دارای 15 اسلاید

nothadi

15 صفحه
622 بازدید
14 شهریور 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
دام س مم3 حشدده 1 لندريافت عبار تلستتاز نوعو مادكى) برلعادرلكوقايع به گونهلی‌خاصبر لساس‌تجاربقبلی آزمون 40.8.1 در سال 496 توسط کریستینا ‎Wey) G2 GI 5 (Chrpir Dorm)‏ روسی() روانپزشکان آمریکایی تهبه شده است. مواد اين آزمون شامل (0© تصوير است كه به كروههاى دمتايى تقسيم می‌شوند. معنا و مفهوم اين تصاویر مبهم بوده» با شرايطى به آزمایش شونده معرفی می‌شوند و از او می‌خواهند تا داستانی درباره هر یک از آن‌ها بیان کند. بعضی از کارت‌ها به کودکان» برخی به زنان و پاره‌ای دیگر به مردان اختصاص دارد. آزمون اندریافت موضوع؛ بر اين فرضیه مبتتی است که آزمودنی خود را با قهرمان اصلی داستانی كه می‌سازد همانند ‎Se‏

صفحه 3:
در اجرای آزمون» به آزمودنی می‌گویند «من چند تصویر به شما نشان می‌دهم. می‌خواهم درباره هر تصوير داستانی برایم بگویی. به من بگو چه رویدادهایی اين داستان را به وجود آورده» هم اکنون چه چیزی در داستان اتفاق افتاده است. قهرمانان داستان چه فکر می‌کنند و چه احساسی دارند و سرلنجام داستان چه خواهد شد؟». نیز به آزمودنی گفته می‌شود که برای گفتن داستان هر کارت تقریبا 0 دقیقه فرصت دارد. در طرح اولیه آزمون؛ 600 کارت در دو جلسه یک ساعتی(در هر جلسه (10) کارت) اجرا می‌شد. اما در عمل؛ معمولا در مورد هر آزمودنی 40 تا 46 کارت اجرا می‌شود.

صفحه 4:
آزمایش‌کننده باید تمام گفته‌های آزمودنی را کلمه به کلمه یادداشت کند. آزمایش‌کننده لازم است زمان واکنش آزمودنی(فاصله زمانی بین ارايه كارت به آزمودنی و نخستین پاسخ وی) را نیز اندازه‌گیری و ثبت کند. از روی زمان واکنش می‌توان مشخص کرد که آزمودنی در کدام یک از کارت‌ها مشکل داشته است. چون هر کارت برای فراخوانی موضوع‌ها, نیازها و تعارض‌های خاص خود طراحی شده است. زمان واکنش طولانی و غیرعادی ممکن است بیان‌گر مساله خاصی باشد. آزمایش‌کننده ماهر, از داستان‌ها, نیازهاء هیجان‌ها, احساسات. عقده‌ها, تعارض‌ها و فشارهای پپرونی آزمودنی که او را آزار مذهند, اطلاعاتی به دست می‌آورد.

صفحه 5:
در مورد آزمون ۳.0.۳ نظام‌های نمره‌گذاری و تفاسیر گوناگونی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو گروه تفسیر کمی و کیفی طبقه‌ندی کرد. تفسیر کمی آزمون» کمتر مورد پذیرش عام قرار گرفته است. به سبب پیچیدگی و وقتكير بودن روش‌های کمی تفسیر آزمون» اغلب روان‌شناسانی که ۱.97 را به کار می‌برند روش تفسیر کیفی را ترجیح می‌دهند. تقریبا در همه روش‌های تقسیر آزمون؛ قیرمانان» نیازها» فشارهای محیطی, موضوع‌ها و نتایج مورد توجه قرار می‌گیرند.

صفحه 6:
قهرمان, چهره‌ای در داستان است که ظاهرا آزمودنی با وی همانندسازی می‌کند. چهره‌ای که به گوینده داستان سباهت بیشتری دارد: به عنوان قهرمان در نظر گرقته می‌شود. انگیزه‌ها و نیازهای قهرمان اهمیت خاصی دارند. در بیشتر روش‌های تفسیر از جمله در تفسیر ارایه شده توسط موری, شدت, تداوم و فراوانی هر یک از تبازها به عتوان شاحص‌هایی برای اهمیت داشتن و مربوط بودن نیازها در نظر گرفته می‌شوند. اصطلاح *فشار کارجی

صفحه 7:
در تفسیر .0.60" به نیروهای محیطی که در ارضای نیازها مشکل ایجاد می‌کنند یا ارضای نیازها را تسهیل می‌کنند گفته می‌شود. براى تعيين اهمیت نسبی این نیروها باید به عواملی مانند فراوانی» شدت و تداوم توجه شود. به نظر بعضی از متخصصان, قسمتی از ياسخها یا نشانه‌ها در آزمون 69,/۳./ نشان‌گر برخی اختلال‌های روانی است. به عنوان مثال؛ کندی یا درنگ طولانی در پاسخ دادن به تصاویر ممکن است نشانه افسردگی باشد. این‌که آزمودنی‌های مختلف به یک تصویر پاسخ‌های متفاوت می‌دهند نشانه ارزش بالقوه آزمون ۳.۰ برای شناخضت خصایص شخصیتی است.

صفحه 8:
بر اساس نظریه شخصیتی هنری ۳.69.۲ همانند آزمون “0.09.1 آزمون اددج را)توسط بلاك ,(0.() موری ساخته شده است. تدوین آزمون انجام شد. در اين آزمون به جای تصاویر انسان از تصویرهای (040) حیوانات استفاده شده است. زيرا به نظر بلاک» کودکان با حیوانات بهتر شامل 40 کارت است که روی .09).<) می‌توانند همانندسازی کنند. آزمون هر کارت تصویرهایی از حیوانات دیده می‌شود. کارت یکی پس از دیگری به کودک ارایه شده و از او خواسته می‌شود که برای هر تصویر داستانی بسازد. او باید آن‌چه را که هم اکنون در صحنه داستان می‌گذرد توضیح داده و بگوید که قبل از آن‌چه که اکنون در جریان است چه چیزی اتفاق افتاده است و پایان یا نتیجه داستان چه خواهد شد

صفحه 9:
یک مشکل در تعیین اعتبار, به تنوع گسترده بین داستان‌های مختلف مربوط است. اگر ارزشیابان بخواهند همسانی درونی 40.0.1 را تعيين كنند با اين مشكل روبه‌رو می‌شوند که کارت‌های مختلف با يكديكر قابل مقایسه نیستند. ۲ بازنگری‌های انجام شده درباره روایی تغییرپذیری زیادی را نشان داده است. طرفداران آزمون در اين مورد اصطلاح‌هایی مانند ارتباطهای "چشم‌گیر" و "قوی" را به کار می‌برند. در حالی که منتقدان گفته‌اند "تقریبا فاقد روایی" است. بخشی از علت این امر ممکن است به تفسیرهای متفاوت داده‌ها مربوط باشد. یکی از عواملی که ممکن است به توجیه تفاوت‌های موجود بین نتایج اين مطالعه‌ها کمک کند

صفحه 10:
اين است كه معلوم شده است ‎40.09.1١‏ نسبت به اثرهای ناشی از دستور عمل اجرا حساس است. بنابراین می‌توان چذ كرفت كه بخشی از تفاوت‌های گسترده موجود بین یافته‌های مطالعات مختلف احتمالا از تفاوت‌های جزیی بین دستور عمل‌ها ناشی شده است. یکی از مشکلات عمده برای تعیین روایی ملاکی» مشخص كردن ملاک‌های خارجی مورد توافق است. مساله مهم در تفسیر فهمیدن معنای ضمنی ۳.69./۰/ مطالعات روایی ملاکی درباره ۲ سطوح مختلف تفسیر است. آزمون‌های فرافکنی مانند در درجه نخست» زندگی درونی و نمادگری خصوصی شخص(زندگی تخیلی درونی) را مورد سنجش قرار می‌دهند. به انگیزه‌ها و موضوعات زمینه‌سازی را ,۲.69 »همین خاطر اندازه‌گیری کرده است که لز نظر زیستی و ناهشیارانه به شخص مرتبط است و بر رفتارهای دراز مدت تاثير می‌گذارند

صفحه 11:
این است که معلوم شده است ۳.60.0/ نسبت به آثرهای ناشی از دستور عمل اجرا حساس است. بنابراین مىتوان جنين نتيجه كرفت كه بخشی از اوتهاى كسترده موجود بين يافتههاى مطالعات مختلف احتمالا از تفاوتهاى جزيى بين دستور عملها ناشى شده است. یکی از مشکلات عمده برای تعیین رولیی ملاکی» مشخص کردن ملاک‌های خارجی مورد توافق است. مساله مهم در تفسیر مطالعات روایی ملاکی درباره .7.0 فهمیدن معنای ضمنی سطوح مختلف تفسیر است. آزمون‌های فرافکنی مانند ,0.0 در درجه نخست؛ زندگی درونی و نمادگری خصوصی شخص(زندگی تخیلی درونی) را مورد سنجش قرلر می‌دهند. به همین خاطرء ‎1.0.1١‏ انكيزهها و موضوعات زمینه‌سازی را اندازه‌گیری کرده است که از نظر زیستی و ناهشیارانه به شخص مرتبط است و بر رفتارهای دراز مدت تاثیر می‌گذارن.[0]

صفحه 12:

صفحه 13:
اين آزمون در اصل از محیطی علمی - انسانی برخواسته است. در صف هیچ یک از مکاتب فکری خاص قرلر ندارد؛ بنابراین می‌توان بر اساس نظریه‌های مختلف آن را مورد تفسیر قرار داد. ‎DOD ©‏ - ممکن است مانع مقاومت هشیارانه آزمودنی شود و در ‏نتيجه؛ مطالبی را بیان کند که ممکن است به روش مستقیم آن‌ها را آشکار نسازد. ‎

صفحه 14:
معمولا تعیین همسانی درونی و اعتبار بازآزمایی ن همواره با مشکل روبه‌رو بوده است. ‎-O‏ عموما فاقد داده‌های هنجاری مناسب است که در نتیجه متخصصان بالینی اغلب برای تفسیر پاسخ‌ها ناگزیر به تجارب بالینی تکیه دارند. ‏اگرچه آزمون ۸.60.0" بالقوه یک آزمون چندبعدی است» اما خودبسنده ‏نیست و برخی از مولفان تاکید کرده‌اند که .0)./ فقط در صورتی بهترین نتایج را به دست می‌دهد که همراه با یک مجموعه آزمون و یا به عنوان نوعی از مصاحبه ساخت‌دار به کار 4 این آزمون نياز به آموزش گسترده و زیاد برای یادگیری کامل فنون مربوط به آن دارد و از نظر زمان لازم برای اجرا و نمره‌گذاری مقرون به صرفه نیست. ‏©- آخرین مشکلی که درباره 6.0.۲ صادق است. ذهنی بودن نمره‌گذاری و روش‌های تفسیر آن است ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
مریم تقی پورگلی جان شماره دانشجوی 890134968 درس آرزشیابی شخصیت استاد:خانم دکترمپرزایی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان