پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آزمون تصویر آدمک گودیناف

azmoone_goodinaf

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمون تصویر آدمک گودیناف”

آزمون تصویر آدمک گودیناف

اسلاید 1: http://aramis2012.mihanblog.com/

اسلاید 2: هم به صورت فردی هم به صورت گروهی انجام می شود . با علامت اختصاری G-HDT نشان داده می شود . با آسانترین روش و با صرف کمترین وقت و هزینه قابل اجرا است . ابزار اجرای آزمون یک برگ کاغذ بی خط و یک مداد است . یک کاغذ سفید A4 ، یک مداد و یک مداد پاکن در اختیار آزمودنی گذاشته می شود . از آزمودنی خواسته می شود تصویر کامل یک مرد را بکشد . آزمودنی باید تا انجا که می تواند نقاشی خوبی بکشد . این آزمون برای نخستین بار در 1926 توسط گودیناف طراحی شد . با استفاده از این آزمون گودیناف سن عقلی و هوشبهر آزمودنی را محاسبه می کرد . به نظر سازندگان آزمون بین سن کودک و رشد عقلی یا توانایی های ذهنی آنها رابطه وجود دارد . برای هر یک از اجزای تصویر در صورتی که کشیده شده باشد یک نمره داده می شود . برای هر یک از اجزای تصویر در صورتی که کشیده نشده باشد صفر نمره داده می شود .

اسلاید 3: روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها از 51 تجاوز نمی کند . با استفاده از جدول مخصوص – نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100 × سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید . سن تقویمی

اسلاید 4: 1) طرح سر : طرح سر به هر شکلی که نشان داده شود .اگر اجزای صورت کشیده شود ، اما طرح سر وجود نداشته باشد ، نمره ای نمی گیرد .2) پاها : در نقاشیهای رو به رو باید دو پا ، اما در نقاشیهای نیمرخ یک یا دو پا کشیده شده باشد .3) بازوها : بازوها اگر به تنه نچسبند نمره می گیرد . اما اگر فقط انگشتها به تنه چسبیده باشند و نشانه ای از ساعد و بازو دیده نشود نمره نمی گیرد . اگر انگشتان دست جدای از تنه رسم شوند و بین محل اتصال انگشتان به کف دست و تنه فاصله باشد حتی اگر خط بازو نشان داده نشود نمره می گیرد .4) تنه : به هر شکلی که نشان داده شود نمره می گیرد ، خواه با خط و خواه به صورت دو بعدی نشان داده باشد .5) ابعاد تنه : در صورتی که طول تنه بیشتر از عرض آن باشد یک نمره به آن تعلق می گیرد .

اسلاید 5: 6) شانه ها : شانه ها باید به طور مشخص نشان داده شده باشد . در نمره گذاری شانه باید دقت و سخت گیری نشان داد .7) اتصال بازوها و پاها به تنه : بازوها و پاها باید به تنه چسبیده باشند . اگر تنه کشیده نشده باشد ، برای این ماده نمره داده نمی شود . اتصال بازوها و پاها به هر نقطه ای از تنه نمره نمی گیرد .8) اتصال صحیح بازوها و پا ها به تنه : برای نمره گذاری این قسمت باید دقت کرد که پاها و بازوها به محل صحیح تنه متصل شده باشند . 9) گردن : گردن باید به طور مشخص نشان داده شده باشد . اگر سر به تنه چسبیده شده باشد بابت گردن نمره نمی گیرد .

اسلاید 6: 10) خط طرح گردن : خط طرح گردن باید ادامه طرح سر ، یا طرح تنه و یا هر دو باشد . سه تصویر که زیر آنها علامت + گذاشته شده است برای ماده 10 نمره می گیرند . تصویری که زیر آنها علامت منفی - گذاشته شده است نمره نمی گیرند .11) چشمها : باید یک یا دو چشم نشان داده شده باشد .

اسلاید 7: 12) بینی : بینی به هر شکلی که نشان داده شده باشد نمره می گیرد .13) دهان : دهان به هر شکلی که نشان داده شده باشد نمره می گیرد .14) بینی و دهان دو بعدی : بینی و دهان در هر دو باید به صورت دو بعدی نشان داده شود ؛ هر دو لب باید کشیده شده باشد . 15) حفره های بینی : حفره های بینی باید در تصویر نشان داده شده باشد .16) مو (1) : مو به هر شکلی در سر نشان داده شده باشد نمره می گیرد .17) مو (2) : برای ماده 17 وقتی نمره داده می شود که هر سه ملاک زیر وجود داشته باشد :(1) طرح یا خط سر از داخل مو دیده نشود .(2) مو به صورت خط خطی کردن و ناشیانه کشیده نشده باشد .(3) مقدار مو از محیط دایره سر بیشتر باشد .

اسلاید 8: 18) لباس (1) : هر نشانه ای از لباس مانند ستون عمودی دکمه ها روی تنه ، کلاه ، و مانند اینها نمره می گیرد .19) لباس (2) : دست کم دو تیکه لباس کشیده شده باشد ، به شرطی که اعضای بدن زیر لباس دیده نشود .20) لباس (3) : آستینها و شلوار نشان داده شده و هیچ بخشی از اعضای بدن از زیر لباس دیده نشود .21) لباس (4) : دست کم 4 تیکه لباس کشیده شده باشد ، مثل پیراهن ، شلوار ، کفش ، کلاه .22) لباس (5) : مدل لباس کامل بوده و عدم تناسب در آن دیده نشود . برای مثال : اگر شلوار از نوع لباس غیر نظامی ولی بلوز از نوع لباس نظامی باشد نمره نمی گیرد .23) انگشتان دست : انگشت دست باید نشان داده شده باشد و تعداد آن نباید از سه انگشت کمتر باشد . اگر دو دست کشیده شده باشد باید در هر دوی آنها انگشتان وجود داشته باشند .24) تعداد انگشتان دست : تعداد انگشتان باید درست باشد ( 5 انگشت ) . اگر هر دو دست کشیده شده است ، باید تعداد انگشتان در هر دو دست درست باشد .

اسلاید 9: 25) جزئیات انگشتان دست : انگشتان دست باید به صورت دو بعدی نشان داده شده و طول آنها بیشتر از عرض آنها باشد .26) انگشت شست : انگشت شست باید مقابل چهار انگشت دیگر دست قرار گرفته کاملا مشخص باشد . در نمره گذاری این ماده باید دقت و سخت گیری شود .27) کف یا پنجه دست : کف یا پنجه دست باید متمایز از انگشتان و مچ دست و یا ساعد نشان داده شده باشد .28) مفصلهای بازو : باید آرنج ، شانه ، و یا هر دو به وضوح نشان داده شده باشد .29) مفصلهای پا: زانو ، تهیگاه ، و یا هر دو باید نشان داده شده باشد .30) نسبت سر به تنه : مساحت سر نباید بیش از1/2و کمتر از 1/10 مساحت تنه باشد .31) اندازه بازوها : طول بازوها باید برابر طول تنه و یا اندکی بیش از آن باشد . بازوها نباید تا زانوی پاها برسند .

اسلاید 10: 32) طول پاها : طول پاها نباید از طول تنه کمتر و از دو برابر طول تنه بیشتر باشد .33) پنجه پا : به هر شکلی که از مچ یا ساق پا متمایز باشد . مانند شکلهای زیر : 34) بازوها و پاهای دو بعدی : بازوها و پاها هر دو در بعدی نشان داده شوند .35) پاشنه پا : پاشنه پا باید به طور مشخص نشان داده شده باشد .36) گوشها (1) : در نقاشیهای رو به رو دو گوش و در نقاشی های نیمرخ یک گوش نشان داده شود .37) گوشها (2) : گوشها باید در محل درست به سر چسبیده شده و بعد عمودی آنها بیشتر از بعد افقی باشد .

اسلاید 11: 38) اجزای چشم (1) : ابروها ، مژه ها و یا هر دو نشان داده شده باشند .39) اجزای چشم (2) : مردمک چشم کشیده شده باشد .اگر دو چشم کشیده شده است ، هر دو باید دارای مردمک باشند .40) اجزای چشم (3) : طول افقی چشم باید بیش از طول عمودی آن باشد و اگر دو چشم کشیده شده است ، این نسبت در هر دو باید رعایت شده باشد .41) نگاه : در چشم ها باید حالت نگاه کردن مشخص شده باشد . در نقاشیهای رو به رو مردمک دو چشم نباید همگرا یا واگرا باشند .

اسلاید 12: در تصویر های 1 و 2 مردمک به ترتیب همگرا و واگرا کشیده شده اند که نمره نمی گیرند . در تصویر 3 چشمها حالت نگاه را نشان می دهند . در تصویر های نیمرخ اگر یک چشم کشیده شده است ، مردمک باید جلوی چشم قرار گیرد ، نه در وسط چشم

اسلاید 13: 42) چانه و پیشانی : چانه و پیشانی هر دو باید نشان داده شده باشد تا نمره بگیرد . در این مورد باید چشم و دهان هر دو کشیده شده باشند . باید بین قسمت بالای چشمها و موی سر فاصله ای به عنوان پیشانی و در پایین دهان فاله ای به عنوان چانه به طور مشخص قابل مشاهده باشد . در نمره گذاری این ماده باید دقت و سخت گیری شود .43) خط چانه : خط چانه ، باید به وضوح از لب پایین مشخص شده باشد . مثال :

اسلاید 14: 44) نیمرخ (1) : اگر تصویر به صورت نیمرخ کشیده شده باشد به شرطی که بیش از یک مورد از اشتباههای زیر در ان دیده نشود ، یک نمره می گیرد : دیده شدن یکی از نقاط بدن که معمولا نباید در نقاشیهای نیمرخ دیده شود ، مانند بیرون بودن قسمتی از تنه در پشت بازو . پاها به صورت نیمرخ کشیده نشده باشد ، در تصاویر نیمرخ واقعی دست کم قسمت بالای یکی از دو پا به وسیله پای دیگر پوشانده می شود . اتصال بازوها به پشت طرح تنه و کشیده شدن آنها در سمت جلو .45) نیمرخ (2) : نقاشی باید نیمرخ کامل و واقعی بوده و هیچ یک از اشتباههای بالا را نداشته باشد . هیچ یک از قسمت های بدن که معمولا در تصاویر نیمرخ دیده نمی شود نباید در تصویر مشاهده شود . در نمره گذاری این ماده اگر شکل چشم کاملا نیمرخ نباشد اشکالی ندارد .

اسلاید 15: 46) هماهنگی حرکتی (1) : خطوط باید به خوبی به هم وصل شده باشند .در محل اتصالها نباید یک خط از خط دیگر عبور کند و یا بین انتهای خطها فاصله باشد .در نمره گذاری این قسمت به اتصالهای اصلی توجه شود و از اتصالهای جزئی صرف نظر شود .47) هماهنگی حرکتی (2) : در این قسمت باید در همه قسمتهای نقاشی اتصالهای بدون اشکال باشد .خطوط بیاد محکم و هموار و بدون لرزش کشیده شده باشند .در نمره گذاری این ماده باید دقت و سخت گیری شود .48) هماهنگی حرکتی (3) : در طرح سر نباید ناهماهنگی دیده شود .طرح سر نباید دایره و یا بیضی کامل باشد .49) هماهنگی حرکتی (4) : طرح تنه نباید به شکل مستطیل یا بیضی باشد . بلکه طرح تنه باید با طرح طبیعی تنه هماهنگ باشد .

اسلاید 16: 50) هماهنگی حرکتی (5) : بازوها و پاها هر دو دو بعدی بوده ، بین آنها هماهنگی برقرار باشد و به شکل طبیعی بازوها و پاهای انسان شباهت کافی داشته باشد .51) هماهنگی حرکتی (6) : چشمها ، دهان ، و بینی همه باید دو بعدی کشیده شوند . بین اعضای صورت تقارن وجود داشته و عدم هماهنگی در آنها وجود نداشته باشد .

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید