amozesh-qoran1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آداب تلاوت قرآن”

آداب تلاوت قرآن

اسلاید 1: درس: آموزش قرآنموضوع:آداب تلاوت قراندانشگاه فرهنگیان زینب کبری (س)1

اسلاید 2: 2آداب تلاوت قرآنبدیهی است به مصداق فرموده رسول گرامی (ص) که برتری قرآن بر دیگر کتب،چون برتری خالق است بر مخلوق و حرمت قرآن حرمت آفریدگار است.پس در تلاوت این کتاب آسمانی با خواندن کتاب دیگر فرق بیشماری است.پسندیده است که هنگام تلاوت آیات قرآن وضو داشته باشیم.به مصداق آیه کریمه لا یَمَسُهُ اِلاَ المُطَهَرونَ تماس هر عضو از اعضاء بدن بدون طهارت(وضو،غسل و یا تیمم)به آیات و کلمات قران ممنوع، و فعلی حرام محسوب می شود.همچنین مستحب است قاری قران (مخصوصا در مجالس عمومی) از استعمال عطر و بوی خوش دریغ نورزد.

اسلاید 3: 3مستحب است خواننده قران در کمال ادب روی به قبله بنشیند تا یاد خدا را در دل بپروراند.بهتر است در صورت امکان هر کس بقدر توانایی خویش قران را با تدبر و تانی و دقت بخواند،چه پروردگار منکتان در قران فرموده است:کِتابُ اَنْزلْناهُ اِلَیْکَ لِیُدَبرُوا ایاتِهِ وَلِیُدَبَرُوا ایاتِهِ وَلِیَتَذَکَرَ اُولُوالْالْبابِ. کتابی را که بر تو نازل نمودیم ،کتابی است مبارک،تا مردم در آیاتش اندیشه کنند،و خردمندان از آن پند گیرند.(آیه ۲۹ سوره ص)پسندیده و بجاست قران را بر روی دست بگیرند،ویا بهتر اینکه در بلندی خاصی قرار دهند.

اسلاید 4: 4چه بسیار نیکوست قاری قران به مصداق فرموده حضرت رسول (ص) دندانهایش را بشوید.اِنَ اَفْواهَکُمْ طُرُقُ لِلْقُرانِ فطَیِبُوها بِالسِواکِ. همانا دهانهای شما معبر قران است،پس انها را بوسیله مسواک پاکیزه گردانید.(نهج الفصاحه،ص ۱۲)مستحب است قران را با صوت نیکو خواندن ،که فرموده اند: زینوا الْقُرانَ بِاَصْواتِکُمْ لِکُلِ شَیی ءٍ حِلْیهُ و حِلیَهٌ الْقُرْانِ الصوتُ الْحَسَنُ.قران را به صداهای خویش زینت بخشید،چه برای هر چیزی زیوری است، و زیور قران صدای خوش و نیکوست ـرسول گرامی اسلام.(کافی،باب فضل قران)

اسلاید 5: 5به مصداق:اَلْقُرانَ نَزَلَ بِالْحزنِ فَاقْرَؤُهُ بِالْحُزْنِ. قران با حزن و لطافت نازل شده است،پس چه نیکوست آن را به لطف و حزن بخوانید ـ امام صادق (ع).پس بر خواننده قران است که این کتاب اسمانی را با خضوع،خشوع و حضور قلب بخواند تا در دلهای سخت هم اثر گذارد. خندیدن در هنگام خواندن و شنیدن قران مکروه و ناپسند است.به فرموده حق،باری تعالی،در هنگام تلاوت آیات شنونده را سکوت شایسته است: فَاِذْا قُرءَ الْقُرانَ فَاسْتَمشعُوا لَهُ وَانْصِتوُا لَعَلَکُمْ تُرحَمونَ. چون قران خوانده شود پس بشنوید ان را و سکوت اختیار کنید،باشد بدینوسیله مشمول رحمت خدا گردید.(آیه ۲۰۲ سوره اعراف)

اسلاید 6: 6

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید