atashbari-dar-maeaden

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آتشباری در معادن”

آتشباری در معادن

اسلاید 1: راهنمای استفاده از نانل:سیستم اولیه نانل توسط Dyno Nobel ساخته شد و در سال 1973 وارد بازار شد.این سیستم یک سیستم غیر الکتریکی است که براساس یک دسته سیگنال با انرژی پایین است.موج ضربه طوری طراحی شده که از میان لوله سیگنال عبور می کند و لوله شامل یک تیوپ پلاستیکی است که داخلش با یک ماده واکنش دهنده پوشیده شده موج ضربه انقدر قویست که یک انفجار تاخیری را شروع کنداما انقدر قوی نیست که تیوپ را بشکافد و انفجار زود هنگام را باعث شود سرعت موج ضربه داخل تیوپ تقریبا 2100 m/s است.تفاوت بین نانل و دیگر سیستم های غیر الکتریکی مثل فتیله انفجاری این است که عکس العمل نانل داخل یک تیوپ بسته است .

اسلاید 2: شروع ابتدایی

اسلاید 3: با سیستم نانل انفجار می تواند به طور موثر از ته شروع شود در حالی که فتیله انفجاری از قسمت بالا شروع می شود و وقتی که به عنوان چاشنی از مواد غیر حساس مثل آنفو و مواد ژله ای استفاده کنیم انفجار فتیله سبب خفگی انفجار می شود. استفاده از چاشنی با فتیله انفجاری اغلب موجب پرتاب سنگ می شود .وقتی که نانل یک دوره انفجاری را شروع می کند گسترش در سطح قبل از شروع انفجار در ته چاه به خوبی اتفاق می افتد.

اسلاید 4: سستم نانل شامل چاشنی های ته چالی ، رابط های سطحی ؛ تیوپ های شروع و ماشین های آتشباری است . وظایف: کار چاشنی ته چال این است که انفجار را در چاه شروع کند . کار رابطهای سطحی انتقال سیگنال های شروع به چاشنی ته چال است . رابطهای سطحی شامل یک قظعه رابط است که حاوی یک چاشنی کوچک می باشد و ممکن است یک بخش تاخیری هم داشته باشد.

اسلاید 5: قطعه رابط SL شتابدهنده 5 تیوپ نانل است . هدف از طراحی این قطعه این است که تیوپ از هر دو طرف آغاز گر باشد. قطعه رابط SL برای این است که موجکهای شوک آغازین را به سطح منتقل کندو نباید در حفر چال از آن استفاده کرد .رابط snapline

اسلاید 6: 1.قطعه هادی رادر یک دست بین انگشت شصت و اشاره می گیریم و همزمان شکاف بالایی را باز می کنیم . 2.با دست دیگر تیوپی را که قرار است وصل شده و منفجر گردد را گرفته ویکی یکی داخل شکاف می کنیم . 3.قطعه به سمت چاه می لغزد و تیوپ به آرامی کشیده می شود تا به رابط وصل شود. 4. وقتی که همه تیوپها (حداکثر5 تیوپ) در جای خود قرار گرفت با انگشت شصت روی گیره را می پوشانیم تا مطمئن شویم گیره ها در محل خود قرار گرفته اند. 5. اگر لازم شد که پوشش رابطها بعد از بستن باز شود ، به سادگی قسمت انتهای تیوپ نانل را می گیریم گیره را به سمت پایین می لغزاینیم و سپس بالا می کشیم ، چاقو یا بقیه لوازم تیز نباید استفاده شود.

اسلاید 7: چاشنی ته چالی مقطع چاشنی NPEDچاشنی ته چالی با قدرت شماره 8 برای این است که از شروع قابل اعتماد انفجار پرایمر و چاشنی های غیر حساس مطمئن شویم .چاشنی NPED یک چاشنی بدون پرایمر است و به طور قابل ملاحظه ای حساسیت کمتری به ضربه و موج دارند انفجار پرایمر با pentyl که یک مهره فلزی است .

اسلاید 8: سه سیستم متفاوت نانل نانل MSنانل UNIDETنانل LP

اسلاید 9: نانل MS و UNIDETبرای آتشکاری شبکه ای استفاده می شود . زمان تاخیر آنها طبق شروع آتشکاری طراحی می شود . مهم تری امر طراحی این است که در شبکه های چند ردیفی زمان کافی برای حرکت ردیف اول به کناره ها وجود داشته باشد زمانی که سنگ به اندازه 50% حجمی خود منبسط شود باید فضا در یک دوره زمانی کوتاه برای انبساط آن اماده شده باشد . مطالعات نشان می دهد که سنگ باید در یک ردیف به اندازه 1/3 بارسنگ قبل از حرکت ردیف بعدی حرکت شده باشد . از آنجا که زمان تاخیر بین ردیف ها می تواند بین 10 میلی ثانیه بر متر بارسنگ در سنگ سخت تا 30 میلی ثانیه بر متر در سنگ نرم تغییر می کند عدد 15 می تواند به عنوان راهنما باشد.

اسلاید 10: نانل MS : به طور قراردادی زمان تاخیر سیستم های تاخیری 25ms در هر فاصله می باشد.زمان های تاخیری کوتاه برای چالهای با قطر کم و بارسنگ کوچک در نظر گرفته می شود . نانلUNIDET :این سیستم تاخیرهای یکسان در ته چال و زمان های متغیر در سطح دارد . زمان تاخیر در ته چال معمولا 500 ms است. تاخیرهای سطحس از 17 تا 176 قابل تغییر است .

اسلاید 11: نانل LP : در زیر زمین استفاده می شود ، زمان تاخیر بین دوره ها معمولا طولانی تر است تا زمان کافی برای آتشکاری باشد و انفجار در سطوح بسته تونل به طور کامل اتفاق بیفتد.امروزه از چالهای موازی استفاده می کنند تا اولین انفجار در چال مرکزی در سطح بوده و سنگهای اطراف بتوانند در آن فضا جابه جا شوند . برشها معمولا از یک یا چند چال موازی تشکیل می شوند که البته پر نمی گردند .چنانچه سرعت پرتاب بین 60-40 متر بر ثانیه باشد برای یک چال 4 متری جابه جایی بین 60 تا 100 میلی ثانیه اتفاق خواهد افتاد . بنابراین یک تاخیر 100 میلی ثانیه بین فواصل برش تقریبا ضروری است تا از پرتاب و آسیب رساندن به نتایج انفجار جلوگیری کند.

اسلاید 12: اولین برش به خارج از سطح پرتاب می شود تاجا برای جابه جایی بعدی باز شود

اسلاید 13: زمان طرح آتشکاری به پرایمر نیاز داریم تا چاشنی ها دقت کافی در رسیدن به همزمانی را داشته باشند.

اسلاید 14: نانل MS

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید