nardebane_aseman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آداب و احکام نماز”

آداب و احکام نماز

اسلاید 1: درس6:نردبان آسمانسرگروه:آرین آزادفکرمعاون:سید اشکان زجاجیاعضا:مهدیار عبدالله زاده امیررضا محمد دوست علیرضا آیرم مهبد قهرمان

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمه سال گذشته با برخی از آداب نماز خواندن آشنا شدیم. در این درس با برخی دیگر از آداب و احکام نماز آشنا می شویم که عمل به آنها می تواند نماز را نزد خداوند ارزشمند تر سازد.

اسلاید 4: در میان احکام اسلامی هیچ موضوعی به اندازه نماز مورد تاکید وسفارش پیشوایان دین قرار نگرفته است. این عبادت بزرگ از چنان اهمیتی برخوردار است که از آن به عنوان ((ستون دین)) و ((معراج مومنان))یاد شده است و ترک آن می تواند انسان را به مرز هولناک کفر و بی ایمانی بکشاند. معراج=وسیله بالا رفتن بسوی خدا.

اسلاید 5: آداب نماز 1-خواندن اذان و اقامه قبل از نماز: این دو از مهم ترین عقاید همه مسلمانان است که به عنوان شعار اسلام در وقت نماز طنین انداز می شود. اذان گویی، عملی پسندیده و قابل تقدیر به شمار آید، به گونه ای که مؤذنان همواره امین و مورد اعتماد و احترام مردم بوده اند.

اسلاید 6: 2-نماز خواندن در مسجد: توصیه های زیادی به نماز خواندن در مسجد شده است. به دلیل اینکه در مسجد همواره ذکر و نام خداوند جاری است و معنویت فراوانی در آنجا وجود دارد. کسی که برای نماز خواندن به مسجد می رود،نماز را با توجه بیشتری اقامه می کند.

اسلاید 7: در چه شرایطی نماز باطل است؟ 1-لباس،بدن و مکان نمازگزار نجس باشد. 2-نماز را در مکان غصبی بخوانیم. مکان غصبی=جایی که صاحب آنجا راضی به حضور ما نباشد. 3-نماز را با لباس غصبی بخوانیم. 4-نماز را با لباسی که پولش را از راه حرام داده باشیم،بخوانیم. 5-استفاده کردن مردان از زیورآلات طلا در هنگام نماز. 6-نماز را با لباسی بخوانیم که از پوست حیوانات حرام گوشت باشد.

اسلاید 8: سخن پیامبر و امامان درباره نماز پیامبر اکرم(ص):بخشی از ثواب نماز همه نمازگزاران،سهم موذنی است که مردم با صدای اذان او به نماز می ایستند. حضرت علی(ع):کسی که اذان و اقامه بگوید و به نماز بایستد، دو صف از فرشتگان پشت سر او به نماز می ایستند که ابتدا و انتهای آن دو صف دیده نمی شود،و کسی که فقط اقامه بگوید و نماز بخواند، پشت سرش یک صف از فرشتگان می ایستند. امام صادق(ع):به مسجد آمدن را جدی بگیرید،چرا که مساجد خانه های خداوند هستند و هرکس با طهارت به مسجد برود خداوند گناهان او را می بخشد و {نام}اورا در میان زایران خود می نویسد.

اسلاید 9: فعالیت کلاسی 1- ضمن مشورت با دوستانتان در کلاس، توضیح دهید چه فرقی بین آداب نماز خواندن و احکام واجب نماز وجود دارد؟ آداب نماز خواندن مستحب است ولی احکام نماز واجب است.

اسلاید 10: 2-با توجه به آنچه خواندیم،کدام یک از نماز هایی که در جدول آمده صحیح و کدام یک باطل است؟ باطلصحیحشرایطی که در آن نماز خوانده میشود1-بدنش نجس است ولی خودش نمی داندونمازش را تا آخر می خواند.2-با جوراب نجس و خشک نماز می خواند.3-بعداز ادرار فراموش می کند محل نجس شده بدنش را بشوید.4-کمربندش از جنس گاو است.5-پس از تماس با گربه،مقداری موی گربهروی لباسش باقی مانده است.6-با پولی که رشوه گرفته است،لباسی خریده و با آن نماز می خواند.

اسلاید 11: خودت را امتحان کن 1-اگر کسی بعداز نماز بفهمد که بدن یا لباسش نجس بوده،آیا واجب است نمازش را دوباره بخوند؟ 2-کسی که کف پایش خیس است، آیا می تواند بر روی فرش نجس نماز بخواند؟ 3-استفاده از گردنبند و انگشتر طلا: نماز مردان و زنان را باطل می کند. نماز زنان را باطل می کند. نماز مردان را باطل می کند. نماز را باطل نمی کند.خیرخیر

اسلاید 12: پیشنهاد مواردی وجود دارد که حتی اگر نمازگزار در حال نماز هم بفهمد لباس،یا بدنش نجس شده است،نمازش درست است و باید آن را ادامه دهد،مثلاً کسی که برای پوشاندن بدنش تنها یک لباس دارد و آن هم نجس شده است، می تواند با همان لباس نمازش را بخواند. با افراد آگاه مشورت کنید و به کمک آنها سه مورد را بیابید و آنها رادرکلاس بازگو کنید.1-اگرقسمت نجس شده ازیک سکه کمترباشدنمازش قبول است. 2- 3-

اسلاید 13: پایان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید