مهندسی صنایع و مواد

آجرهای سنتی

ajorhaye-sonnati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آجرهای سنتی”

آجرهای سنتی

اسلاید 1: آجرهاي سنتيبانک پاورپوینت@power09152329726

اسلاید 2: آجرواژه ايست بابلي كه به خشت ها يي مي گفتندكه احـكام يا فرامـين دولتي بروي آن نوشتـه مي شــد (حك ميگرديد) و بوسيله پختن اين خشت ها نوشته هـا را بروي آن پايدارمي كردند .

اسلاید 3: مشخص نیست که آجر برای اولین بار از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ گمان می‌رود انسان های اولیه با مشاهده پخته شدن گل مجاور اجاق های خود و دیدن اینکه گل پخته شده سختتر از کلوخه‌های کنار خود می‌گردید پی به خواص و روش تهیه آجر برده باشند

اسلاید 4: آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن بنا به عقیده برخی از باستان شنــاســان به ده هزار سال پیش می رسـد.در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجــر پـزی در شوش و سیلک کاشان که تاریخ آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد میرسد پیدا شده است. همچنین نشانه هایی از تولیـد و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر در آن کشور است .

اسلاید 5: فن استفاده از آجر ازآسیای غربی بـه سوی غرب مصر و سپس به روم و به سـمت شرق هندوستان و چین رفته است در سده چهارم اروپایی ها شروع به اســتفاده از آجـر کردند .ولـی پس از مدتی ازرونق افتاده و رواج مجدد از سده ۱۲میلادی بوده که ابتدا از ایتالیا شروع شد .Colosseum in italy

اسلاید 6: پیدایش ساختمان های آجری در ایران را می توان از ۱۲۵۰ سال قبلاز میلاد در بنای چغازنبیل دانست .علاوه بر اســکلت سازی این بنـایآجری در سرداب های این معبد وجود آجر در دیوار سازی و طاق های ســهمی که به عرض ۴ متر و ارتفاع نزدیک به ســه متــر و هشتـاد سانتیمترو درعمق ده متر کاربرد داشته که تا به امروز به یادگارماندهاست .مجموعه بناي تاريخي طاق کسری تلفيقي از آجر، خشت وسنگ بوده است . اين بنا در غرب ایران قدیم مي باشدآرامگاه شاه اسماعیلسامانی در گنبد کاووس،مسجد اصفهان،همچنین پلها و سد های قدیمیمانند پل دختر، سد کبــار در قم از جمله بناهای قدیمی می باشند که باآجر ساخته شداند .

اسلاید 7: زيگورات چغا زنبيل

اسلاید 8: طاق کسری در غرب ایران قدیم

اسلاید 9: آرامگاه شاه اسماعیل سامانی در گنبد کاووس

اسلاید 10: مسجد جامع اصفهان

اسلاید 11: پل هاي قديميپل دختر در استان لرستان

اسلاید 12: سد كبار قم

اسلاید 13: به هر صورت باید آجر پس پیدایش آتش و در نواحی كه معادن سنگ وجود نداشته اند اختراع شده باشد .

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید