از 40 درصد کل واحدهای دوره تجاوز کند

اسلاید 12: 10 March 201812فصل هفتم بقیهساير مقرراتماده 30: دانشجوی دوره کاردانی وکارشناسی ناپیوسته وپیوسته باید به صورت تمام وقت و منطبق با شرایط زیر به تحصیل بپردازد . تحصیل در مقاطع کاردانی کارشناسی ناپیوسته وپیوسته تمام وقت می باشد بنابر این هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است . حضور تمام وقت دانشجو مطابق ضوابط و مقررات دانشگاه در مورد حضور تمام وقت مربیان گروه های آموزشی ذیربط است . مسئولیت نظارت و کنترل حضور تمام وقت دانشجو به عهده گروه آموزشی مربوط است . بدیهی است دانشجو تابع قوانین و مقررات اداری حضور و غیاب دانشگاه می باشد . کلیه دانشجویان دوره کارشناسی می توانند در طول سال از یک ماه مرخصی استفاده نمایند و این مرخصی قابل ذخیره نمی باشد . گروه آموزشی موظف است غیبت غیر موجه دانشجو را در اسرع وقت جهت اقدامات قانونی به شورای آموزشی دانشگاه گزارش نماید . در صورتیکه دانشجو از اجرای مفاد بند های این ماده تخلف ورزد از سوی گروه آموزشی به عنوان متخلف به شورای آموزشی دانشگاه جهت اقدام قانونی معرفی می گردد .

اسلاید 13: دانشجویانی که کلیه واحدهای درسی یکی ازمقاطع کاردانی وکارشناسی ناپیوسته وکارشناسی پیوسته راطبق برنامه مصوب وبر اساس مقررات این آیین نامه باموفقیت گذرانده باشد فارغ التحصیل آن دوره شناخته می شود 10 March 201813ماده 67: درصورتی که میانگین کل نمرات دانشجو از12 کمترباشد چنانچه ازنظر طول مدت تحصیل مانعی نداشته باشد میتواند حداکثر20 واحد درسی ازدرسهایی را که با نمره کمتر از12 قبول شده است در دوره های کاردانی وکارشناسی ناپیوسته دریک نیمسال تحصیلی و دردوره کارشناسی پیوسته،در2نیمسال تحصیلی مجددا“ انتخاب وآن دروس را تکرارکند تا میانگین کل خود را جبران نماید دراین صورت نمرات دروس تکراری علاوه بر نمرات قبلی درکارنامه دانشجو ثبت و درمحاسبه میانگین کل نمرات او محسوب می شود. میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره نباید از 12 کمتر باشد در غیر این صورت از دریافت مدرک کارشناسی محروم می شود . فصل هشتم فراغت از تحصیل

اسلاید 14: 10 March 201814ماده 32: آئین نامه آموزشی دوره کاردانی ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در مصوب بیست وششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 1383/3/23 به تصویب رسید و از ابتدای سال تحصیلی 84 – 83 لازم الاجرا می باشد .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید