معماری و عمرانعلوم مهندسی

آثار میس وندروهه

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 44 اسلايد

milad

صفحه 1:
5 میس وندر روهه

صفحه 2:

صفحه 3:
مقدمه : 01101100 ‏ا ااا‎ ۱ 7 FORTEC cg ety om 0100000 با اين فرض می‌توان به بررسى جايكاه سطح در معمارى معاصر يرداخت.بطور كلى ديدكاههاى متفاوتى ‎poles jlane 9 Glas cad‏ 00 1 م ‎Ee aes Sete‏ | چون: خانه شیشه‌ای (فیلیپ جانسون» پرای توکیو (ژان نوول). خانه دیار (جان هیدک). پارک لاویلت SS Ie teal Col OE es ie ee moO)

صفحه 4:
021 زندكى نامه : لودییگ میس در ۲۷ مارس ۱۸۸۶ در شهر آخن آلمان به دنیا آمد. وی نام مادرش وان در روهه را ‎ORL ETS Yr Ber eRe eens eee red hae‏ میس وندروه در ۱۷آگوست ۱۹۶۹ در شیکاگو از د | Se Toe ‏ا ا‎ ee eee ‏ا‎

صفحه 5:
حللطت 70000899 ا ل 300000 ‎Loe‏ 000 00 8 ۱ ‏ا‎ ‎0 ‏ال‎ Rs Pes Oe ee Poe en ‏ا ا‎ ee cme 1 Ceres)

صفحه 6:
سیگ مجمازی: [0 ReSped PSE ae ea ROSO Tan OSCE’ ORCS SN ERO Bn OOP OT Pr 1 oe Or Pe SRO Ot Eade) ee RRR De Le Sie aD oe als) PRC SN eC art Sem ees SS Bete Pe eae بعدها در دفاتر مختلف معمارى كار كرد. PERN een arena ‏ا ا ا م ا‎ 00 Canes eeeerS

صفحه 7:
021 ايده هاى جديد ميس وندر روهه ‎es en eS‏ اا ال ‎en‏ ‏مختلف شهر برلین داشت. طرح های وی برای ویلاهای شهری نیز به مرحله اجرا در آمد. ‎Ree gre ere Cana Peper C28 Pen ae SeRO UREN EOE ECLA SC Uta aed‏ (ح2() در شهر اشتوتگارت آلمان برقرلر شده بود شد. در سال ۱۹۲۷ بمدت ۱۰ سال با معمار ‎ROR ee ET‏

صفحه 8:
۱ BCs oe i Teen SOC aes oe CORLL 1۱ Peer 00 LO Re PE Cee nner s eeOnves Ie ea aD ee ae cd dN even 1 1 ed peo ‏یک دفتر معماری در شیکاگو نیز تاسیس کرد.‎ 1 CROR SENT ea PIeS OTT ie ces es nT

صفحه 9:
اکید بر راسیونالیسم علمی (عقل گرایی علمی)در معماری «كرايش به عملكرد كرايى فيزيكى ۱۳ ایی فرم و فضا (تنوپلاستی سیسم)

صفحه 10:
0 ‎Loke-Ohore-Orive-D‏ در سلل۱۹۵. ‎Crows Wal‏ در سل[198 در شيكاكو ‎meney Cee‏ 7287 ‏گالری ملی در شهر برلین . ‎

صفحه 11:
Py eR Cen GEE SOO U ‏ا ا ا ا‎ eae ae eee a ee ae peCae epee eRe ‏ا‎ eee nee eon ‏تجلی مینیمالیزم در معماری و در کلیه هنرهاءاحتمالا به جنبش فن و هنرءکه از بی نظمی های‎ ویکتورین دوری می جوید باز می گردد. ویلیم موریس یکی از بایان اساس این تفکر و بنینگذار اصول مدرنیستها و هوادر صداقت و ‎eto Ion‏ 1

صفحه 12:
امروزه مسجل دست كه مينيماليزم از فلسفه فكرى و معمارى ميس ون دروهه و تمايل وى به ۳[ تزیینات در کار نشات گرفته است . [9 rae Es eee a TORDE erence S00 BP etree a Tes Fem) OL ee eer en eee ee ne eee IS oS ca ce a Ree St ale ee Re oes aS ‏برون ایجاد می کرد‎ تنومی که در اه لین تتزل اجزا و حساسیت به کوچک سازی توسط معماران مختلف ارلئه می شود عموما اوج 1 | خواهند موازنه و تلفیق بین معماری و طبیعت را از طریق سادگی فرم,سطح و جزییات به وجود آورند.

صفحه 13:
‎ene cece‏ ا ا لل ل ل ‎Egan Oo‏ ا 5 مدرنیسم بود.میس سعی داشت در پروئه هایش با سیستمهایی که لغلب شبکه ای ساده و ‏شفاف هستند .به سازماندهی فضا بپر ‎ ‏معماری میس همچون مدرنیسم مقتدر آن دوره‌در پی آنست که همه چیز را به یک فرجام منطقی بکشاند و اين اقتضای زمان اوست. ‎1 Le egege a Se eI eS on 0 es a eee oe ae sae pees ee oenay ‏احساس رهایی و سبکی در مینیمالیسم وی کمک می کند.‎ ‎

صفحه 14:
PS 7 ae een Pere Reem re nore reve) ee RT ee ne Des recone OO CES an tae eee Cece ee eee hae ES ale sane) nee ey كت اما ا ‎rete‏ ‎EUS‏ م ل ا

صفحه 15:
هت" 400 a DECIR REMC Ceo NYS آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است. نکته قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را به داخل بنا می دهد. ‎ere)‏ نب 0 شده است . ورودق ممرسه معمارق

صفحه 16:
a 1 an Re Were ‏تکراری استفاده لزمصالح شيشه وفولاد درکل بنابه چشم می خوردفضاهای داخلی به صورت بزرگ که‎ 259070001 ‏ا‎ 0 ا ا الل ‎POMC‏

صفحه 17:

صفحه 18:
« « « ««ح(ح پاوپلیون بارسلون ميس وندر روهه و ليلى در طراحى بخش آلمان نمايشكاه بين المللى ( سال 1974) در بارسلون سهيم بودند . وقتى فرانسه و بريتانيا تصميم كرفته بودند در نمايشكاه ياويليون ملى بسازند .دولت آلمان به ميس ‎OD‏ ال ا ل ا ا ا ا ‎ea ed eel.‏ ‎ate ee ee‏ ۹ ا ‎ree DEP RUS Comet Ete etn‏ سایت انتخابی توسط مسیرهای پیاده رو نمایشگاه قطع می شد . لین راه ادامه بی توقفی را بین ‎ele Cead‏ ۱ ey reel oe es ERNE Se a eri)

صفحه 19:
[۱ ‏ا‎ On Cena toes ‏بزرگتر یک شیب بلند یه عبارتی تراس بلندی با ستونهای صلیبی شکل از جنس استیل را شامل می‎ شد . دیورهای فاقد ظرفیت تحمل از جنس سنگ مرمر بود بدون محدودیت بین این دو طراحی قرار 322-059 ااا ااا اما 000000 ساختار اساسى تصميم كرفت .محل جايكزينى مرمرها را براى ديوارهاى بيرون سقف در نظر كرفت

صفحه 20:
۱ itt es) Far ae COR oN PRY aoa IOC CRE po FC ae | ie ae ee ene nas Rs er TCe AES)

صفحه 21:
0 One ene Sy Ra Ea Se ie See ee re teed ستونهای که با ورق کرومی پوشیده شده ند با شفافیت واضح و انعکاس خاصی که از ابهام پیچیده ای . حالتی لطیف و اثری خیال انگیز را ایجاد می کند. Roce ee Lee Be ELE ERNE Tee SIRO nen Oy ‏از طرحهای افقی و عمودی ۰ مواد شفاف و مات و ساختار اسکلتی او ساختمانی با چشم انداز رمانتیک‎ ایجادکرد که موقعیتش بینگر توسعه معماری بود و بطور انکارپذیری کاری دو نیمه ای بود

صفحه 22:
Foam ta FER ‏ا ا ا‎ ROW SVNUY ‏طی مراسم افتتاحی پادشاه و ملکه اسپانیا از انها استفاده می کردند و تکمیل کننده ساختمان بود ودر‎ [0 SORT ‏ظاهر فضاى متجمد و بسته ايجاد نكند از آنجايى كه هيج قطعه مناسبى در‎ 00 ‏اا ا ا ا‎ es ies

صفحه 23:
١1ب‏ ري ص سس 1000 ع م اا 0 2010 مركزى در اميخته بود .وندر روهه زملنى كه حس كرد تنديس مى تولند بخش مثبتى را ايجاد كند ترجيح ‎Res Perera Be ee ee TC I Oe eg RCC Ee ga Cea‏ شده در علم معماری ارزیابی کند.

صفحه 24:
Coe ltt sheet elumn Scr aun: ete ‏هه ماود‎ ogee Chapt shasta cove, sche wih methine aoe le rae exarpl of xpos faster: in Mi oe. Natl aig. The mais made 2 thinas possible to eden ners. Otte od pices ae ‏ماد‎ ene vl epee monothie Bron lass op atc fo base wth ‏ور موه‎ اه اجه ‎‘rom wo stu stel ages‏ ‎wich are hen ca wth roe‏ ‎shes, GreatBuldngs.com|‏

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
~~ ‎as) men rnecn cree‏ رد كنا ‏میس وندر روهه با طرلحی خلنه در دو سطح قادر شد از محل سراشیبی بهره ای فراوان ببرد.در سطح ‎ ‏ا ‎Cnet oo wee Et ee,‏ رک ‎RVCIPIE ‏ل‎ eee ny ‎ ‎Pee 0 CRC pe RP eae OO Oe PP ‏ویسنهافشد لانگ به چشم می خورد و در اردوی فنی موسسه ابلیتویز در شیکاگو باز لین نمونه به جنس ‎ ‏مين خورد.

صفحه 29:
Fe ey CeO recat SPSS Ty CTE pet En cere Hey PCaneed ‏بر‎ TOT PEC Esl CDN RUE ECO edt aN ae Tale Ree ore aad LPS ‏ل ل‎ ee ne eC Yl Oren Ce Serr. ee Seed eRe] Recaro] nes ean es 1 وف سل

صفحه 30:
لط 009 لنه تاكندهان مشتركا با ياويليون ۱ SN ee aa eee ier شیشه ای که مواد سفید و طلایی تشکیل شده فضای مسکونی و پذ ا ا 0100 ‏ا‎ Or . ‏همین دلیل در اين ساختمان اواز صندلیهای ((برنو)) به طور گسترده استفاده کرده است‎ نمای از طبقه فوقانی

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
سضط __—@— 21111110 Peer en eee وت

صفحه 38:
« « « ««ح(ح نمنونه هاى از كارهاى ميس وندرروهه -آسمان خراشها ى شيشه ا ى -كاخ تاكندهات (كلاه كشدار ) ‎oul‏ ‎Ore ae ee‏ - ساختمان مهندسی شیمی و فلزشناسی در 2۲۲ - کاخ فارنورث 00 -- كالرى جديد ملى برلين -- سالن اجلاس 0

صفحه 39:
برج بانكى حكومتى تورنتو پروژه از آنجایی آغاز شد که آلن لمبرت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سابق بانک تورنتو-دومینیون به همراه 0 برگین و هامن» و همچنین شرکت فرویو را به عنوان پیمانکار» پیشنهاد کردند. ساخت برج‌ها بین سال‌های ‎Seca es ie or ea reopen FECL SPRL CAd‏ ۱ خریداری شد. سازمان میراث فرهنگی اونتاربو در سال ۰۲۰۰۳ بخشی از اين مجموعه را که فیلیپ جانسون از ‎el ee ee ne Se eres SSO me re we]‏ 9 00 ety Sree repre re erence ‏نمونهاى كلاسيك از روية او در زمينة سبك بينالمللى‎ [0 ‏ا‎ TC SR ‏الا ا‎ ‏نیویورک آغاز شد.‎

صفحه 40:
2550000 مرکز تی دی مانند ساختمان سیگرام و تعدادی از پروژه‌های بعدی میس» از زمینة ساختمان با نمای شیشه ‎EE)‏ 1۹ ‎onc ne rir etm ree Perce‏ 9[ اضافه شدند. اگرچه این ساختمان‌ها جزو برنامه کلی میس برای مرکز تی دی نبوده اما به دلیل نزدیکی ازياده حس فضايى را در مركز مجموعه تحت تاثير قرار مىدهند. eee ‎PONE R ta SE Ee ROMs Tr 11‏ سازه فولادى شامل هسته مركزى است كه آسانسورهاء يلكانهاء سرويسهاى بهداشتى و فضاهاى خدماتى 1100-0 ذا 00000000 ‎eet ee Brin ete ee)‏ م ااا اا ااا ‎Rte‏ ‏تزئين» قفسههاى ساده به عنوان بارتيشن» ميزهاى جوبى و مبلمانى مثل صندلى بارسلونا است. ‎ ‎

صفحه 41:
5-07 00 eo EO eR hen aad Tey Mich ore Mtr rece ie ome) 600 ‏همچنین گالری نمایشگاه ویژه ویژه در مجموع‎ 9 ‏ل‎ ‎1 Cee eee rreB Ferre Te os Se ECS (o) Renee) ‏گالری را تشکیل می دهد. غرفه نمایشگاه به عنوان بیان اولیه‎ ‏معمارى ساختمان محسوب مى شود. هشت ستون كردان» دو‎ ‏در هر طول قرار داده شده به طوری که برای جلوگیری از‎ ‏كوشه؛ حمايت از مربع سقف فولاد ضد تست ©.1) متر‎ Pe Eee ‏ا ا‎ ieee ere ‏می دهد تا فاصله ای بین فضای نماد شیشه ای و هشت ستون‎ ‏پشتیبانی شود. دفتر مسی این کامپوننت را به طور گسترده ای‎ ‏در مدل هاى مختلف مقياس مورد بررسى قرار داده است تا+‎ ‏تطابق ظاهری‎ Pies errs eens) ‏صفحه سقف داشته باشد. ارتفاع کف تا سقف به 0.6 متر‎ 9 iene Roe ‏ا‎ ‏دارد. جعبه هاى تخم مرغى ألومينيوم أنودايز سياه در داخل‎ pep ‏ا ا‎ ec T5ye" i) Pe eee Nee eer

صفحه 42:
عنوان فروشگاه ا م0 ‎eis stents ete See‏ ا ا ‎aero‏ ‎Ra pecee ge nee Ose er ECs TST sy‏ يك فضاى 55 فضای نمایشگاه موزه را گسترش می eres yet ee ere ele Bit eee ee eRe BESS Ss sone | CSTs Orr Ce ee etre TEM te cre ‏ها با آن درگیر شدند. یک صفحه با سقف مربعی بود که توسط دو ستون در هر طرف پشتیبانی می شد. گرچه چالش های‎ ساختاری اولیه باید مورد رسیدگی قرار گیرند» نوعی از غرفه به دست آمده از الگوریتم معماری حد() ا ‎A tee Sor‏ BOTS eS Tes Sa SIT Se ieee enter Bhat el olor TEED eRe ted ‏به دفتر ميس فرستاده شد. جورج شافرء يك صنعتكر ثروتمند كه در شواينفورود زندكى مى كنده در مورد ساخت يك‎ FOS eT ‏ا ا ا لل‎ eS ies IES ee ee EST) Ce ‏ا‎ Der nO) Re ene sess ‏ا‎ ‎ENE Be KCL ‏را به همان شیوه ای که می خواست آن را بسازد. در نتیجه؛ یک مدل کاهش یافته از پروژه‎ Ete Be teen re Seren ELCs SIO =< Ieee em mene are كرد و از او دعوت كرد كه أنجه را كه به نام مليت ملى ناى؛ فضاى تمايشكاهى براى مجموعه اى از هنرهاى قرن بيست ‎ernie oe)‏ ا ااا ااا ااا ااا ‎Cen ee ME‏ 0000 ‏ا ا ا ام لا المع ا‎ mard م ااا ا ا ا ا ۱ صورت كاملا ساخته شده از مفهوم سه جانبه اوليه بود. ere)

صفحه 43:

صفحه 44:
کتاب تاریخ معماری مدرن تالیف بنه ولو

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان