صفحه 1:
3 ل er Nene
که عملا ساخته شد
كار “اليشا كراواتيس“ اهل
ee Se eer Se)
۳ 9 اين ۳۳۹۹ دستگاه
2000 0
خطر دنيا بوجود آمد.
صفحه 2:
۱ os
آسانسور به صورت امروزى در حدود 50 سال بيش وارد
کشور شده است و اولین نمایندگی فروش آسانسور در کشور
مربوط به يى شركت سوئيسى مى باشد 0
Ca mover etc) setter Ey aeepe| 20000
اين زمینه فعالیت داشتند اولین کارخانه ere] poise) 0[
۳ در سال 1350 در شهر صنعتى البرز
قزوين تحت ليسانس يى شركت سوئيسى بنا كرديد
صفحه 3:
0 ا
PEC Ss OO ST heey
OS
/
0
صفحه 4:
|
آسانسوري است كه حركت
ات |
بکسل وشیار فلکه کشش .به
6 چرخش آن توسط
srrnny ا 00
W140N geared machine
صفحه 5:
صفحه 6:
0-آسان سور هیدرولیکی
در این نوع آسان سورعامل
حركت كابين سيلندر وييستون
Ce eee
است وزنه تعادل نیز داشته
باشد ومعمولا برای ارتفاع های
کم و سرعتهای کم کاربرد
دارد.
صفحه 7:
0-آسان سور هیدرولیکی
در این نوع آسان سورعامل
حركت كابين سيلندر وييستون
Ce eee
است وزنه تعادل نیز داشته
باشد ومعمولا برای ارتفاع های
کم و سرعتهای کم کاربرد
دارد.
صفحه 8:
صفحه 9:
252559
صفحه 10:
200
سانترال(وسط بازشو)
أكار دئوني J ۱-۱-۲۱ بای spl
لولايي
صفحه 11:
صفحه 12:
Sees
صفحه 13:
سیستم های فراخوانی آسانسور :نحوه پاسخ به احضار مسافرین در آسانسور
ent Se ae eee oes ete Sta nena)
فراخوانی به شرح زیر میباشد.
صفحه 14:
صفحه 15:
۰
جای میدهد و دارای قسمتهای زیر می باشد
-کف برای ایستادن
fara CaN NCrp enc Ena one Pe
کابین دو درب
كا بينى است كه دو درب دارد
درصورتى كه اين دو درب در دو
ضلع روبرو باشند كابين
ودر صورتى كه در دوضلع
0
نامیده میشوند.
صفحه 16:
كنترل كنتده مكانيكق سزعت (كاو زئر): وسيله ابت مكانيكى كه از طريق
OSES rye (one De eos Bren ny
ROG a Pre cree Tenn TE eee Tee
فرمان قطع برق موتور آسانسور سیستم ترمز ایمنی را فعال نمایید.
سس
Sass eres Tee Tc) 1
-بهترین محل جا نمای موتور خانه در بالای چاه آسانسور است .
- نكهدارنده ريلها . وزنه تعادل . يوك كابين
مومس
صفحه 17:
۱-۴-۲-۵ جانمایی آسانسور(ها)؛ طراح باید محل صحیح قرارگیری آسانسور(ها) در ینک
ین و هدایت آنها به سسمت آسانسورزها) را
پس از مشخص شدن تعداد و ظرفیت آسانسور(ها) طراح باید با توجه به موارد زیر مکان صحیح
قرارگیری آسانسور(ها) را تعبین تماید:
۱-۱-۴-۲-۵ آسانسور(ها) باید در مرکز یا مراکز حرکتی و ترافیکی ساختماز
نسو راکز حرکتی و ترافیکی
بطوریکه با کمترین حركت و جابجایی مسافر ی بار. بتوان از نقاط مختلسف ساختمان به آنها
دسترسی پیدا نمود.
۲-۱-۴-۲-۱۵ حداکثر فاصله پیاده روی از در ورودی ساختمان يا در آپارتمانسها برای سوار
شدن به آسانسور(ها) در هر طبقه ۴۵ متر میباشد.
Sees
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
1-۳-۳-۲-۱۵ دیوارهها و تیفههایپوشانده چاه آسانسورها اد از مصالح تقوم در یار آتش
اعت) ساخته شوند و در اثر حرارت, گاز و دود خطرناک از آنها متصاعد تشود.
۵(-۲-۴-۲-۲ کل ارهای استاتیک و دینامیک قطعات تابت و تجهیزات معلق آسانسوراها)
بعلاوه طرفیت آن بر سقف چاه آسانسور وارد میشود. لذا نیروهای واردهبه ین بسقظ, سای
محاسنبه هو مر طراصی سازء و سفق چاه ملخوط گر
۴-۳-۳-۲-۱۵ هنگام عملکرد اضطراری ترمز ایعنی. مجموع وزن کابین خسالی بعلاوه ۱/۲۵
برابر ظرفیت با سوعتی حداقل ۱۱۵ بربر سرت نامی و شتاب منقی متتاسب با نوع ترمز ایمنی
روی ریلهای راهتمامتوقف میگردد. هر چمند که عمدهنیروبه ریلسهای راعنسا وارد میشود.
ولیبه دلیل اتصال آنها به سازه و وجود نیروهای alle سازه آسانسور نیز باید قندرت تحسل
ن نیروها را داشته باشد. ذا تثر این تیروها باید در محاسیات سازه منظور کردد.
۴-۳-۳-۲-۱۵ درکایشیهای دارای در. مسطح داخلسی دینور(هنای) چاه آسانسوردرسسمت.
ورودی(های) كابين بايد صاف و بدون برجستكى ويا فرورفتكى باشد. ودرصورت وود این
برجستگی طبق شکل (۴-۳-۳-۲-۱۵) بیدا زویه ۶۰ درجه نسبت به سطح افق یوشانده شود.
۵-۳-۳-۲-۱۵ سطح داخلی دنواره چاه آسانسور در سعت ورودی طبقسات کابیشهای دون
رب بايد كاملا صاف و بدون برچستگی با فرورفتگی باشد.
۳ سطی داخلی دیوارههای چاه as Lay pital منانسپ زنه گوددهاق
پوشانده شوند که کمترین خلل و فرج را درا باشد (سیمانکاری صاف با سفیدکاری)
۷-۳-۷ چاه ای منحصا بای آسانسور اشد.نصب و عبور هر كونه لولم SAS سیم و
تجپیرات دیگر در چا آسانسو,بجز سیم کشی و وهای برقمربوط به سیستم روشنایی چاه
اخل چاه آساتسور,معنوع انست.
صفحه 22:
252559
صفحه 23:
۱-۷-۳-۲-۱۵ حداقل ارتفا
۲-۷-۳-۲-۱۵ درهای طبقات باید پس
بصورت کاملاً شاقول نصب شوند و هیچگونه شکاف یا جای
۳-۷-۳-۲-۱۵ نصب هرکونه در اضافه بجز درهای مخصوص طبقا
ممنوع میباشد.
۴-۷-۳-۴-۱۵ درآسانسورهایی که فاصله پین دو طبقه متوالی آن پیش از۱۱ متر باشسد ینک
بايددر محل مناسب در نظر كرفته شود بطوریکه فاصله آنها حداکثر ۱۱ متر باشد.
Sees
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
۳
0100 erence
00
صفحه 27:
sce
وسيله است جهت جا بجاى افراد در طبقات غير هم سطح مى با شد
كه نسبت به آسانسور حجم جا بجاى مسافر بيشترى را دارد و دراماكن عمومى
نظیر فرودگاه مترو پایانه و... کاربرد دارد
ا : زاویه شیب پله برقی بین 900/8 میباشد.
0 PCO RCS SE BEY ل ال a
جنس آنها از آلومنیم با سطح یار دار در جهت حرکی است,,
صفحه 28:
صفحه 29:
دستگیره: دسنگیره ای از جنس لاستیک با الیاف مخصوص می با شدگ
که متحرک بوده سرعت ان با سرعت حرکت پله یکسان میباشد.
ازاويه شيب: حدلكثر زاويه اى است كه يله يا تسمه نسبت به سطح
افق می سازد
سرعت نامی: سرعت خطی در جهت حرکت پله یا تسمه در هنگامی
PoE ek ese es
الل اا [gre APP C SPP
ee ree i Eee sre ceed ۳
جلوگیری میکند
صفحه 30:
صفحه 31:
252559
صفحه 32:
صفحه 33:
٩-۴-۳-۵ زاویه شیب :زا
252559
صفحه 34:
252559
صفحه 35:
۱-۷-۳-۵ پلهبرقی باید قابلیت حرکت در حو جهت پایین و بالا را درا باشد. تعویض جسهت.
حرعت یسی از تئیه کامل افراد بعینده تکتسین مقیم و مسئول پلهبرقی میباشد: جت حرعست
فباید توستط مساخرین قابل تعییر باشد.
هس لت پایی حذا تم دنز لد متفر مرمع م خرمزت Sea at Ne Soa
۳-۷-۳-۱۵ تردههای پلهبرقی باید در دو طلرف یله وجود داشته یاشتد جنس دیوارهای آنسها
معمولا غلز است در صورتیکه جنس این دیوارها شیشه باشد باید از توع ضيشه ایمنی با معاوه
معانیکی کافی و حداقل ۶ میلیمتر ضخامت باشد
۳-۷-۴-۹۵-] تردههای هر دو طظرف پاید: یسن از رسیدن به سطقح آفالسی طبقصات حداصل +
دنو اه نی
۴-۷-۳-۱ شانهتابت غلزی قابل تتنئيم. با دندالههای متتاسب با شکل دندانسههای پلسه با
۵-۷-۳-۵ دستگیره ری بردههای دورف یله باید متضوک و هم جهت سرکت هل نومه وز
سرعت حوعت آن با سرحت حرعت هله با تولرانس حداکتر ۲ 2 دوضد برابر باشد
2-۷-۴-۵ فاصله Got کنارههای خارچی دستگیره و دیسواره يسا صائع اطسواف (در سورت
۷-۷-۳-۵ فاصته بین لها و با فاصله پین ar BL al بیسض از ۵
صفحه 36:
: منابع
0 cous
slp ab g bjgwilul ylislu
برقی
* سی دی تبلیغاتی شرکت الماس نگین سبلان
*اینترنت
مومس