سرگرمی و طنزسایرسایر

آزمون هوشی آر.بی.کتل

صفحه 1:
سس بسک Sa ©

صفحه 2:
http:// /aramis2012 mihanblog.com

صفحه 3:
برای کودکان ۸ تا ۰۱۳ برای بززکسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از ۵۰ سال دارند 6

صفحه 4:
a a a بر خلاف مقیاس های ۲ و ۳ تا اندازه ای به فرهنگ وایسته است و اين امر نشان می دهد كه مولف . از ابتدا به اين فكر بوده است که جبع آوری تعدادی سوال که هم بتواند دقت . ادراک و سایر توانییهای کودکان ۴ تا ۸ ساله را اندازه بگیرد و هم عامل فرهنگ را به کلی کنار یگذارد کار آسانی نیست . با اين همه . چهار خرده آزمون ۲-۱- ۸-۳ از دخالت عامل فرهنگی خیلی دور هستند .بناراین . می توان انها را در گروه جداگانه ای قرار داد .این خرده آزمون ها بر اساس تحقیقات انجامگرفته دراه ۱۸ نوع کاملامفاوت خرده آزمون های بینه . مرل پالر و سای مقیاس ها مربوط یه تا ۸ سله ها به وجود آمده است . کل زمان اجرای آزمون بین ۴۰ تا ۶۰ دقیفه خواهد بود . بر اساس همین تحقیقات , سعی کرده اند خرده آزمون هایی فراهم آورند که :

صفحه 5:

صفحه 6:
رده آزمون ها . تعداد سوالات و زمان لازم براى اجراى هر يك از آنها ‘yal la) ‏تقریبا ۳ دقیقه‎ ‏تقری ۱ دقیقه‎ تقریبا ۷/۵ دقيقه تقربا ۱/۵ دقیقه تقریا ۴ دقیقه تقریا ۱/۵ دقیته تقریبا ۷/۵ دقیقه تقریا ۲ دقیقه زمان کل ۲۷ دقیقه تعداد سوالات. w ۳ ۳ ۳ 00 ۳ ۳ ۳ نمره کامل ۰ ‎٩4‏ فرده آزمون ها مانشین سازی طبقه پدی مازها تداعی اسامی اشیا اجرای دستورات نقاشیهای غیر عادی معماها تشابهات ayy

صفحه 7:
نام و نام خانوادگی ينبب سن و پایه تحصیلات آدرس محل سکونت یا تحصیل :.. مشاهدات مهم به هلگام امرای آزمون | نمره CA) ‏سن تقويمى‎ .. ( MA) Jie ‎gels‏ اسامی - اشیا اجراى دستورات. نقاشيماى غير عادى ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
* _آزماینده به آزمودنی می گوید : ( به ۶ تصویر بالای صفحه نگاه کن . یک توب و در زیر آن یک حلقه می بینی ؛ بعد يك ير پرنده و در زیر آن یک خط دیده می شود ؛ آتگاه یک برج کلیسا و در زیر آن یک خط عمودی وجود دارد ؛ شکل . بعدی یک جرخ و در زیر ان یک نقطه سیاه است ؛ شکل پنجم . آسیاب بادی را به یک ضریدر در زیر آن نشان می دهد : آخرین شکل . عبارت است از یک صندلی و در زیر آن خطی به شکل آرنج است ** حال از تومی خواهم که تصاویر پیین اين خط را نگاه کنی و در زیر هر یک از آنها همان علامت را بگذاری که در بلا دید بعد از علامت گذاری زیر هر تصویر ۵ ثانیه به آزمودنی استراحت می دهیم ** پس از ۸۰ ثانیه . آزماینده می گوید : وقت تمام است و مداد را بگذار زمین .

صفحه 9:

صفحه 10:
ee |-ontehhoh— ۲ 5 9 ): | - 9-8 ۷ ۱۸ 95-8

صفحه 11:
آزمايتده مى كويد : (( رديف بالارا ثكاه كن . بنج شكل مى بينى ‎٠‏ يكى با بقيه جور نيست . مى توانى آن را نشان دهی ؟ بلى شكل سمت جب . جرا ؟ بريا ائكة همه سفيد فستند اما آن سياه است . بس غطى زير آن بکش. * حال . ردیف دوم را نگاه کن . باز هم پنج شکل می بینی . يكى از اينها با بقيه جور نيست . مى توانى يكويى كدام است ؟ در صورت شکست . آزماینده می گوید : شکل دوم از سمت چپ , زیرا بقیه آدمکها سرو پا دارند اما این یکی نه سر دارد و نه پا . پس روی آن خط بکش ( ۵ ثانیه استراحت ). * حلا از ردیف سوم شروع کن . در هر رديف . روی شکلی که یا قیه جور نیست خط بکش )۰1

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
۶ | © © © © ©

صفحه 16:
*_ آزماینده به طرح بالا اشاره می کند و چنین توضیح می دهد :(( به اين موش نگاه کن . او به دنبال پنیری می گردد که این طرف قرار دارد . می بینی که در مسیر موش جعبه های کوچکی گذاشته اند . خطوط موجود در اين جعبه ها دیوار های داخل آنهاست . موش باید از لابه لای دیوار ها عبور کند و خود را به پنیر برساند . او نمی تواند از بالای خطوط بپرد زیرا . همان طور که گفتیم ‏ ایتها دیوار است . اين خط مسیری را تشان می دهد که موش طی کرده است تا به پتیر برسد . او دیوار ها را دور زد . مسیر های بین انها را دنبال کرده اس . خوب . اینک موش دیگری که می خواهد به بنیر برسد لازم است که او از تمام جعبه ها عبور کند . همان طور که گفتیم .او نباید از بالای خطوط پپرد . مدادت را بردار و خط کوتاهی از اين جا بكش ‎٠‏ بعد بايست و نكاه كن و بالاخره مسيرى را رسم كن كه موش بايد برود . شروع كن . اين موش باید سریع راه ‎Ay‏ (( پس از ‎٩۰‏ ثائیه . آزماینده می گوید : وقت تمام است . همین جا بایست ))

صفحه 17:

صفحه 18:
خرده آزمون چهارم : تداعی اسامی آزمودنى بايد به تصاوير نكاه كند و تصویر که به او گفته می شود را پیدا کند. سک كلابى - ماه درقت - برك - يرهم موش - كاو - ‎Gala‏ ‏اسب - چنگال - جارو - بیل كربه - كت - اردك - فركوش پرتقال - کیلسها - موز - کلب شيشه شير - قورى -پارم- فنمان مبل - ميز - ينجره - ميز تلقن - تفت غواب شمشیر - پنکال - چاقه - نیزه - قاشق هوابيما - اتومبيل - لو كو موتيو - موتورسيكلت - اتوبوس - قدا راست - قرب در - نقطه دایره - مر

صفحه 19:

صفحه 20:
سح ع الم 2 3 9 | 2 tind eh

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
(( آزماینده یک صندلى در كنار در مى كذارد . هر جيزى را كه روى ميز وجود داشته باشد بر مى دارد . مكر يك کتاب بزرک که آن را در طرف دیگر میز می گذراد 4 ‎A‏ كتاب را مى بينى ؟ ابتدا آن را روى صندلى نزديك در بكذار . بعد در را باز كن . آ: ‎ ‏8 كليد را مى بينى ؟ ابتدا آن را روى ميز يكذار . بعد در را بيند و. در آخر كتابى را كه روى صتدلى كتار در است براى من بياور ‎C‏ صفحه اول كتاب را باز كن . كليد را كه روى ميز ايت بردار و ان را روى كتاب باز بكذار . در بايان . كتاب را به آرامى يبقد . 0 یه طرف دیگر ميز برو. يك دست خود را روى ميز و دست ديكرت را روى زانو خود يكذار ‎E‏ دو بار دور صندلى كنار ميز بجرخ . بعد بيا إينجا

صفحه 24:
( آزماینده روی میز دو سکه ۵۰ ریالی , و یک سکه ۲۵۰ ریالی می گذارد )4 ۸ قوطی کبریت را خالی کن و دو سکه یکسان را داخل ان بگذار (( آزماینده در را باز می کند ))- 8 اين يكى را دوبار انجام بده : برو جلو در و بركرد ايتجا . بار دوم . وقتى به جلو در رسيدى آن را يبقد . © بنشين روى صندلی. پای چپ را روی پای راس پنداز. اين كتاب را روى كتابى كه روى ميز است يكذار . بعد هر دو را در طرف دیگر ميز بكذار . ‎E-‏ اين مداد را بردار , ايتذا آن را به دست ديكر بده . بعد آن را به يشت سر غود ببر و باالآخره . دست خود را عوض كن و آن را ‏به من بده.

صفحه 25:
( آزماینده دو کاعذ را روی میز می گذراد یکی به شکل مریع و دیگری به شکل مستطیل ) ‎A‏ کاغذ مربعی شکل را از روی میز بردار .بدا آن را روی صندلی کنار در بگذار, بعد از دو کتاب روی میز . کوچکترین را بردار و آن را روی کاغذ مریعی شکل بگذار . ‏8 کاغذ مربعی شکل را در کنار کاغذ دیگر یگذار ‏ بعد قوطی کیریت را باژ كن . اگر در داخل آن دو سکه عین هم وجود داشته ‏باشد قوطی را روی کاغذ بزرگتر بگذرا. اگر سکه های داخل قوطی متفاوت باشند . قوطی را ببند .

صفحه 26:
فرده آزمون ششم : نقاشیهای غیر عادی آزمايتده مى كويد : كسى كه اين نقاشيها را كشيده . کار های عجیبی کرده است . از تو می خواهم که خوب آنها را نگاه کنی و به من یگویی که کدام قسمت عجیب است . 4 یرای هر نقاشی ۱۵ ثانیه وقت داده می شود . ه بلافاصله بايد از أو بخواهد كه باسخ ديكرى بدهد . به ** اگر کودک بگوید ( شکل ‎٩‏ ) سوراخهای کفش خیلی زیاد است آزماین این صورت که به کودک بگوید : بلی درست است . اما دیگر چه .

صفحه 27:

صفحه 28:
۱ ۱ ©

صفحه 29:

صفحه 30:
آن چیست که روی درختان می روید ؟ آن چیست که سفید است و بای توشتن به کر می رود آن چیست که آواز میخواند و در ها پوزمی کند ۶ ‎ol‏ چیست که تازک و دراز است و می برد ؟ آنز چیست که جر عیام روز درحشد ما شب ابید ی شود ؟ آن چیست که موها و دندنهای زیادی دارد اما سر ندارد ‏ آن چیست که به راحتی می شکند و ور را از خود عبور می دهد ؟ آن چیست که مى شنوي احساس مى كثى اما نمی توانی ببیتی ؟ آن چیست که همه دارند و هیچ کس نمی تواند مال دیگری را بردارد ؟ آن چیست که حرکت می کند اما زنده ییست و نمی توان آن را برداشت ؟ آن چیست که دست و پا داد اما سر ندارد >

صفحه 31:
آن چیست که روي درختان می روید ؟ بركه ‎ol‏ چیست که سفید است و برای نوشتن به کار می رود ؟ کاغذ ‏آن چیست که آواز می خواند و در هوا پرواز می کند ؟ پرنده ‏أن چیست که نازک و دراز است و مى برد ؟ جاقو ‏أنعيس كه مر كام روزن دزعشدا ناشب تابديد مى شوق 9 عورشيد آن چیست که گرد و مسطح است ؟ سكه ‏آن چیست که موها و دندنهاي زيادي دارد اما سر ندارد ذرت ‏آن چیست که به راحتی می شکند و نور را از خود عبور می دهد ؟ شيشة ‏آن چیست که می شنوی احساس می کنی اما نمی توانی ببینی ؟ یا ‏آن چیست که همه دارند و هیچ کس نمی تواند مال دیگری را بردارد ؟ اسم ‏آن چیست که حرکت می کند ما زتدهنیست و نمی تون آن را برداشت ؟ ‎ ‏آن چیست که دست و پا درد اما سر ندارد ؟ مبل

صفحه 32:
د كودى بايد گلدانها گلدانی را که شبیه گلدان سمت چپ است را پیدا کرده و زیر آن خط بکشد . * كود بايد تصوير مشابه با تصوير سمت جب را مشخص كند و زير آن خط بكشد .

صفحه 33:

صفحه 34:
ات 9 ))( VOW 0 2 »)| Mae a RX WN ES SS 0 |

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
“a مره گذاری خورده آزمون اول : ( جانشین سازی ) نمره آزومودنی عبارت خواهد بود از خارج قسمت تعداد تصاوبر درست علامت كذارى شده تقسيم ير 0 . ينابراين بالاترين نمره ۱۲ خواهد بو . زیرا در مجموع ۶ ردیف و در هر ریف ۱۰ تصویر وجود دارد که جمعا: ۶۰ تضوین می شود( ۱۲- ۱۲:۵ ): در نمره گذاری پاسخها. حتی تصاویری را که آزمایندد از آنها کمک می گیزه تا دستوالعمل را برای آزمودنی توضیح دهد به حساب می آورند . اگر نمره کودک ۵ درصد باشد آن رابه ۱ گرد می کنیم . نمره گذای خرده آزمون دوم ( طبقه بندی )۰ تعداد ردیك هایی که پاسخ آنها درست انتخاپ شده است. شمرده من شود . دو رديف بالا نيز به حساب مى آيد . بنابراين حداكثر 17 نمره خواهد بود . در هر رديف فقط بايد يكى از تصاوير خط كشيده . شود در غير اين صورت غلط خواهد بود انمره كذارى خرده آزمون سوم ( ماز ها ) : تعداد جعبه هابى كه آزمودنى به طور کامل و بدون تماس با خطوط از آنها عبر کرد است , شمرده می شود . اگر کودک وارد ین بست شود و دوباره به عقب ب رگردد . شکست به حساب نخواهد آمد . شماره گذاری جعبه ها نمره گذاری آنه را آسان کرده است : حداکترنعره: ۱۲

صفحه 38:
3 نمره گذاری خرده آزمون چهارم ( تداعی اسامی - اشیا ) : تعداد ردیفهای درست علامت گذاری شده را می شمارند حداکتر تمره : ۱۲ a نمره گذاری خرده آزمون پنجم ( اجرای دستورات ): تعداد دستورات درست انجام شده را می شمارند . آزمودنی حتما باید دستورات را با همان ترتيبى که داده مى شود انجام دهد . كوجكترين اشتباه و تغيير در ترتيب آنه . خطا به حساب مى آيد آزماینده باید هميشه هشیار باشد تا اعمال درست کودک را از اعمال نادرست او تمیز دهد . حداکثر نمره : ۱۲ نمره گذاری خرده آزمون ششم ( نقاشیهای غیر عادی ) : به هر پاسخ درست یک نمره داده می شود . برای نمره گذاری به کلید تصیح مراجعه شود ** _نمره گذاری خرده آزمون هفتم ( معماها ): به هر پاسخ درست یک نمره داده مى شود . حداکثر نمره : ۱۲ ۱۲ : ‏گذاری خرده آزمون هشتم ( تشابهات ) : تعداد پاسخهای درست را می شمارند . حداکثر نمره‎ aps

صفحه 39:
1 1 ۳ 2 AK 2 AE 2 OA ۳ 1 ۳ 9 A ۳ or ۴ vA ve VA 2 ve ۷۴ 7 ۴۸ Pe 0 Ve ۴۴ لل 0 0 ۴ 1 1۸ 7 WK ۴ "۲ ve PA سال ماه اسن عقلى نمره قام. اسن عقلى 0,03 ‎Glic ow old‏ تمه فام تبدیل نمرات ام به سلین عقلی.

صفحه 40:
5 ee vee Wey 99 ‏سو‎ avo lov a Wwe awa ۹ بلاتر ul ۹ ‏بلاتر‎ ۹

صفحه 41:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان