پزشکی و سلامت طب سنتی

آداب خوردن میوه در اسلام

adabe_khordane_miveh_dar_eslam_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آداب خوردن میوه در اسلام”

آداب خوردن میوه در اسلام

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: آداب خوردن میوه در اسلام

اسلاید 3: آداب خوردن میوه در اسلام:1- شستن میوه با آب قبل از خوردن آن:به نقل از فرات بن اَخَنَف، از امام صادق (علیه السلام): « هر میوه ای آلودگی به همراه دارد. پس اگر خواستید میوه بخورید، آن را با آب بشویید » (الکافی، ج 6، ص 350، ج 4)

اسلاید 4: 2- بردن نام خدا:پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): « و هر کس میوه بخورد، و این خوردن را با نام خدا آغاز کند، میوه به او زیانی نمی رساند. » (مستدرك الوسایل، ج، 16، ص 461، ج 20547)

اسلاید 5: 3- دعا کردن به هنگام دیدن میوه:امام علی(علیه السلام): « پیامبر وقتی میوه‌ای نو می‌دید آن را می‌بوسید و روی چشم هایش و دهانش می‌نهاد و سپس می‌گفت: خداوندا چنان که آغاز این میوه را در عافیت به ما نشان دادی، پایان آن را نیز در عافیت به ما بنمایان.» (بحار الانوار، ج 66، ص 119، ج10)

اسلاید 6: 4- خوردن میوه در آغاز فصلش و پرهیز از آن در پایان آن فصل:پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): « بر شما باد میوه در هنگام روی کردنش، چرا که در این هنگام، مایه‌ی سلامت تن و از میان رفتن اندوه است. نیاز آن را در هنگام پشت کردن واگذارید که در این هنگام دردی برای تن است» منظور پیامبر(صلی الله علیه و آله) اسـتفاده از مـیوه‌ی تازه و پرهیز از میوه‌های نامـرغوب و غـیر تازه می‌باشد.“ (بحار الانوار، ج 62، ص 296)از الدعوات روایت شده است که « ... میوه را در ایام دولتش و در فصل آن بخور و برترین میوه ها، انار و ترنج است. »(الدعوات، ص 159، ح 436)

اسلاید 7: 5- جدا نکردن پوست میوه:الکافی: از این القداح درباره امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که ایشان پوست کردن میوه را دوست نداشت. « البته این کار در مورد همه‌ی میوه ها صدق نمی‌کند.» (الکافی، ج 6، ص 350، ح3)

اسلاید 8: 6- پرهیز از خوردن چند میوه با هم:رسول خدا (صلی الله علیه و آله): هر کس تنها یک نوع میوه را بخورد، بهتر است. (بحارالانوار، ج 66، ص123، ح15)رسول خدا (صلی الله علیه و آله): میوه ها را جدا جدا بخورید. (جامع الاحادیث للقی، ص 108)دعائم الاسلام: « از پیامبر خدا روایت شده که ایشان از گذاشتن دو میوه با هم در دهان، نهی می‌فرمود. »

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید