صفحه 1:

صفحه 2:
خب ۱7 سم ازادى درأ دين

صفحه 3:
خب ۱7 مقدمه #بحث آزاد است. ©لزوما به یک نتيجه واحد نخواهیم رسید.

صفحه 4:
#با توجه ‎al ay‏ لا اکراه فی الدین (بقره 256) در پذیرش دين اكراهى نيست اما: 1. امر به معروف و نهى از منكر واجب است. 2. جهاد با كفار واجب است. 3. عذاب اخروى براى كسانى كه دين حق را انتخاب نكرده و كافر شده اند. 4. عذاب دنيوى براى مرتد از دين اسلام كه اعدام مى

صفحه 5:
خب ۱7 ازادى در انتخاب دين © دو مقدمه: #یک. منظور از آزادی: *- آزادی تکوینی نیست چون اختیار ذاتی انسان بدیهی است. - آزادی تشریعی است یعنی با توجه به اوامر الهی آیا ما در پذیرش دین آزاد هستیم یا مجبور؟ 38 منظور از دین: + همه اذیان حون پلور اشنم ‎Saal Jel Mar 6 Mae‏ ‎a abe‏ دليل اجتماع نقیضین نقلا:و مَنْ يِب بیغ غیْر الاشلام دیناً قلن يُقْبَلَ مِنْهُ و هُوَ في 8531 ‎Be‏ ‎Sia JOB) pata‏ 6- بلکه دین یک دین خی است به اسم اسلام.

صفحه 6:
ازادى در انتخاب دين #تلقی دنیای غرب (بعد از رنسانس) و روشنفکران غربزده: © عمل بد کلیسا در قرون وسطا (1000سال) #سکولاریسم: دین و هر گونه امور غیبی از ساحت زندگی جداست. *#پوزیتیوسم: فقط تجربه معرفت زا است.(نفی وحی و عقل و شهود) #امانیسم: انسان محور همه چیز است. #لیبرالیسم: انسان دز آمور فردی آراد آزاد است. #دموکراسی: انسان در امور اجتماعی آزادیش محدود به آزادی دیگران است. #تسامح و تساهل: حق هیچ گونه تذکری نسبت به دیگری نیست. *پلورالیسم: حقابیت همه اذیان و تجات آنها در قيامت نسبیت در اخلاق: همان خوب است که سلیقه من تعیین کند.

صفحه 7:
۱7 rl << peel #مفهوم آزادی؟ *آزادی یعنی نبود مانع © مانع بودن مانع بستكى به هدف دارد. #يس آزادى يعنى نبودن مانع در راه هدف #لذا آزادی دارای دو رکن است: © تسليم به هدف © عصيان در برابر مانع #هدف چیست؟ *بهتر شدن, بینهایت, در همه زمینه ها كمال #نتیجه: آزادی یعنی نبود مانع در راه كمال

صفحه 8:
اص سس ازادی # کمال مطلق: خدا * مانع: غیر خدط #آزادى - قولوا لا اله الله تفلحواء < رستگاری< رستن< رها شدن تبیین فلسفی: خدا خود عالی ماست و تسلیم او شدن, تسلیم خود شدن است ‎weal walle af‏ 1 2 ‎LEH of 38 yl 5‏ مِنَ القيّ قم بَكْفْرْ بالطّاعوت و يُؤْمِنْ باللّهِ الْغژوة وی لا الفصام لها و ال ‎Bile Som‏ (256)بقره #*من از آن روز که دریند توام آزادم. پادشاهم که به دست تو اسر افتادم * حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی. من از آن روز که دربند توام آزادم # قفس گشودي ام و اختیار بخشيدي! همین که از قفست پر زدم زمین خوردم.

صفحه 9:
#تبیین رابطه آزادی انسان با لااکراه فی الدین: #یک: آزادی یعنی نبود مانع در راه کمال #دو: گوهر اصلی دین توحید است یعنی همان كمال مطلق #سه: كمال وقتى واقعا کمال است که اختیاری باشد و ایمان به خدا وقتی اجباری باشد اصلا ایمان نیست. #بنابراین لا اکراه فی الدین یعنی: #دین اصلا قابلیت اجبار ندارد نه اينکه در دین اجبار نکن!

صفحه 10:
#رابطه لا اکراه فی الدین با امر به معروف و نهی از منکر! #تفکیک بین آزادی فکر و آزادی عقیده #آزادی فکربله! ۴آزادی عقیده ناشی از تفکر بله! ۴آزادی عقیده ناشی از غیر تفکر خیر!!! #عقیده هر کس حتی برای خودش هم محترم نیست!! #نقد کار کوروش و ملکه الیزابت #کار حضرت ابراهیم علیه السلام

صفحه 11:
#رابطه لااکره قی الذین با جهاد © فقط جهاد دفاعی مشروع است: #دفاع از حق #خود یا دیگری, مال, جان, آبرو, آزادی , دین , توحید, ملاس و1 #جهاد آرادببخش در اسلام مشروع است: ‎a5] lo 5°‏ باون في سَبيلٍ الله و الْمُسْتَصَْفِينَ من ارجا و اساء و ولدان ال لون نا آشرخنا من جده الق لام ال و شل لنا من للك و ‎SIT So‏ تصيراً (75)نسا ‎

صفحه 12:
#رابطه لا اکراه فی الدین با مجازات اخروی مجازات ها: قراردادی عمل و نتيجه عين ‎oe‏ [ وم تچ کل تفس ما عولت من ‎gobs ofS‏ و ما ‎Ge Get‏ سَوء تَوَد لؤان بينها و بَيتَةُ أقدا 3 ‎aul‏ 5 رف پالعباد (30)آل عمران ‎(7) 853 133 955 lade “labs p05

صفحه 13:
#رابطه لا اکراه فی الدین با ارتداد. ممنوعیت نشر کتب ‎ose ie alle‏ #ارتداد جرم سیاسی - اجتماعی است نه جرم عقیدتی #بنابراین اگر کسی از دین برگردد و حتی تبلیغ در مراکز علمی بکند استقبال میشود, #کرسی های آزاد اندیشی #ارتداد برگشت از ضروریات است وگرنه در مسائل ظنی هیچ اشکالی ندارد که نظر خود را مطرح کند.

صفحه 14:
9اه فیها سْْحاتك اللْهُمّ و تَحِيَتُهُمْ فيها سَلامٌ ‎Sella ables jl‏ از ‎A eee‏ (10)یونس

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان