سایر

آرشیو دیجیتالی مجلات علوم زیستی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا

Aarshiv_digital_ketabkhane_melli_pezeshki_Aamrika

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آرشیو دیجیتالی مجلات علوم زیستی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا”

آرشیو دیجیتالی مجلات علوم زیستی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا

اسلاید 1: PubMed Centralآرشيو ديجيتالي مجلات علوم زيستي كتابخانه ملي پزشكي آمريكا

اسلاید 2: What is PubMed Central?آرشيو ديجيتالي كتابخانه ملي پزشكي آمريكا از سال 2000 ميلادي ايجاد شد.محيطي رايگان براي دسترسي به متن كامل مقالات انگليسي زبان450 life sciences journalsover 500,000 articles, letters, etc.700,000 unique users monthly

اسلاید 3: PubMed Central Site: http://www.pubmedcentral.nih.govPubmedcentralCtrl+Enterwww.Pubmedcentral.com

اسلاید 4: PMC Home Page

اسلاید 5: Basic Search:

اسلاید 6: Reasult: 45537

اسلاید 7: جستجوی آزادبرای تسریع در عمل جستجو ، می توانید بعد از وارد کردن مفاهیم ( موضوع مورد جستجو، عنوان مقاله، نام نویسنده، نام مجله و ... )، از نشانه ی فیلد مناسب استفاده  و جستجو را به همان مفهوم خاص محدود کنید.

اسلاید 8: پر کاربرد ترین نشانه های فیلد Affiliation [AD] All Fields [ALL] Author [AU] Corporate Author [CN] Entrez Date [EDAT] Filter [FILTER] First Author Name [1AU] Full Author Name [FAU] Grant Number [GR] Investigator [IR] Issue [IP] Journal Title [TA] Language [LA] Last Author [LASTAU] MeSH Date [MHDA] MeSH Major Topic [MAJR] MeSH Subheadings [SH] MeSH Terms [MH] NLM Unique ID [JID] Other Term [OT] Personal Name as Subject [PS] Pharmacologic Action MeSH Terms [PA] Place of Publication [PL] Publication Date [DP] Publication Type [PT] Publisher Identifier [AID] Secondary Source ID [SI] Subset [SB] Substance Name [NM] Text Words [TW] Title [TI] Title/Abstract [TIAB] Transliterated Title [TT] Volume [VI]

اسلاید 9: جستجو بر اساس نام نویسنده وارد کردن نام خانوادگی نویسنده به همراه حروف اول اسم کوچک. مثال:smith ja  نیاز به هیچ نشانه ای ابتدا یا انتهای اسم نیست .ممکن است حروف مربوط به نام کوچک نویسنده به طور خود به خود تغییر داده شود؛ برای جلوگیری از این تغییرات می توانید نام را داخل دو کوتیشن قرار دهید. بعد از نام نویسنده حتما ازنشانه ی فیلد ( field tag )مناسب یعنی  [au] استفاده کنید. مثال:woods [au] اگر نام نویسنده چند قسمتی است باید از کاما( , ) استفاده شود. در این حالت بعد از اتمام نام خانوادگی یک کاما گذاشته و بعد حروف اول نام کوچک نویسنده را وارد کنید.مثال:Joshua Lederberg Garcia Algar, Oscar در انتهای نام نیازی به گذاشتن نقطه نیست.

اسلاید 10: جستجو بر اساس نام مجله می توان هر یک از عنوان های زیر را در جعبه ی جستجو وارد کرد:  نام کامل مجله مخفف نام مجله کد استاندارد بین المللی ژورنال ( ISSN )

اسلاید 11: جستجو بر اساس تاریخ می توانید محدوده ی زمانی مورد نظر را با گذاشتن دو نقطه (:) و همچنین نشانه ی فیلد  مناسب مشخص کنید.برای جستجو ی جامع تر بهتر است محدوده ی یکساله را نیز به صورت مثلاَ2002:2002 [dp]وارد کنید.

اسلاید 12: عملگر های بولین (Boolean Operators)عملگر های بولین شامل AND ، OR و NOT هستند.AND : نتایج را محدود می کند و شامل تمام لغات وارد شده می باشد.OR : نتایج را وسیع تر می کند و حداقل یکی از لغات را در بر می گیرد.NOT: کلمه ی بعد از NOT از لیست نتایج حذف می شود.

اسلاید 13: Attention:اگر در جعبه ی جستجو یک عبارت طولانی وارد شود، Pubmed آنرا به عنوان یک عبارت Meshجستجو خواهد کرد. به عنوان مثال برای جستجو در مورد air bladder fistula، پاب مد air bladder را به عنوان یک اصطلاح تصور می کند برای جلوگیری از این خطا لغات را همراه با عملگرهای بولین جداجدا وارد کنید مانند air AND bladder AND fistula   

اسلاید 14: آشنایی با صفحه ی نتایج (Results Display) نتایج از جدیدترین مقالات به قدیمی ترین در صفحه ی اصلی به نمایش در می آیند.به صورت پیش فرض در هر صفحه 20 مقاله قابل مشاهده است . که می توان این رقم را تا 500 مقاله در یک صفحه افزایش داد. با کلیک بر روی Next page به صفحه ی بعدی می روید.عنوان مقالهنویسندگانخلاصهمتن کاملمتن مقاله بصورت PDFمواد تکمیلینام مجله

اسلاید 15: آشنایی با ستون عملیات (Action Bar)

اسلاید 16: چاپ کردن مقالات برای نمایش شکل قابل چاپ مقاله:ابتدا مقالات مورد نظر را انتخاب کنید . اگر مقالات را مشخص نکنید ، Pubmed تمام مقالات صفحه را انتخاب خواهد کرد.2.  از منویSend to عنوان Text را انتخاب کنید.3.  روی گزینه ی چاپ بر روی نوار ابزار کلیک کنید. برای پرینت گرفتن نتایج مختلف از چندین جستجو، باید آنها را در Clipboard ذخیره کنید و سپس با استفاده از Ctrt+p و یا Send toText آنها را پرینت بگیرید. 

اسلاید 17: ذخیره کردن مقالات به طور موقتی با استفاده از حافظه ی موقت (Clipboard) Clipboard فضای مناسبی برای جمع آوری مقالات انتخابی از جستجوهای مختلف فراهم می کند.آنچه درClipboard ذخیره می شود فقط برای 8 ساعت و تا زمانی که به شبکه وصل هستید  باقی خواهد ماند.برای ذخیره ی مقالات در Clipboard :ابتدا مقالات مورد نظر را انتخاب کنید . اگر مقالات را مشخص نکنید ، Pubmed تمام مقالات صفحه را انتخاب خواهد کرد.2. از منوی Send to ، گزینه ی Clipboard را انتخاب کنید.3.  برای مشاهده ی نتیجه بر روی حافظه ی موقت  در بالای صفحه کلیک کنید. برای پاک کردن مقالات از داخل Clipboard :1. مقالات موردنظر را مشخص کنید.2. از منوی Send to ، گزینه ی Clip Remove را انتخاب کنید. 

اسلاید 18: حداکثر تعداد مقالات قابل ذخیره در Clipboard 500 می باشد. اگر قبل از انتخاب گزینه ی Clipboard مقالات را مشخص نکرده باشید ، Clipboard تا سقف 500 مقاله را ذخیره خواهد کرد.Clipboard مقالات تکراری را ذخیره نخواهد کرد.Pubmed به وسیله ی cookies مقالات را ذخیره می کند؛ به همین دلیل سرور بایدcookies  را پذیرفته باشد.مقالات در Clipboard با شماره هایی مانند0 # ذخیره می شوند. بنابراین به راحتی می توانند توسط عملگرهای Boolean مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال : [la] English AND 0#نتایج جدید جایگزین نتایج قبلی نخواهد شد.

اسلاید 19: ارسال مقاله با پست الکترونیکی ابتدا مقالات مورد نظر را انتخاب کنید . اگر مقالات را مشخص نکنید ، Pubmed تمام مقالات صفحه را انتخاب خواهد کرد.2. از منوی Send to ، گزینه ی E-mail را انتخاب کنید.3. انتخاب Format ، Sort ، HTML ، Text .4. وارد کردن آدرس اینترنتی به همراه یک پیغام.5.کلیک  بر رویMail . با استفاده از NCBI می توان به طوراتوماتیک جدیدترین جستجوها را در ایمیل دریافت کرد.  در هر ایمیل می توان حداکثر 500 مقاله را فرستاد.  اگر HTML(صفحات اینترنتی با فرمت HTML باز می شوند.) را انتخاب کنید ، در ایمیل صفحه ی اصلی Pubmed ظاهر می شود؛ بنابراین به راحتی می توان به قسمت های Link Out ، Related Articles و سایر قسمت ها نیز دسترسی پیدا کرد. 

اسلاید 20:  نشان دادن جزئیات جستجو(Details) Pubmed ممکن است اصطلاحات کلیدی را تغییر دهد و یا اصطلاح دیگری را به اصطلاحات اصلی اضافه کند.برای مشاهده تر جمه ی دقیق لغات در Pubmed از گزینه ی Details استفاده کنید.برای ویرایش کردن آنچه که درترجمه ی در خود ((Query Translation آمده ، به راحتی می توان لغاتی را حذف و یا اضافه کرد. Result تعداد کل مقالات مر تبط را نشان می دهد. Translation نشان می دهد هر لغت دقیقاً چگونه تر جمه شده است.User Query لغاتی را که کاربر وارد کرده به همراه خطاهای لغات کلیدی نشان می دهد. 

اسلاید 21: کوتاه کردن لغات مورد جستجو  برای جستجو ی تمام مختلف یک لغت که با لغتی خاص آغاز می شوند ، می توان از علامت ستاره * بعد از لغت اصلی استفاده کرد. مثال:therap*  Pubmed به دنبال حداکثر 600 مقاله ی مرتبط با لغت اصلی می گردد. اما اگر نتایج فراتر از 600 مقاله باشد، بر روی صفحه ی نتایج یکاخطار((warning ظاهر می شود که در این صورت باید لغت یا عبارت را اختصاصی تر کرد. لغاتی که به این شکل وارد می شوند به هیج وجه به عنوان لغت Mesh در نظر گرفته نمی شوند.

اسلاید 22: پیشینه (History)  جستجوهایی که در مدت 8 ساعت گذشته توسط  کاربر صورت گرفته ، به طور اتوماتیک در صفحه ی  Historyذخیره می شوند. البته اگر کاربر در این مدت اتصال خود را از اینترنت قطع کند، مطالب ذخیره شده حذف خواهند شد. 1. روی History کلیک کنید.2.  با استفاده از عملگرهای  AND ، OR و NOT نتایج جستجو را در جعبه ی جستجو وارد کنید.3.می توانید لغات کلیدی جدیدی را هم اضافه کنید.4. با فشار دادن Enter یک جستجو توأم صورت می پذیرد . 

اسلاید 23: با کلیک کردن روی هریک از نتایج در history یک منوی جدید باز می شود که شامل عملگرهای AND ، OR و NOT است ؛ همچنین: برای حذف کردن نتیجه از HistoryDelete برای نشان دادن نتیجهGoبرای نشان دادن جزئیات جستجوDetails ذخیره در فضای مجازی NCBISave in my NCBI وجود دارد. برای پاک کردن تمام History  از دکمه ی clear استفاده کنید. نتایج جدیدتر ، بالاتر از نتایج قدیمی تر قرار می گیرند. حداکثر تعداد نتیجه ی ذخیره شده درپاب مد، 100 عدد است. اگر نتایج بیشتر از 100 عدد بشود به طور خودبه خودی نتایج قدیمی تر از صفحه ی History پاک می شود.

اسلاید 24: نمایه/پیش نمایش (Preview/Index)کلیک بر روی  Preview/Index 2. انتخاب فیلد جستجو در قسمت All fields در انتهای صفحه 3. وارد کردن لغات کلیدی و یا حتی خالی گذاشتن جعبه ی جستجو4. کلیک بر روی Index 5. یک لیست کامل از لغات کلیدی در صفحه ظاهر می شود که به ترتیب حروف الفبایی مرتب شده اند.6. حالا می  توان یک لغت یا مجموعی از لغات را با نگه داشتن دکمه ی Ctrl انتخاب کرد.7. وارد کردن عبارات بیشتر در صورت نیاز.8. Goقبل از دیدن صفحه ی نتایج می توان با کلیک بر روی Preview تعداد نتایج را مشاهده کرد.صفحه ی Preview/Index سه نتیجه ی آخر را از قسمت History انتخاب و نمایش می دهد.

اسلاید 25: Advanced search:

اسلاید 26: Limits:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29: Attention:

اسلاید 30: Links:

اسلاید 31: Cited Articles:

اسلاید 32: Pubmed:

اسلاید 33: Tabbed list journal:

اسلاید 34:

اسلاید 35: Symbol

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39: Linking: Corrected Articles

اسلاید 40: PMC News mail list

اسلاید 41: Subscribing to PMC-News

اسلاید 42: To unsubscribe from PMC-News

اسلاید 43: PMC Back Issue Digitization Project

اسلاید 44: More Information براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد بر روي عبارت َAbout PMC در Home Page كليك كرده يا با نشاني Pubmedcentral@nih.gov مكاتبه كنيد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید